škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 TSI 90 HP Euro 6 97 Oktan

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı solidfact

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar;
97 oktan konusunda görüşleriniz nedir? Aslında birçok kez farklı noktalarda konuşulmuş bir konu ama bazı noktaları tekrar netleştirmek gerekebilir.
Bugün 97 oktanlık benzin aldım ve araçta özellikle alt devirlerde bir ataklık farkettim.
Aracın depo kapağında Minimum 95 oktan yazıyor. Yani bildiğim kadarıyla 97 oktan kullanıma uygun. bazıları kullanırsan kötü olur vs. yazmış.
Konulardan birinde de sıkıştırma oranı 10 üzeri ise 97 oktan kullanımı tavsiye etmiş. İnternetten baktığım kadarıyla bu motorun sıkıştırma oranı 10.5
yani bana 97 oktan kullanımı mantıklı ve gerekli geliyor
sizin görüşünüz nedir?


Çevrimdışı josephanzel

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 137
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı solidfact

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
henüz onu söyleyebilecek veri oluşmadı ama iki senaryo var ve ikisinin de seçime bağlı olarak oluşacağını düşünüyorum.
rahat hızlanmanın avantajını kullanıp basarsanız özellikle şehir içinde tüketim artacaktır.
uzun yolda ise ani çıkış yapmazsanız ideal devir hız bandına daha rahat çıkacak ve tüketimi azaltacaktır diye düşünüyorum


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: solidfact;598655
Merhaba Arkadaşlar;
97 oktan konusunda görüşleriniz nedir? Aslında birçok kez farklı noktalarda konuşulmuş bir konu ama bazı noktaları tekrar netleştirmek gerekebilir.
Bugün 97 oktanlık benzin aldım ve araçta özellikle alt devirlerde bir ataklık farkettim.
Aracın depo kapağında Minimum 95 oktan yazıyor. Yani bildiğim kadarıyla 97 oktan kullanıma uygun. bazıları kullanırsan kötü olur vs. yazmış.
Konulardan birinde de sıkıştırma oranı 10 üzeri ise 97 oktan kullanımı tavsiye etmiş. İnternetten baktığım kadarıyla bu motorun sıkıştırma oranı 10.5
yani bana 97 oktan kullanımı mantıklı ve gerekli geliyor
sizin görüşünüz nedir?


Yakıtın oktan oranı veya numarası, Motora hava ulaşımına yönelik standart performans ölçüm değerleridir. Yüksek olan oktan değeri, ateşlemeden önce yakıtın daha iyi sıkışma değerlerine sahip olmasını sağlamaktadır. 97 oktan benzin önerisi daha çok sıkıştırma oranı ve performansı daha yüksek motorlarda sunulur.


Çevrimdışı solidfact

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: devrimyalcin;598711
Yakıtın oktan oranı veya numarası, Motora hava ulaşımına yönelik standart performans ölçüm değerleridir. Yüksek olan oktan değeri, ateşlemeden önce yakıtın daha iyi sıkışma değerlerine sahip olmasını sağlamaktadır. 97 oktan benzin önerisi daha çok sıkıştırma oranı ve performansı daha yüksek motorlarda sunulur.


teşekkürler. genel olarak edindiğim bilgilere göre euro 6 tsi motorda sıkıştırma oranı artmış. aslında bu yüzden birazda başlığı açtım. 10.5 yüksek bir sıkıştırma oranı gibi.