škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DPF dikkat

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
aynen oyle ışık yanmıyor. dururken devir saati 1000 devirde. motoru kapattıgımda dahi fan çalışır durumda oluyor.


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Furkan_TDI;504481
aynen oyle ışık yanmıyor. dururken devir saati 1000 devirde. motoru kapattıgımda dahi fan çalışır durumda oluyor.


zaten ışık yanarsa sıkıntı o zaman stop etmeniz lazım diyor kitapçık.


Çevrimdışı emre.tk

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 131
    • Profili Görüntüle
Dpf ışığı yanarsa 15 dk. boyunca 1800-2500 devir aralığında 70 km. den yüksek bir hızda sürüş yapılır ve kurum yakılır denilmekte.Ama araç zaten imkan bulursa bunu kendi kendine düzenli olarak yapıyormuş.


Çevrimdışı emre.tk

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 131
    • Profili Görüntüle
Stop ettikten sonra fanın çalışmaya devam etmesi de, düzenli yakma işleminin yarıda kaldığını yada henüz bittiğini gösteriyormuş.


Çevrimdışı hosukoglu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
bu konuda en çok dikkat edilmesi gereken kaçak mazot almamak, çünkü dpf de mazot içindeki sülfürden dolayı oluşan partiküller birikiyor. Ülkemizdeki mazot standartı sülfür oranı bakımından avrupa ile aynı, kırsal motorin diye satılanlar hariç ama o da piyasada pek kalmadı.

Araç arada sırada kendiliğinden lamba yakmadan dpf temizliği yapıyor bunu iki seçenekten biri gerçekleşirse yapıyor 1. si egsoz yeterli sıcaklığa kendiliğinden ulaşırsa devirli araç kullanırsanız veya yazın sıcak havada uzun yolda felan. 2.si ise 1000 km boyunca 1 seçenekteki durum gerçekleşmezse araç kendisi post injection denen bir sistemle sırf egsozu ısıtma amacıyla geç ateşleme yapıyor bunun sayesinde egsoz sıcaklığı artıyor ve dpf de biriken partiküller yanıyor. dpf temizlenirken stop ettiğinizde fanın çalışma sebebi de budur mesela. dpf temizlenirken motor rölantide 1000 devire çıkıyor sesi değişiyor ama lamba yanmıyor.

sarı lamba yanması yukarıda belirtiğim pasif temizlemelerin yeterli olmaması onlara rağmen tıkanıklığın artması durumunda oluyor, sarı lamba yandığında aracı stop etmek zorunda değilsiniz hatta stop etmeyip temizleme işleminin tamamlanmasını sağlamak daha iyidir, bu yüzden klavuzda da devirli bir şekilde bir süre aracı sürün diyor. bu durum sürekli kısa mesafe binenlerde görülüyor genelde.

bu dpf i iptal etmek o kadar kolay değil, yazılımda gerekli değişikliği yapmazsanız aracınız yanar çünkü yazılım dpf varmış gibi post injection yapar ve egsozda sıcaklık çok yükselince araçta yangın riski oluşur.

birde en kötü senaryo var o da sarı lamba yansa bile dpf in herhangi bir sebepten temizlenememesi o zaman muhtemelen araç kendini koruma moduna alır, sadece yavaş yavaş hareket etmenize izin verir siz de ancak servise gidersiniz.


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hosukoglu;504526
bu konuda en çok dikkat edilmesi gereken kaçak mazot almamak, çünkü dpf de mazot içindeki sülfürden dolayı oluşan partiküller birikiyor. Ülkemizdeki mazot standartı sülfür oranı bakımından avrupa ile aynı, kırsal motorin diye satılanlar hariç ama o da piyasada pek kalmadı.

Araç arada sırada kendiliğinden lamba yakmadan dpf temizliği yapıyor bunu iki seçenekten biri gerçekleşirse yapıyor 1. si egsoz yeterli sıcaklığa kendiliğinden ulaşırsa devirli araç kullanırsanız veya yazın sıcak havada uzun yolda felan. 2.si ise 1000 km boyunca 1 seçenekteki durum gerçekleşmezse araç kendisi post injection denen bir sistemle sırf egsozu ısıtma amacıyla geç ateşleme yapıyor bunun sayesinde egsoz sıcaklığı artıyor ve dpf de biriken partiküller yanıyor. dpf temizlenirken stop ettiğinizde fanın çalışma sebebi de budur mesela. dpf temizlenirken motor rölantide 1000 devire çıkıyor sesi değişiyor ama lamba yanmıyor.

