Engin Bey şöyle birşey okudum , depo içşnde eksilen benzin kadar içine hava alır (almak zorundadır ) aksi takdirde depo vakum yaparak içine doğru çöker deniliyor . Bu dışarı çıkan hava (veya benzin buharı ) aldığım yakıtta olması gerekenden fazla uçucu madde olabileceği düşüncesini uyandırdı bende. Acaba istasyonu değiştirsem bir sonuç alır mıyım
2000 yılında bende Audi A6 2.0T vardı ve bir Ankara dönüşü otoban girişinde aldığım benzin sonrası, bir müddet sonra çekiş düştü... Istanbul'da servise götürdüm...
İnceleme sonrası, katkılı (artık hangi tip bir katkı ise...) yakıtın, aracın katalitik konvertörünü perişan ettiği ve neredeyse tüm deliklerini aşırı ısıdan kavurarak, tıkanacak noktaya getirdiği görüldü... O dönem ciddi bir bedele değiştirmiştim... Yakıtı bilinen yerden almak her daim en akıllıca iş...
Depo hava tahliye borusu/deliği tıkalı, ya da tıkanmış ise, depo içinde oluşacak basınçtan, göstergelerin doğru çalışmaması normaldir. Bu tıkanmanın yakıt kirliliğinden mi, yoksa başka bir maddenin tıkaması ile mi oluştuğu ancak bu boru, delik ve deponun temizlenmesi ile belli olabilir.
Yakıttaki zararlı uçucu katkılar bu tıkanmayı yapmaz ama, yukarıda benim başıma gelen olay gibi, başka konularda arazlar çıkarabilir.
Geçmiş olsun...
Sevgilerimle