Sen aracı ne zaman almıştın, bende böyle bi durumdan şüpheleniyorum bayadır vakit olunca bende bi gidim baktirim. Bizim boya değerlerimizin kaç olması gerekiyor bunu nasıl öğrenebiliriz sonuçta olması gereken bi değer aralığı vardır heralde
Hocam belli bir boya kalınlığından söz etmek imkansız. Bazen araçlar fabrikada gerçekten 2 defa boyanıyor. Bu hiç problem değil. Çünkü fabrikadaki boya tabancaları kalınlığı çok ince ayarlıyor, ve her noktadan 2 geçişte boyama işlemini bitiriyor. Ancak sonradan -fabrikasyon olmayan- bir boya normal boyadan çok daha kalın oluyor, ve eşit boyama yapılamıyor.
Burada bakmanız gereken nokta sapmaların ± 20-30 mikrometre'den fazla olmaması. Örneğin, kaporta 120 μm çıkıyor ise kapının da 100-140 μm arası çıkması lazım ki bu araç fabrika boyalı diyebilelim. Ancak kaporta 120 μm, kapı 250 μm çıkıyor ise bu kapı boyalıdır. Çünkü fabrikada parçalar tek tek değil, araç bütün halinde boyanıyor.
Bir de VW AG'de astar diğer markalara göre daha kalın olduğu için Japon vb. araçlara göre boya daha kalın çıkar.