škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

FSI motorlarda yakıt ekonomisi?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Suleyman

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1621
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar,

İş yerinde bir abimizin 2004 Model Golf FSI aracı var. Çok yaktığından şikayetçi. Sanayide motora 125 TL'ye bor modifiyesi yaptırmayı düşünüyor. Motora bir parça ve benzine her 3000 km'de bir katkı koyuyorlarmış. Ama bu konuda bilgisi yok ve şüpheyle yaklaşıyor. Siz ne dersiniz yaptırsınmı veya bu motora yakıt tasarrufu için ne yapmalı?:confused:


Çevrimdışı Low-Rider

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 236
    • Profili Görüntüle
FSI'ler büyük ümitlerle çıkmıştı ama çok yakıt tükettiği ve sorunları olduğu için üretimden kaldırıldı diye biliyorum.

Şu anda en sık kullanılan ve bilinen LPG'ye yönelmek mantıklı olur bence.



hakanerdogan

  • Ziyaretçi
FSI motora LPG riskli ve külfetli. Yakıta karıştırılan bor için garip şeyler söyleniyor, motora döküleni kullandım pekde fark olmadı ama yakıta dökülen için depo başına +300 km falan vaad ettiği söyleniyor. Gerçeksa olay olur zaten ama aynı kuşkular bendede var şahsen, tabi birde bor kullanmanın maliyeti var bunuda hesaba katmak lazım ki oynadığımız oyun kırdığımız kaşığa değsin.


Satıp dizelleşmek mantıklı olur ama bu devirdede LPG takımı muamma olan FSI lar pek alıcı bulamıyor. Her ne kadar fos çıkıp üretimden kaldırıldığı düşünülsede TFSI, TSI motorlarının karakter babasıdır, sorunlu gözükmeleri vuruntu problemidir o da TR deki kötü yakıttan. Ama keşke MPI olsaymış her MPI-FSI karşılaştırmasında MPI'dan yanayım ateşle :hanz: FSI motorların inanılmaz hoş yanma düzenleri vardır ki girmiyorum o konuya temaya ters düşer.
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2010, 18:09:48 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Suleyman;61272
Arkadaşlar,
 
İş yerinde bir abimizin 2004 Model Golf FSI aracı var. Çok yaktığından şikayetçi. Sanayide motora 125 TL'ye bor modifiyesi yaptırmayı düşünüyor. Motora bir parça ve benzine her 3000 km'de bir katkı koyuyorlarmış. Ama bu konuda bilgisi yok ve şüpheyle yaklaşıyor. Siz ne dersiniz yaptırsınmı veya bu motora yakıt tasarrufu için ne yapmalı?:confused:
eski bir fsi sahibi olarak yazıyorum. o motor tamamen ekonomi amaçlıdır. ancak bir kaç handikapı var. mesela gitsin diye yüksek devir çevirmen gerekir e haliyle tüm araçlar basınca yakar. ben o araçla 1 depo şehirler arası 986 km şehir içi 700+ menzilleri görmüş birisiyim. kullanım tarzı çok ciddi şekilde farklıdır. 95 değl 97 -98 oktanla çok daha iyi verim sağlar.
 
şanzıman aralıkları oldukça iyidir. en uygun devirde sürüldüğü zaman çok az yakar. ama aşırı performans sunmaz. o yüzdende yerine TSİ lar geldi hem ekonomi hemde performans sunsun diye.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;61281
FSI motora LPG riskli ve külfetli. Yakıta karıştırılan bor için garip şeyler söyleniyor, motora döküleni kullandım pekde fark olmadı ama yakıta dökülen için depo başına +300 km falan vaad ettiği söyleniyor. Gerçeksa olay olur zaten ama aynı kuşkular bendede var şahsen, tabi birde bor kullanmanın maliyeti var bunuda hesaba katmak lazım ki oynadığımız oyun kırdığımız kaşığa değsin.
 
 
Satıp dizelleşmek mantıklı olur ama bu devirdede LPG takımı muamma olan FSI lar pek alıcı bulamıyor. Her ne kadar fos çıkıp üretimden kaldırıldığı düşünülsede TFSI, TSI motorlarının karakter babasıdır, sorunlu gözükmeleri vuruntu problemidir o da TR deki kötü yakıttan. Ama keşke MPI olsaymış her MPI-FSI karşılaştırmasında MPI'dan yanayım ateşle :hanz: FSI motorların inanılmaz hoş yanma düzenleri vardır ki girmiyorum o konuya temaya ters düşer.
hakan güzle belirtmişisn.
bu motor 2001 mk 4 golf ile satışa sunulmuş bir motor. yeni bir motor deiil. aslında çok sağlam ve soırunsuz. yeterki yakıt düzgün yerlerden alınsın.
 
