škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

SIVI LPG hakkındaki düşünceleriniz nedir?

ARP55 · 28 · 4225

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
aylık 500 tl yakıt gideriniz varsa reelde en fazla 350 tl ye düşürürsünüz. tam 5 yıl a tekabül ediyor. atmosferiklerde de 300 e düşüyor. yaygın olmamasının sebebi de bu uzun amorti süresi zaten. daha vakti var bu "turbolu araca lpg" sistemlerinin. ayrıca aracınız sadece teoride 3.000 tl değer kazanacaktır. kaldı ki ben bile 5 yıl lpgli araç kullanmama rağmen turbolu araç alacağım zaman lpg siz olanını tercih ederdim. araç az yakıyor diye hor kullanılmış olduğunu düşünürdüm. kendim taktırmak isterdim aldıktan sonra. benzinli arabada gaza hoyratça basabilen kaç babayiğit kaldı memlekette... ekonomi sınıfındaki araçlar arasında, benzinli araç = hor kullanılamayan araç 'tır benim gözümde. sonuca geldiğimizde ise sizin şimdi 6 bin tl ye taktıracak olduğunuz lpg kiti zaten kendini amorti ettikten sonra (5 yıl sonra), sistem yaygınlaştığı için o günün kuruyla ederi 3 bin tl ye düşmüş olacak(o da sıfır kit fiyatı) onu da düştünüz mü yarıya diyelim 1.500 tl bir artısı olacak.(lpg kitinizin garantisi bittikten sonraki kalan 3 yıl boyunca en ufak bir problem çıkarmadığını varsayıyorum). Araç zaten çok tutmayan bir araç (nasılsa aynı para, polo alırım daha iyi... diyen birçok insan olacaktır.) haftada 10 kişi alma niyetiyle arayacak olsa, yarısı direkt lpgli araç diye aramaktan vazgeçecektir. kalan 5 kişinin 2 si benim gibi düşünüp aramasa, kaldı 3 kişi... hadi be sende, varsayımlar üzerinden mi arabamızı satmaya çalışacağız derseniz yine de siz bilirsiniz. en güzeli hazır aracınızın fiyatı da yükselmişken bu haliyle direkt olarak satın, o 6bin tl nin üzerine 2-3 bin daha koyup sizin aracınızla aynı km'lerde dizel otomatik versiyonunu satın alın derdim ben size... memlekette araba satmak zaten zor. ihtimalleri daha da düşürmemek lazım diye düşünüyorum. yok illa taktıracam diyorsanız da ilk anda verdiğiniz parayı unutursanız aylık olarak yakıt giderinizin düşmüş olduğunu görüp mutlu olabilirsiniz elbette...

herşeyden öte aracınızın garanti dışı kalacağını  ve en küçük dsg probleminde dahi binlerce tl parayı cebinizden ödemek zorunda kalacağınız gerçeğini de göz ardı etmeyin lütfen. adamlar zaten suçu kullanıcıya atmaya sebep arıyor...

ben bu araca tek bir sebeple lpg taktırırdım... araca en az 10 yıl binecek olayım, sorunsuzluk konusunda rüştünü tamamiyle ispatlamış bir motor ve şanzımana sahip olayım(tam otm. gibi) aracım çok tercih edilen, peynir ekmek gibi satılabilen bir araç olsun. tamam aracın garantisi bittiği gibi gidip taktırırdım parasına da acımazdım nasıl olsa kendini çıkarır, ekstra masraf açma ihtimali de düşük diyerekten. ancak sizin bu denklemde çok fazla bilinmeyen var hocam... söylediklerim size zalimce geldiyse bir de gerçekleşeceği günü bekleyin, çok daha acımasız bir piyasa şartları ile karşılaşacaksınız. ben 43 bin tl yazıp 41.500 e verecektim aracı (değeri o idi kesinlikle abartmadım), beni arayıp utanmadan sıklmadan 30 bin veririm diyen adamlarla uğraştım. söver misin sabaha mı bırakırsın... 2. el araç satmak tam bir psikoloji çökertme oyunu bu memlekette..