sarı lamba yanması yukarıda belirtiğim pasif temizlemelerin yeterli olmaması onlara rağmen tıkanıklığın artması durumunda oluyor, sarı lamba yandığında aracı stop etmek zorunda değilsiniz hatta stop etmeyip temizleme işleminin tamamlanmasını sağlamak daha iyidir, bu yüzden klavuzda da devirli bir şekilde bir süre aracı sürün diyor. bu durum sürekli kısa mesafe binenlerde görülüyor genelde.

bu dpf i iptal etmek o kadar kolay değil, yazılımda gerekli değişikliği yapmazsanız aracınız yanar çünkü yazılım dpf varmış gibi post injection yapar ve egsozda sıcaklık çok yükselince araçta yangın riski oluşur.

birde en kötü senaryo var o da sarı lamba yansa bile dpf in herhangi bir sebepten temizlenememesi o zaman muhtemelen araç kendini koruma moduna alır, sadece yavaş yavaş hareket etmenize izin verir siz de ancak servise gidersiniz.


bence en kötü senaryo aracın yanması :)


Çevrimdışı um1t

  • Octaviarnus
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
1100 kmdeki aracım ilk defa yaktı ışığı. sonra söndü. Gece yarısından önce yakıtı fulledik malum zam geliyor diye. Ondan sonra yaktı.  Arabayı  ev iş arasında kullanıyorum. 1km'lık mesafesi var. Bu kadar çabuk yakmasının sebeplerinden biri de bu sanırım. Yeni aldığım yakıttan da süphelendim. Yarım kitapçıkta yazdığı şekilde bir kullanım yapacağım bakalım..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: um1t;510920
1100 kmdeki aracım ilk defa yaktı ışığı. sonra söndü. Gece yarısından önce yakıtı fulledik malum zam geliyor diye. Ondan sonra yaktı.  Arabayı  ev iş arasında kullanıyorum. 1km'lık mesafesi var. Bu kadar çabuk yakmasının sebeplerinden biri de bu sanırım. Yeni aldığım yakıttan da süphelendim. Yarım kitapçıkta yazdığı şekilde bir kullanım yapacağım bakalım..
Ukalalığımı bağışlayın lütfen ama 1km yolu yürüseniz çok daha iyi değil mi hem sizin hem de aracın  sağlığı için?:blm:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı um1t

  • Octaviarnus
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;510944
Ukalalığımı bağışlayın lütfen ama 1km yolu yürüseniz çok daha iyi değil mi hem sizin hem de aracın  sağlığı için?:blm:


Haklısıniz ama 1 kere git 1 kere gelle bitmiyor ki, bide iste yorulduktan sonra eve kadar tekrar yürümek cok zor geliyor.:(


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: um1t;510954
Haklısıniz ama 1 kere git 1 kere gelle bitmiyor ki, bide iste yorulduktan sonra eve kadar tekrar yürümek cok zor geliyor.:(
Evet haklısın. O yorgunlukla 1 metreye bile üşeniyor insan.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
guzel havalar icin bisiklet oneririm. hem cardio hem keyif hem de yurumek kdr yormaz :) tabbi dik yokua cikisi yoksa


Çevrimdışı Av.OcaL

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Öncelikle herkese selamlar ve iyi forumlar.
8500 km de 2017 1.6 tdi dsg aracımda bu durum ortaya çıktı.
SS çalışmıyor. Aracın rolantisi sürekli 1000 d/d ve aracı stop ettikten sonra fan belli bir süre çalışmaya devam ediyor.
bu bir sorun mudur?
bu durumun geçmesi için ne yapmam gerekiyor.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
Kullanım klavuzunu okuyunuz. 20 dk 3. Vites 3000 devirde aracı kullanın geçeçektir


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Av.OcaL;631171
Öncelikle herkese selamlar ve iyi forumlar.
8500 km de 2017 1.6 tdi dsg aracımda bu durum ortaya çıktı.
SS çalışmıyor. Aracın rolantisi sürekli 1000 d/d ve aracı stop ettikten sonra fan belli bir süre çalışmaya devam ediyor.
bu bir sorun mudur?
bu durumun geçmesi için ne yapmam gerekiyor.


araca yüklenin biraz gazlayın bir süre bir şeyi kalmaz:)
DPF çok sık çalışıyorsa yapacak 2 şey var ya benzinliği değiştireceksin yada biraz devirli kullanacaksın