škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Havalar soguyor neler yapmak gerekir?

DDŞ · 12 · 4919

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Evet dostlar uzunca bir suredir foruma yazamiyorum isler cok yogun.

Aklima birkac madde geldi; malum havalar soguyor, araclari kisa nasil hazirlamaliyiz?

Siz de akliniza gelen maddeleri yazarsaniz guzel olur.

1) Lastik havalari muhakkak kontrol edilmeli. Havalar sogudugu icin lastik basinclarinizi dusuk gormeniz kuvvetle muhtemeldir. Henuz kis lastigi icin erken belki ama dogru basinc lastigin tam performans gostermesi icin cok muhim unutmayalim. Tavsiyem lastikler sogukken degil de birkac km kadar yol yapip biraz isindiktan sonra basinci optimal degere getirmek gerekli.

2) kisa hazirlik antifirizli cam sularini ufaktan hazirlamak lazim.

3) motor sogutma sivisinin kac dereceye uygun oldugu kontrol edilmeli, gerekirse antifiriz eklenmeli.

4) hali paspaslardan varsa kaucuklara gecilmeli.

Listeyi uzatirsaniz sevinirim guzel paylasim olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Soğuk havalarda akü performansı düşüyor, akü ölçümü yaptırmakta da fayda var. Basit bir voltmetre ile ölçüm yapabilirsiniz. Tam dolu akünüz de sıcak havada 12,2 Volt ve altında değer okuyorsanız, kış geldiğinde sorun yaşama ihtimaliniz yüksek demektir.


Çevrimdışı palandoken

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 501
    • Profili Görüntüle
Silecek lastikleri kontrol edilmeli, gerekirse değiştirilmeli...


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
1- Çok kar-buz olan yerlerde, yağıştan veya araba yıkama sonrası kapılar donup fitillere "-yapışabiliyor. Bunu önlemek için kapı fitillerine vazelin sürebilirsiniz.

2- Buz kaplı camlar için hızlı buz çözücü solusyonlar çok işe yarıyor

3-Çok kar yağmış ise aracın üzerindeki karı temizlemek için uzun saplı bir fırça kullanıyorum


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Araclara ilave olarak;

Yazlik ince taban ayakkabilardan biraz daha kalin ve yagmura dayanikli ayakkabi giymeli
Kisa kol dan uzun kol tisorte gecmeli ve sabahlari ve aksam 17 den sonra incede olsa bi mont ruzgarlik almali.
Vitamin ihtiyaci icin meyve yemeli.
İnce uzun kol pijama ve evde terlik giymeli.
Battaniye ve yorgana gecis yapmali.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;625195
Araclara ilave olarak;

Yazlik ince taban ayakkabilardan biraz daha kalin ve yagmura dayanikli ayakkabi giymeli
Kisa kol dan uzun kol tisorte gecmeli ve sabahlari ve aksam 17 den sonra incede olsa bi mont ruzgarlik almali.
Vitamin ihtiyaci icin meyve yemeli.
İnce uzun kol pijama ve evde terlik giymeli.
Battaniye ve yorgana gecis yapmali.

AHAHA :D:D:D

Ankarada ulustan beyaz uzun paçalı iç don ve türlü içlikler temin edilmeli.
« Son Düzenleme: 02 Ekim 2017, 19:12:03 Gönderen: macrostr »


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
İç donu kışlık lastikle beraber giyicez. 7 derece altında


Çevrimdışı RedGhost

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ankara'da yaşıyorum geçen sene aşırı soğuklar da arabamın kapısı açıp kapatamamıştım belirli bir süre sonra kapanmıştı :) sizin de başınıza böyle yaşanmışlıklar çıkabilir aman dikkat :D


Çevrimdışı onuroktay

  • FabiaLovers
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 378
    • Profili Görüntüle
    • http://www.onuroktay.com
Bolu 'da yaşıyorum anlatmama gerek yok sanırım buradaki Kar Soğuk olayını.