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Bu konuda forumda Leon sahibi bir arkadaşımız başlık açmıştı. Sistemin adı Lpdi idi sanırım. Kullandığı süre zarfında bir kez büyük bir arıza çıkarttığını yazmıştı ki, bu tüm Lpdi'li sistemlerde karşılaşılan ve kaçınılmaz bir durum demişti diye hatırlıyorum. Aracını çekici ile çektirmiş ve parçayı değiştirmişti. O konuya göz atmanızı öneririm.
Youtube'da Yusuf Koparan diye bir adam var. Arada ben de izliyorum videolarını. Polo'ya bu sistemi takmıştı. Ancak başka bir video'da TSI ve TFSI (aynı motor) motorlarda randımanlı olmadığını da söylemişti. Turbo motorun çalışma prensibine göre ben de çok randımanlı olmayacağını düşünmekteyim. Sonuçta çıkan egzoz gazı turboya katkı sağlıyor, ve burada açığa çıkan egzoz gazı farklı.
Bir de şahsi fikrim; ben TSI motora Lpdi takılmış aracı satın almam. Yani siz Lpdi aracı 3-5 yıl kullandıktan sonra satacağınız zaman ben alıcı olarak şüpheci yaklaşırım. Motorun, sübapların, turbonun durumu gibi konularda kafamda soru işareti olur doğal olarak. Sonuçta araca doğasında olmayan ve fabrika çıkışı haricinde bir sistem entegre ediliyor.
Son olarak da aracın fiyatı artar mı tartışmak gerekir. Ben araba alırken oturdum hesap yaptım, 1.2 TSI DSG ile 1.4 TDI DSG arasında. Yılda aracı kaç km kullanıyorum, gerçek tüketim değerleri, dizelin ve benzinin bakım maliyetleri, MTV, benzin-dizel l fiyat farkı vs. tüm faktörleri hesaba kattım. Yılda 20bin kilometre yapan birisi için 11 yılda kafa kafaya denk geliyor. Ben yılda 20bin yapmıyorum bile (bir önceki aracımda ortalama 10bin), o yüzden hiç düşünmeden benzinli modeli tercih ettim.


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
bende sizinle aynı noktalara dikkat çekmeye çalıştım [MENTION=12348]Bilgic[/MENTION] bey. bu durumda eldekini satıp dizelini almak kat be kat daha mantıklı duruyor


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Eray Güler;599809
bende sizinle aynı noktalara dikkat çekmeye çalıştım [MENTION=12348]Bilgic[/MENTION] bey. bu durumda eldekini satıp dizelini almak kat be kat daha mantıklı duruyor

Evet  [MENTION=13886]Eray Güler[/MENTION] Bey, aslında benzer düşüncelere sahibiz. Araçlarımız farklı oldu sadece :D

Bir de WHO (Dünya Sağlık Örgütü) dizel hakkında araştırmaları var. Aslında dizel yakıt; Avrupa'da lanse edildiği kadar masum bir yakıt değil. Avrupa'da dizel yakıt kullanılması için teşvik var, ancak ABD'de dizel ve benzin fiyatları aynı. Dizelin karbondioksit salınımı düşük, ancak benzine göre Azot Oksit salınımı çok fazla. Azot Oksit de karbondioksit'ten daha zararlı doğa için. Yakın gelecekte dizel yakıt teknolojisinin son bulacağını; bu sona yaklaşırken, VW'nin yazılımla yaptığı dizel skandalı, Mitsubishi ve Renault gibi firmaların emisyon değerleri ile oynamasının da etken olacağı düşünmekteyim.


