Bence yenilemeden önce 10-12 saat uygun şekilde şarja bırakıp şarj tutup tutmadığı kontrol edilmeli. Aracı sıklıkla kullanmıyorsanız, rezistans gibi çok akım çeken cihazları sıklıkla kullanıyor, harici tesisatlar da kullanılmışsa akünün eskiliği ve soğuk havalar da düşünülünce akım tutmaması normaldır. Ayrıca araç kapalıyken normal 25-30 mA akım çeken sistem fazla akım çekiyorsa akşamdan sabaha aküyü bitme seviyesine getirebilir. İki seneyi geçen Yeti 1.2 TSI DSG aracımda da orjinal varta 45 A akü bulunmakta. Araç 2011 model. Önceki sahibi değiştirmiş mi bilemiyorum. Bildiğim şu, araç (haftada 1, 2 defa seyrek) kullanan biri olarak aldığımda bir süre garajda kalınca marş basmaz hale gelen aküyü inatla değiştirmeyip şarj edip halen geçen iki senedir sorunsuz kullanıyorum. Marş basmama durumuna gelmese bile bir kaç ayda bir satın aldığım Ataba AT-7012 model akıllı şarj cihazıyla şarj ediyorum. Bu cihaz hiç şarj tutmayan, sülfatlaşmış aküleri de sülfatlaşmayı giderici 16.10 Volt 1.5 A (redresör) akım kademesinde onarabiliyor. Belki 180-200 TL civarı fiyatı var ama her zaman ihtiyaç duyulabilecek bir cihaz.
Değiştirecekseniz 1 Amperin önemi yoktur. Önemli olan akünün marş anında anlık vereceği pik akımdır. 330A ve 540 A.