škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araca Harici Dizel Isıtıcı (Webasto,Eberspacher) Taktırmak

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Cantürk.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Soğuk kış günlerinde özellikle sabahları dizel araçlarda uzun süre motor belli sıcaklığa gelene kadar kalorifelri kullanamıyoruz bunun çözümlerinden biri ise harici dizel / benzinli ısıtıcılar var benim ilgilendiğim sulu tip olanları motor suyunu ısıtıp araç içinide ıstıyor ve bunu 1 hafta süreyle zamanlayıp istediğiniz zaman çalıştırabiliyorsunuz
   
    Önceden ısıtılmış bir motor, yola koyulduğunuzda zaten doğru çalışma sıcaklığında olduğunda daha az aşınmaya ve yıpranmaya maruz kalır. Bununla birlikte sıcak bir motor, daha az yakıt tüketir ve çevreye daha az kirletici madde yayar.
     Bu sulu tip ısıtıcı kullanıp memnun olan veya bilgisi olab arkadaşlar varmıdır.
İyi forumlar...
:gaz:


Çevrimdışı Manowar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 104
    • Profili Görüntüle
Araçlarına webasto taktıran 2 arkadaşım vardı. Onlardan duyduğum tesisatın çok iyi yapılması gerektiği yoksa araçta yangın çıkabiliyormuş.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cantürk.;645917
Soğuk kış günlerinde özellikle sabahları dizel araçlarda uzun süre motor belli sıcaklığa gelene kadar kalorifelri kullanamıyoruz bunun çözümlerinden biri ise harici dizel / benzinli ısıtıcılar var benim ilgilendiğim sulu tip olanları motor suyunu ısıtıp araç içinide ıstıyor ve bunu 1 hafta süreyle zamanlayıp istediğiniz zaman çalıştırabiliyorsunuz
   
    Önceden ısıtılmış bir motor, yola koyulduğunuzda zaten doğru çalışma sıcaklığında olduğunda daha az aşınmaya ve yıpranmaya maruz kalır. Bununla birlikte sıcak bir motor, daha az yakıt tüketir ve çevreye daha az kirletici madde yayar.
     Bu sulu tip ısıtıcı kullanıp memnun olan veya bilgisi olab arkadaşlar varmıdır.
İyi forumlar...

Soğuk motorun aşınması hikayesi reklamasyonlardan başka bir şey değil. Yani şöyle ki eğer araçı çalıştirir çalıştırmaz ralli yapar gibi abanıyorsanız elbette motor deforme olur ama ısınana kadar motoru zorlamadan nominal devirlerde kullanırsanız aracınızda bakımsız değil ise motora hiç bir şey olmaz.

Yakıt tüketimi hikayesi de tam bir uydurmaca! Şöyle ki:
Motor sogukken tüketeceği yakıt elbette sıcakken olduğundan daha çok ama sizin motoru harici olarak ısıtmak için harcayacağınız yakıt ya da enerji emin olun o motoru çalıştırıp nominal kullanımınızda kendi kendine o sıcaklığa gelene kadar harcayacağı fazla yakıttan çok çok daha fazla olacaktır.

Yukarıda saydığım 2 sebebi geçin... Bu durumda bu harici ısıtıcı için geriye en önemli 2 gerçek husus var.
bunlardan 1'incisi motorun soğukken zor çalışması bu durum akü ve motor ilişkisi ile devam etmektedir. Çok soğuklarda motoru çalıştıramayabilirsiniz. Rusya ya da memleketimizin doğusu gibi yerlerde yaşamıyorsanız, yani sürekli -10, -15 dgrC ve altında yaşamıyorsanız bu madde de sizin için pek geçerli değildir.

Geriye sadece 1 tek husu kalıyor o da konfor. Konfora diyecek hiç bir şey yok. Tamamen tercih ve ekonomi yetisi. Yani paran varsa yaparsın, canın isterse yaparsın, kullanmasan bile köşede durması sana mutluluk veriyorsa onu bile yaparsın, kullanırken zevk alıyorsan yine yaparsın.

Ancak unutulmaması gereken tek şey "Konforun Daima Bir Bedeli Vardır".

Bunu yaptırmak size tasarruf asla sağlamayacak onu bilin, fakat zevk verir mi konfor sağlar mı iste orası duruma göre değişir.
Memnun kalıp iyi ki yaptırmışım, bastım parayı ooohhh gel keyfim gel, ben rezil olacağıma param rezil olsun, çıstak çıstak diyeni de bulursun.
Yaptırsam da oldu ama yaptırmasam da olurmuş diyeni de.
Yaa arkadaş nerden yaptırdım sunu bi dunya para verdim hala daha veriyorum keske yaptırmasaydım simdi kullanmıyorum diyen de çıkar.

Konfor konusu tamamen senle alakalı bir durum. Her şekilde umarım gönlüne göre bir tercih yaparsın, kolaylıklar dilerim.