ayrıca üretilmesindeki amaç daha yüksek performans değil daha yüksek ekonomi hatta en doğrusu daha düşük egzoz emisyonu dolayısı ile avrupa pazarında çok daha düşük vergi :)
 
hiç bir 1,6 8v onun verilerile yaklaşamıyor aynı şartlar altında.
 
not: bor katkısı gibi olayları hiç mantıklı bulan birsi değilim. arkadaşınıza 97 oktan kullanmasını tavsiye edeirm. zira ben şuan TSİ leonumdada 97 kullanıyorum.
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2010, 18:44:59 Gönderen: mayham85 »



hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Şimcik FSI karakterli bir motordur demiştik. Örneğin araba sakin kullanılırken ateşlemeyi öyle bir yapar ki, nası? Anlatmaya çalışayım.


Maksat az yakmaktır sakin kullanımda. FSI motor bu durumlarda yakıt ve hava karışımını o kadar iyi birleştirir ki yanma odasında, emme zamanında bujinin etrafına yakıtı böle girdap yaparak sankim toplar ve öyle yakar. Haliyle daha verimli yanma daha az benzin gereksinimi...

Ama yok gaza çok basıncada tamamen mod değiştirir boğar yanma odalarını aleve :D

Tabi bu çok kabaca özetiydi olayın LPG ile ilişkilendirmeye kalkacak olursak, püskürttüğü yakıta şekil veren bi motor olduğu için, LPG olsa tısss hava bi nane yapamayacağı için gaz olmuyor.

Ama sonunda bunuda yaptılar, Vialle LPi adında, sistem tankta basınçla sıvı kalabilmiş likit petrol gazını silindire kadar sıvı bir şekilde taşıyor. İşte bu FSI makinelerdeki LPG tabusunu yıkıyor. Bence çokda iyi bi sistem yapanın elini öpmek lazım.


Bence arkadaş biraz Vialle LPi ve FSI olayını araştırsın. Maalesef maliyeti sıradan kitlerle kıyaslanamayacak düzeyde :(
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2010, 18:02:32 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Hakan süper bir anlatımın var ayrıca motor teknolojısı konusunda değme mühendislere taş çıkartma babından eline su dökemezler gibi geliyor bana.makina müh.olsan iyi iş çıkar senden.benden söylemesi.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Yok estagfurullah. Makine Mühendisinden mühendisine fark var. Wolfsburg'daki mühendisin gidip hizmetçisi olunulur tarafımdan, :lol: yeter ki bişiler kapayım diye ama bide benim liseden devre arkadaşlarım var, Mak. Müh. okur kendileri 2-3. sınıf olanıda vardır üst devrelerim. Hala motor nedir nasıl çalışır, şanzıman nedir ne değildir kabasından başka bişi bilmez. Anlatırım bazen muhabbet döner, garip garip bakarlar yüzüme bi mal olurum sessizlik falan olur. :D Bi boy matematik var adamlarda :)

Anahtar versen eline daha kaputu açamaz öle tipler var.


Ben Makine okumak isterdim ama eğitim sistemi zaafiyetleri işte. Seneler evvel, ben ezelden beridir biyolojiden ve kimyadan nefret ötesi nefret ederim. Hep 1 alırdım. Haliyle sayısal seçmem yersiz olurdu.

Matematik konusunda tek yaptığım şey sadece konunun mantığını anlamak oldu, çoğundada hocanın yöntemlerini beğenmezdim daha kısa yollar geliştirirdim test sistemine göre :kiki:

Velhasıl, o gıcık latince dersi gibi biyoloji yüzünden (hala aklımdadır hoca hayven ve bitki hücresi farkını saydırırdı :lol:) ve o asla anlam veremediğim bileşikmiş şundan 3 atom bundan 2 molekül hop şu olur bu bileşik yapar bu yapamaz vs... Kimya dersi yüzünden gittim EA seçtim. EA oluncada mühendisik maalesef seçemiyoruz.

Ahada bi makine eğitimine aç meraklı adam yitti gitti. Kitabı ezberleyip şıkları seçen ama pratiği, kreativitesi olmayan onlarcası oldu makineci... Hata benim kimseye suç bulmuyorum asla ama SİSTEM SAPIKÇASINA BOZUK BİR SİSTEM!!!

Geri bi ülke olduğumuz için herkes üni okusun eğitim seviyesi artsın vs... bi ton şeyler yapılıyor kontenjandır şudur budur artırılıyor, meslek lisesi yok imam hatip liseside girsin vs...