Çevrimdışı Eray Güler

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
zaten aslına bakarsanız fosil yakıtlar bitecek elektrik ile çalışacak diye düşünüyorum ben çok yakın bir gelecekte. hybridler sadece geçiş teknolojisi. hybridi yapan adam zaten elektrikli motor üretebiliyor. elektrikli araçlarda tek handikap batarya dolum süreleri, ki onu da aşmak üzereler. artık yolun altına döşenecek aynı telefonlardaki gibi kablosuz şarj sistemleri ile yürüyecek araçlar. hem şarj olup kablonun döşenemeyeceği yerlerde kullanılmak üzere batarya enerjisi olacak hem de yolda giderken hiçbir şekilde enerji  arama-bulma pil doldurmasını bekleme ihtiyacı olmayacak. zaten onun bir ötesi de tam otonom sürüş sistemi... yani araçların tamamının birbiriyle haberleştiği ve o şekilde yol aldığı. sıfır trafik kazası ve ölüm oranı olan bir trafik sisteminin icadı kalıyor geriye.. düşünsenize "araba" ya bineceksiniz. sadece koltuklar ve eğlence sistemi var siz bindiğiniz anda araç size nereye gitmek istediğinizi soracak. siz söylediğinizde, şukadar dakika sonra orada olacaksınız diyecek ve birebir o sürede sizi oraya ulaştırmış olacak. ondan sonra artık ne olur bilemiyorum :)


Çevrimdışı A.L.P.E.R

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 184
    • Profili Görüntüle
Lpg gerek yok fuzuli masraf olur dizeli azyakar onlafa 12 bin lira fark var en mantiklisi brnzine devam

Tapatakla gönderildi


Çevrimdışı dorland

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
amcam hyundaı x35 ine taktırdı 6000 tl ye çok memnun,araç sürekli bu sistemde sorunsuz birşekilde çalışıyor,yani lpg de.performansta düşüş yok ve %40 dan fazla tasarruf sağladığını söylüyor..detaylarını tam bilmiyorum


Çevrimdışı dorland

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
4-5 sene binilecek ise 5000-6000 gibi bir mailyet gözden çıkarılabilir..


Çevrimdışı jackalcarlos_18

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 571
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dorland;600764
4-5 sene binilecek ise 5000-6000 gibi bir mailyet gözden çıkarılabilir..


Yılla bir alakası yok tamamen kullanılacak km ile. Örnekle ben hanıma aldım yıllarca binsin diye yılda ortalama 10K km yol yapiyor. Bu sebeple ne lpg takmaya ne de dizel almaya gerek yok ikisi de fuzuli masraf. Km dedim ama sehir ici degil Uzun yol yapan için de bence gereksiz, Ankara İstanbul arasini 4.7lt ortalama ile gittim geldim hem de Manual 5 ileri olmasina ragmen, dsg olsa 4-4.5 arasi yakardi eminim. Ama sehir ici yogun kullanimi olan biri km yapiyorsa yine dizel sacma ama lpg cok mantikli. Dizele 8-10K fazla para verip 4.5tl yakita para vermek cok sacma.


Çevrimdışı dorland

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
ben bu yaz trabzondan kocaeliye 200 tl ye geldim,araba az yakıyor onda sorun yok yakıt pahalı..yılda 18-20 bin km yapıyorum ama %80 şehir içi,bu sebepten ister istemez insan hesap yapıyor.garanti mevzusu sıkıntı olmasa düşünülmeyecek bişey değil:)


Çevrimdışı erhaneda2

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
Öncelikle herkesin kandili kutlu olsun.lpdi ile 5 yılda yaklaşık 85 bin km yol yapmışım.2012 de 4750 tl ye taktırdım.% 40 yakıt tasarrufu sağlıyor.şu ana kadar bir sorun yaşamadım.bu arada superb 1.4 tsi benzinde 9.5 lt yaktığını varsayarsak lpg de 20_ 22 kuruş ş.i yakıyor.hesap ortada.isteyen istediği yakit türü aracı alsın.ben benzinli aracı daha ucuz yakıtla kullanıyorum.bu sadece tercih meselesi.

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı erhaneda2

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı erhaneda2

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
Bu arada aracımdaki lpg vialle lpdi

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi