Telefonla teknik servisi aradığımda DPF dediler, keza özel serviste uyarı mesajı göremedi, DPF dolmuş dedi cihaza bağlayıp. Açıkçası DPF'nin egzos şeklinde bir uyarı lambası yok muydu bundan dolayı şüphe duydum?
Start stop ile beraber kızdırma bujisi ikazı çıkıyorsa problem kesinlikle Akü kaynaklıdır.
Tek basına bu ikaz çıkıyorsa bir çok başka sebep aranabilir ama zayıf aküde öncelikle start stop devreden çıkıyor, belirli bir zamandan sonra da kızdırma bujisi ikazı çıkıyor.
Muhtemelen sız bu ikazla karşılaşmadan önce aracınızın start stop özelliği efektif bir şekilde çalışmıyordur.
Aracı genelde kısa mesafe kullanıyorsanız bu tür sıkıntılarla karsılasmanız normal.
Öncelikle aracın aküsünü bir ölçtürün köşebaşı elektrikçisine, muhtemelen zayıf ve değişmesi gerekecek diyecektir. İyi bir redresör şarjı uygulasınlar, aküyü şarj etsin ve sülfatlaşmayı kırmak icin tüksek voltaj düşük akım darbeli şarj.
Belki akü kurtarılabilir. Harici bir sarj cihazı alıp aracınızın aküsünü her hafta (hafta içi yatıyorsa veya kısa mesafe kullanılıyorsa genelde) şarj edin.
Kısa mesafe ve dur kaklı trafıkte aracın start stopunu kapatın muhakkak.
DPF dolunca araç bunu yakarak temizliyor. Hatta rölanti devri de 1000 e çıkıyor. temizlikte iyi bir cereyan çekiliyor zayıf aküde problem cıkarıyor.
Bu arada bazı arkadaşlarda gaz kelebeği sorunundan dolayı bu arızayı verebiliyor da.
Öncelikle elektriksel başka ikazlarla beraber bu olay yaşanıyorsa ilk aku kontrolu yapmak gerek. Akü iyi durumda ise başkaca arıza sebepleri araştırılmalı sonrasında ama. Akü kontrolü oldukça basit ve masrafsız birsey.