Merhaba arkadaşlar,
Öncelikle tüm yanıtlar için teşekkür ederim. Yıllardır hiçbir forumu takip etmediğimden yazdıktan sonra aklıma gelip de bakmam biraz uzun sürdü, kusura bakmayın
Biraz uzun yazdım, bunun için de kusura bakmayın.
Daha önce akdeniz sanayide götürdüğüm usta sorunu tespit edememişti. İnsanlık hali, dikkatinden bir şeyler kaçmıştır diyerek adını paylaşma gereği duymuyorum. Fakat "Yetkili Servis" belgesini almış, koskoca ÇAĞ OTOMOTİV denen firmanın tespit edememesini, üstelik tespit edemediği olası arızada deneme yanılma yapmak için benden para istemesini hayretle karşıladım. Hatta oradaki ustayla konuşurken şöyle bir şey dedim ki sonuna kadar haklı olduğumu düşünüyorum : benim aracıma özel üretilmiş bir vida olsaydı, tornavidanız olmasaydı benden tornavida mı isteyecektiniz?
Nitekim ilk mesajımı paylaştıktan birkaç gün sonra 444'lü hatlarını aradım, şikayetimi tekrar bildirdim. 10 dakika sonra Yüce Oto'dan Tolga (soyadını unuttum) isimli bir beyefendi aradı ve aracımın daha önce hiç servise gitmediğini, dışarıda çok fazla işlem yapıldığını vs. söyleyerek denemek için hiçbir parça gönderilemeyeceğini, yani kısaca bana nasıl yardımcı
olunamayacağını çok güzel açıkladı. Bu telefon geldiğinde servise doğru yoldaydım. Haliyle servise gittiğimde arabamı vermelerini istedim. Aracımı tamir olmadığı haliyle teslim alırsam herhangi bir maliyet olup olmayacağını sordum, "sadece yaptırılmış olan enjektör temizliği ücreti 250TL'yi" talep edeceklerini söylediler. Enjektörlerim tertemizdi benim, niye temizlettiniz ki diye sorduğumda bir sessizlik oldu, sonra tamam onu da hallederiz bir şey ödetmeyiz dediler... Araçta denedikleri parçalar olduğunu ve bunların benim parçalarımla değiştirilmesi gerektiğini söyleyip zaman istediler.
Bu sırada Antalya'da bu işi kim çözer diye biraz araştırdım, birkaç farklı kaynaktan çözse çözse eski sanayideki Suat usta çözer bilgisini aldım.
Ertesi gün aracı teslim aldım, (eski/arızalı beyinle birlikte) Suat ustaya teslim ettim. Yolda giderken tabii araç belki 10 kere stop etti, seyir halindeyken devamlı gaz kesti (servise bıraktığımda bu kadar sorunlu değildi). Yolda giderken arka koltuğun sökük olduğunu, yakıt pompasının bulunduğu yerin kapağının dışarıda olduğunu fark ettim. Yani bu şekilde aracı teslim ettiler bana...
Aracın sorununu ustaya uzun uzun anlattım, tıpkı mşah arkadaşımız gibi ilk sorduğu soru aracın su eksiltip eksiltmediği oldu.
Ertesi gün Suat ustanın yanına gittim, sorunu tespit ettiğine dair pek umudum yoktu. Suat ustanın dediği, ben aracımı bıraktıktan 15 dk sonra sorunu tespit ettiği, biraz da uğraşıp düzelttiği, test ettiği ve bir sorun görünmediğiydi.... Sorun ise, hararet müşüründeki arızadan dolayı basıçlı su müşürün soket bağlantısından kabloların içinden beyne kadar ulaşmış ve tekrar beyni arıza yaptırmış. Ve beynin su aldığını tespit edip benden toplam 11.750 TL alan yetkili servis(!) , suyun nereden gelebileceğini düşünmemiş olsa gerek.
Beynin su almasından dolayı tıpkı önceki gibi pinlerin bazıları kopmuş. Usta beyindeki soket girişinin dibinden 2 tel lehimleyip takmış ve çalıştırmış. Birlikte servisi aradık, servisteki ustayla görüştük. Ben nerden bileyim müşürde problem olduğunu demeye getirdi. Arızanın giderildiğini söylemedim, beyin arızalı diyerek yeni beyin talep ettim, pek olumlu konuşmadılar.
Çıktım hemen servise gittim. Ben gidene kadar servis müdürleriyle görüşmüşler, araca müdahale ettirmeden hemen getirirsem tekrar beyin sipariş edeceklerini söylediler. Yani dediler ki getir aracı, 25 gün daha burada dursun, arızayı tespit etmeden yeni beyin verelim... Beyni söküp getireyim dedim, kabul etmediler. Cihaza bağlayıp rapor almaları gerekiyormuş. Cihazı getirin dedim, sökülebilecek bir cihaz değil dediler. Araç çalışmıyor nasıl getireyim dedim, bir şekilde getir dediler. Bilen bilir, sanayide bir servisin önünden çekiciyle araç çekilmez. Yani elim kolum bağlı kaldım. Üstelik servisteki müşteri ilişkilerinden sorumlu bayan "isteseler araç hiç servise gelmemiş diye aracı kabul de etmeyecekleri" gibi -bence- çok terbiyesizce laflar etti. Ücret iadesi vs. sormadım bile. Sinirlerime hakim olamayacağımı anlayınca vazgeçtim ve çıktım.
Daha fazla uğraşacak gücüm kalmadığı için ustayı arayıp ne gerekiyorsa yapmasını istedim. Müşür değişti, kablo tesisatı komple değişti, beyindeki arıza giderildi, 2.000 TL de oraya ödedim. Birkaç gün içinde de aracı teslim aldım.
Teslim aldıktan sonra uzun yola çıkıp tekrar test ettim, araçtaki tekleme probleminin 1 sene önceki gibi yine olduğunu gördüm. Ustayı arayıp bilgi verdim, sorunun halen beyinden olacağını, soketindeki başka pinlerin de oksitlenmiş olabileceğini söyledi. Eski beyni tamir edip sorunsuz olduğundan emin olacak ve beni tekrar çağıracak.
Biraz uzunca oldu ama şu anda en azından sorunun ne olduğu belli gibi duruyor. Umarım çözülür. Çözüldükten sonra aracı satmak zorunda kalacağım. Böyle bir dönemde zaten ekonomik sıkıntılar çeker haldeyken hem şirketimin verdiği araç desteğinden mahrum kaldım, hem toplamda 15 bin lira vermek sıfırı tüketmeme neden oldu. Türkiye'de bu durumda hakkımı arayabilecek bir kurum olup olmadığından emin değilim.
Ha bir de ekleyeyim, şimdiye kadar yapılan tüm işlemleri, beni arayan Yüce Oto'daki beyefendinin söyledikleri, halkla ilişkilerdeki bayanın da tüm söylediklerii sadece sözlü oldu. Ne aracın olası sorununun tespiti için istedikleri para, ne parça getirtememeleri hiçbir şeyi yazılı olarak veremeyeceklerini söylediler. Yazılı olarak verselerdi belki dava yoluna gidebilirdim, oradan da bir şey çıkar mıydı bilmiyorum...
Son çare olarak yurtdışı Skoda merkeziyle irtibata geçeceğim. Reklamın iyisi kötüsü olmaz diyerek şimdilik sosyal medya vs. ile de sorunu paylaşmayı düşünmüyorum.
Okuyanlara teşekkürler.