Sorun : Araba frene basıp bırakınca yokuşlarda çok hızlı bir şekilde geri kaçırıyor.
Araba kalkış anında bir anda kendini ileri atıyor.
Vites geçişlerinde boğularak vites arttırıyor.
Yokuşlarda düşük vitesten yüksek vitese geçerken tak diğe ses veriyor.
Çözüm :
İlk bir ustaya gösterdim. Kendisi test yaptı sorunlu dedi cihazı arabaya bağladı. Basınçtan olabileceğini düşündü.
Ancak tüp basıncı (nedir bilmiyorum) 50-60 arası çıktı bunda sorun yok dedi.
Şanzımanı sökeceğiz. 2 gün araba yatacak tüm ve kavramaya bakacağız. (7 ile 13 bin arası) masrafı çıkar dedi.
2. ustaya götürdüm. ben anlamam ancak bir arkadaşıma götüreyim dedi.
15 dk sonra geri geldi. test eder misin dedi.
Sonuç : şikayetlerim gitti. araba ilk gün gibi
1000 tl dedi : 750 tl ye anlaştık.
Araca ne yaptınız dedim. söylemedi. Ustalar paylaşmıyor dedi.
Ancak tahminime göre kutup başlarını söktü dsg yi sıfırladı. tekrar taktı.
Sizlerin tahmini nedir ?
kutup başlarını söküp sökmediğini nasıl anlarım. ?
Teşekkürler.
Sorun yaşayan / yaşayacak arkadaşlara umarım faydalı olmuştur.
Not : Forumda daha önce paylaşılan işlemi yaptıklarını tahmin ediyorum.
aynı bilgisayardaki ccleaner programı nasıl temp ve kullanıcı profillerini siliyorsanız bunu dsg de de yapabilirsiniz ama az bir oranda nasıl bozulmuş siatemin bazen tek çözümü format atmaksa dsg de de bu şekilde. dsg resetleme denilen işlem şu şekilde yapılır.
araç kapalı
aracı kilit aç
araç kontak tak
yarım kontak çevir ama çalıştırma
tüm lambaların sönmesini ve airbag ışığının yanmasını bekle
gaz pedalına sonuna kadar basıp kickoff denilen son sibine kadar basın
takribi 30 sn basılı tutun
ve kontakt kapatın.
araçtan çıkıp aracı kilitleyin
dsg resetleme dediğimiz işlemi yapmış oldunuz.