:acl: BENIM HALIME KİMLER AĞLAR... :uuu:
Tüm Skoda kardeşliğine merhaba...
Ben Kocaeli'den aranıza katıldım. Aracım 2000 model,kilometresi 128 binde ve atiker marka lpg'si olan octavia glx'dir. Şu an arabamda öyle bir arıza var ki tam bu forumluk dedim.
"Bu zamana kadar böyle bir arıza yaşamadığım için forumu sadece bilgi amaçlı takip ediyordum." Gelelim arızaya;
Aracım yaklaşık üç gün yattık dan sonra, sabah çalıştırdığımda biraz tekler gibi yaptı, soğuktandır diyerek ikinci marş da çalıştı. Gaza geçene kadar devir saati dengesiz çalışarak hatta vuruntulu gibi tekler gibi devam etti. Tekrar soğuk havadandır, motor soğuktur yorumunu yaptım. Gaza geçtikden sonrada aynı problemler devam etti. Neyse işe zamanında ve problemsiz geldim. Akşam iş çıkışı motoru çalıştırmak istediğimde bu sefer pat pat, motor stopp
oğlum octi yapma... Tekrar marş PAT PAT çalıştı. 20 metre gittim. Haydeee motor stop. Aman allahım o da ne arka taraf yanarcasına bembeyaz bir duman. Bu arada motor bir çalışıyor bir stop ediyor ve eksoz'dan bembeyaz duman çıkıyor. Octi'yi servise bir güzel çektikkkk. İşler şimdi başlıyor, bu arada ben cin küfür tabi.
Neyse servis tanıdık ve ustalar gayet başarılı güven tam yani. Araç cihaza bağlandı "hata 4. silindir" uyarı verdi. Hemen indüksiyon bobini kontrol edildi. Gerçekten bobin üzerinde 4. silindire giden kablonun giriş yeri kapkara diğer girişler parlak metal renginde. Ayrıca elektrik ustası arkadaş bobin ile oradaki bir kablo arasına tornavida soktuğunda ark oluştu. Hemen bobin, bobin kabloları ve bujiler değiştirildi (Bujiler de gerçekten kötüydü). Tekrar çalıştırıldı, benzinde aynı arıza devam ediyor. Benzin şamandırası iptal edilerek gaz da denendi sorun aynı. Elektrik ustası arkadaş CİN gibi; hemen ölçü aleti ile enjektörlere giden akımı ölçtü ve 4. silindire gereğinden fazla elektrik gittiğini fark etti. Motor gazda çalışırken 4.silindiri gaz sistemi üzerinden iptal etti ve motor 3 silindir ile normal çalışmaya başladı. Elektrik ustası ile hemen gazcıya gittik. 4.silindirin fişi takıldı fakat gazcının bilgisayarda da 4.silindir gözükmüyor. Gazcı tarafından bağlantı kabloları kontrol edildi aksilik yok. Artık geriye iki seçenek kaldığını söylediler, ya gazın ya da motorun beyninde arıza var. Hemen gazcı yeni beyini takdı
ama maalesef sorun devam ediyor. Geçmiş olsun arabanın beyninde arıza var dediler.
Olay şu; bobinden oluşan arıza bir şekilde ark (kıvılcım) yapıyor. Kıvılcımın olduğu yerdeki kablo yığını içerisinde mavi ve kırmızı kablolar gözle görülür bir şekilde dış kısımları hasarlıyor.
(Bu kablolar beyine giden kablolar) Kablo da oluşan bu hasar ve çekmiş olduğu elektrik akımı nedeniyle beyinde arıza yapıyor. Beyin şu an tamir de. Bakalım ne çıkacak...
Tüm gelişmelerden sizleri bilgilendireceğim
Saygılarımla