Yav bunlar sapkınca hareketler. Bi üniversite öğrencisi olarak uzaktan bakıp bakıp bazen düşüncelere dalıyorum Gazi Üniversitesi-İİBF içerisinde. Ulan diyorum Hakan, o kadar çok öğrenci var ki, bunların %35 i inektir diyom. KPSS'de inekleyen beni geçer diyorum. Lan ben burdan mezun olsam nolurum diyorum. Sırf Almanca ve İngilizce bildiğim içinde herkes iş vermez, yada KPSS'de yine bi avantajı yok, bi KPDS kek işte. Bari diyom öğretim üyeleri beni sever, derslerde hep geyik yaparız ,, hani amfide adı bilinen ender tiplerden :p bari okulda kalsam ney diyom onada 3 ortalama lazımmış, dedim koy rahvan gitsin :lol: Okul yine ineğe kalır :D


Amerikada falan herkes üniversite falan okumuyor ha! Orada devlet üniversitesi falan yok! Yılda 30.000 doları veren yada başarı bursu kazanan adam okuyor. Yok öle ota boka üniversite okumak. Üniversite nedir arkadaş yav! Üni okumayan adam öküz mü? Benim babam üni okumadı ama =her babanında ellerinden öperim= devlet gibide adamdır yapmadığı iş, becermediği meslek yok çiftçilikten, çobanlıktan tut askerliğe, ordan tut yöneticilğe, hukuk konusundada uzman oldu çıktı, geç onu finansman yatırımcılığına kadar. Demek ki öküz olmamak için üniversite okumaya gerek yok. Hani diyorum bu Üniversiteler mi öküzleştiriyor yoksa insanları???

Lan Hakan bide 4-5 sene okuyup masraf ediyoz boşa gidiyor diyorum bi sürü para :hanz:

Keşke çekirdekten başlayıp otomotiv dünyasında bi işim olsa idi. Yada olabilecek olsa idi.

Ama bizim Türk milleti sapkındır. Hemen önce ailem olmak üzere tepki gelir okuda büyük adam ol şeklinde (hak veriyorum hata değil, ama sapkınlık toplumdan geliyor)

ABD'de herkes işini gücünü gördü, herkes okuyacam kavgasına girip at yarışına at hazırlar gibi ana babalar çocuk hazırlamadı. Ama devlette imkan verdi aha sonuç ortada. Adamlar bi kaç senede (bizim tarihimiz yanında bi kaç gün kalır ABD yaşı) egemenlik kurdu.

İngiltere ha keza öyle. Herkes mi üni okuyor yav, orda çok garip karşılanır ha böyle şeyler.

Ama eğitim seviyemiz yine düşük olur yine düşük olur... Eğitim deyince olaya akademik olarak bakıyor vatandaş. Bunun meslekisi var, vatandaşlık bilinci var, verimli olma, iş ahlakı, dürüstlük gibi bi çok etmen. O da bizde pek yok.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;61985
...FSI motor bu durumlarda yakıt ve hava karışımını o kadar iyi birleştirir ki yanma odasında, emme zamanında bujinin etrafına yakıtı böle girdap yaparak sankim toplar ve öyle yakar...
MPI tarzı motorlarda püskürtme emme manifoldunun içerisine yapılırken, FSI veya Mitsubishi' nin GDI (Gasoline Direct Injection) adını verdiği sistemde ise püskürtme, emme zamanının hemen başında emme supapının olabildiğince yakınına yapılmaktadır. Fark budur. Yoksa FSI sistemin silindir içerisinde girdap yaptığı yoktur. Ancak belki de bu püskürtme tekniği ile emme aşamasında hava-yakıt karışımı buji çevresinde toplanıyordur. Burasından da çok emin değilim.
Alıntı yapılan: hakanerdogan;61985
...Tabi bu çok kabaca özetiydi olayın LPG ile ilişkilendirmeye kalkacak olursak...
Bildiğim kadarıyla, enjektörlerdeki plastik aksam nedeniyle, fazla ısınma olduğu için klasik anlamdaki LPG sistemleri uygulamasında bu plastik aksam özelliğini yitirdiği için, LPG (en azından klasik sistemler) uygulanamıyor.



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Güzel video.
Keşke Almanca bilseydim.:uuu:
 
Bu arada :
 
FSI : Fuel Stratified Injection.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;62116
Yoksa FSI sistemin silindir içerisinde girdap yaptığı yoktur. Ancak belki de bu püskürtme tekniği ile emme aşamasında hava-yakıt karışımı buji çevresinde toplanıyordur. Burasından da çok emin değilim.

Videoda ekonomik kullanımda buji çevresinde topladığı aşikar piston kafası dizaynından ötürü. Ama basınca havayla beraber püskürtüyor dolduruyor yakıtı, anlatmak istediğim oydu.
« Son Düzenleme: 12 Ocak 2010, 13:31:56 Gönderen: hakanerdogan »