Kışın gerçekten " KAR GEÇİT VERMİYOR " dedikleri olay tam olarak bizde yaşanıyor.

Sabah kalktığınız zaman ( Garajınız yoksa ) Aracınızı temizlemek ve Trafiğe çıkar duruma getirmek 15-20 dk'nızı alabiliyor.

Aşırı soğuk olduğundan Kapı kolları donuyor, Fitiller buz tutuyor, Kapılar ve Otomatik camlar açılmıyor, Camlar açılırsa da kapanmıyor, Kışın en büyük problemlerden birisi otomatik cam makaralarının buz tutup siz cama basınca " tık tık tık " yaptıktan sonra içeriden kırılması olayıdır. Neticede buz tutulan mekanizma sizin basmanızdan dolayı kırılıyor içeride ve siz Eksi 10 derecenin altında Kar yağan bir havada sanayiye kadar Gitmek zorunda kalıyorsunuz... Ki ben bu durumu benim FabiaI (mk1fabia)'Da yaşamıştım. İnşallah bu sene tecrübelerimden yararlanarak bu hataya düşmeyeceğim :)

Lastikler... Petlas SnowMaster kullanmayı düşünüyorum. Kışın Abant, Gölcük ve Kartalkaya'ya çıkmayı düşünüyorum ve Tabii ki buralara çıkarkende Video çekmeyi düşünüyorum.

Yoğun kar yağışının olacağı söyleniyor. Bu sabah itibariyle de Bolu 'da yüksek kesimlerde (1200 rakım gibi yerlerde) kar yağdığı bilgileri geldi.

Sabah motoru baya ısındırmak ve öyle yola çıkmak,
Karların tam olarak temizlenmesi,
Lastik ve Camurluklar arasında Kar Kalmaması,
Doğru Lastik basıncı,
Doğru Cam temizleme çok önemli.

Herkese Güvenli sürüşler dilerim arkadaşlar.


Çevrimdışı SKODAFABİA2

  • Fabia Mareşali
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 339
    • Profili Görüntüle
İşim gereği Erzurum Karayazı'dayım. -25, -30'u bulan hava şarları karşısında arabamı kullanmadığım için kuytu bi yere park edip mart ayına kadar her gün üzerindeki karı temizleyip arabamı haftada 2-3 kez çalıştırıyorum.
Kapalı biyer yok ki koyayım. Evin camından arabanın soğuktaki halina bakıp bakıp içim acıyor.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Tam da bu soruya yönelik [MENTION=8463]DDŞ[/MENTION] ile birlikte hazırladığımız kışa hazırlık videosu çoğu olası soruna çözüm olabilecek bilgiler sunuyor. Ekleme yapmak isterseniz yorumda belirtmeyi unutmayın :)

https://youtu.be/poC5vA3U_Rs


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Akü sağlamsa arabadan söküp korunaklı bir ortamda bırakılabilir. Bahsettiğiniz sıklıkta çalıştırmaya gerek yok diye düşünüyorum.
Zamanında kapalı garajımızda kutup başı sökülmeden bırakılan bir araç 5-6 ay sonunda marş basmıştı. Tabi bu durum merkezi kilit ve alarm durumuna göre farlılık gösterecektir! 30 mA kapalı durumda akım çeken bir araba ayda 15 amper aküyü sömürecektir. Benim 44 Ah aküm yeni olsa ki bu da en fazla 30-40 amper depolayacak (hiç bir zaman üzerinde yazan maksimum gücü veremez, üretim anından itibaren verimi düşer) bu da en fazla 1-1,5 ay sonrası şarj isteyecektir, yoksa marş basmayacaktır. Ayda bir kez akü kapasitesinin onda biri akımla (44 Ah için 4 A/h gibi) uygun şarj cihazıyla 5-6 saat şarj etmek daha sağlıklı. Bu işi her ay yapmaktansa akıllı bir şarj cihazı ile sürekli şarjda bırakarak gerektiğinde cihazın şarj yaparak her an dolu olması da sağlanabilir.