škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Toyota Corolla sahipleri dikkat!

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı seyyah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
Toyota otomobillerini yine geri çağırıyor
 

 
Japon otomobil üreticisi Toyota, ABD'de gaz pedalında sorun bulunan 1,9 milyon aracını daha geri çağırıyor.
Şirketin internet sitesinde yer alan bilgiye göre, araçların gaz pedalı mekanizmasının aşındığı, bazı durumlarda takıldığı için geri çağrılma kararı alındığı ifade edildi.
Geri çağrılan araçların 2009-2010 yılı Corolla, Venza, Matrix ve Pontiac Vibe ve 2008-2010 yılı Highlander olduğu belirtildi.
Şirket, Avrupa'da da teknik sorunlar nedeniyle araçlarının geri çağrılacağını açıkladı.Şirket sözcüsü Paul Nolasco, yaptığı açıklamada, hangi modelin ya da kaç adet aracın geri çağrılacağını bilmediklerini söyledi.
4 AYDA ABD'DE YAKLAŞIK 8 MİLYON ARAÇ GERİ ÇAĞRILDI
Toyota geçen hafta, ABD'de gaz pedalında sorun bulunan 2,3 milyon aracı geri çağırmıştı.
Şirketin sözcüsü Brian Lyons, şirketin bu sorunla ilgili henüz çözüm bulmasa da geliştirmeye çalıştığını belirtmişti. Lyons, Toyota'nın söz konusu modellerinin diğer ülkelerde çağrılıp çağrılmayacağına ilişkin bilgi vermemişti.
Geçen sonbaharda da Toyota, ABD'deki 4,2 milyon aracını uygun olmayan zemin döşemesinin gaz pedalının sıkışmasına, bunun da aracın hızının artmasına ve aracın durmasının zorlaşmasına neden olduğu gerekçesiyle geri çağırmıştı.
Şirket geçen yıl Ağustos ayında da Çin'de, elektrikli cam anahtarlarındaki arıza nedeniyle 690 bin aracı geri çağırmıştı.
Dünyanın en büyük otomotiv şirketi Toyota, böylece son 4 ayda ABD'de yaklaşık 8 milyon aracını geri çağırmış oldu.
AA
 
http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/203526-Toyota-Corolla-sahipleri-dikkat.aspx
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2010, 08:33:53 Gönderen: seyyah »


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
TR'ye hiç bir zaman hatalı araba gelmemiştir gelemezde :hhh:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mihalgazi

  • Site Güvenliği
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1556
    • Profili Görüntüle
gelsede ses etmezler...:D


SKODATURKEY ailesi bir AYRICALIKTIR


Çevrimdışı seyyah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
Toyota sorunu buldu
Mühendisler gün boyu konu üzerinde çalışarak soruna çözüm buldu
 
Toyota, gaz pedallarının sıkışmasıyla ortaya çıkan sorunu nasıl çözeceğini buldu ve çalışanlara detayları iletti. Şirketin, çalışanlara gönderdiği elektronik postada, sorunun çözümü için planların birden fazla yönden geliştirildiği, bu planların da çalışanlara iletildiği belirtildi.
Şirket, çok satan Camry sedan modeli de dahil olmak üzere sekiz model üzerinde mühendislerin gün boyu çalıştıklarını bildirdi.
Toyota, gaz pedallarının nadiren takıldığını ifade etti.
 
AA
 
http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/203892-Toyota-sorunu-buldu.aspx


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Otomobil devi Toyota'yı bu noktaya ne getirdi?
http://www.hurriyet.com.tr/ekonet/13644066.asp
FT 1 Şubat 2010
 
 
Financial Times, son dönemde geri çağırdığı araçlarla maddi kaybın yanı sıra güvenilirliği de zedelenen Toyota'nın bu noktaya gelmesinin nedenlerini inceledi.

 
Dünyanın en büyük otomobil üreticisi unvanını 2008 yılında ABD'li General Motors'tan alan Japon otomobil üreticisi için sorun geçtiğimiz Eylül ayında patlak verdi.
 
Bu hafta içinde daha fazla otomobili geri çağırması ve ABD'deki üretim ve satışlarını durdurma kararı alması ise durumun kötüleştiğinin bir sinyali olarak görüldü.
 
Bir numara olmasına rağmen geri çağırdığı yüksek miktardaki araç, şirkete verdiği maddi zararın yanı sıra şimdiye kadar hep ön plana çıkan kalite ve güvenilirlik algısını zedeleyerek de darbe vurdu.
 
Japon otomobil devi, geçen Kasım'dan beri gaz pedalında yaşanan sıkışma nedeniyle yaklaşık 6 milyon aracı onarım için geri çağırdı. Bu miktar, şirketin 2009’da Kuzey Amerika satışlarının üç katından fazla. Ayrıca 7.8 milyon adet olan toplam küresel üretiminin de dörtte üçüne denk geliyor.
 
FT, ABD'de son çeyrekte satılan araçların yüzde 65'lik kısmının bahsi geçen sorunları yaşadığına işaret ederken, Avrupa'da da 1.8 milyon aracın geri çağrılacağını yazdı. Gazete aynı çağrının henüz sayısı belli olmamasına rağmen Çin'de satılan araçlar için de yapılacağını belirtti.
 
HIZLI BÜYÜME ETKİLİ
Toyota'nın bu problemleri yaşamasında son yıllarda üretiminde yaşanan hızlı artışın büyük etkisi oldu. Şirketin küresel üretimi kapasitesi, 2001'deki 6.7 milyondan, 10 milyon adede çıktı. Üstelik bu miktara, Çin’de ortaklarıyla kurduğu hızla büyüyen üretimi dahil değil.
 
FT, bu şekilde büyüyen Toyota'nın modern otomotivcilerin sık karşılaştığı bir tuzağa düştüğünün altını çizdi. Şirket, hızlı bir şekilde büyümesinin ardından maliyeti azaltmak ve tedarik zincirini basitleştirmek için parçaların üretimini; model, fabrika ve ülkeler bazında bölüştürdü.
 
Barclays Capital analistlerinden Brian Johnson, bu stratejinin en büyük riskini, "bir şeyler ters gittiğinde, birkaç milyon adedi bulan geri çağırmalar yaşanması ve itibara büyük darbe vurması" olarak açıkladı.
 
KALİTE KONTROL GÖZ ARDI EDİLDİ
Bununla birlikte şirketle özdeşleşmiş olan titiz kalite kontrol anlayışına, hızlı büyümeyle birlikte verilen önemin azalmasının da Toyota'nın bu sorunlarla karşılamasını diğer bir nedeni olarak gösteriliyor.
 
Şirketin Araştırma ve Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Takeshi Uchiyamada, hatalı oldukları noktanın pazar payını, ürün geliştirmeden daha öncelikli bir yere koymaları olduğunu söyledi. Takashi, bu bakışı bırakmaya başladıklarını da sözlerine ekledi.
 
FT'de yer alan analizde Toyota'nın, tedarikçilerinden maliyetleri azaltma talebi de yaşanan sorunların başlıca kaynaklarından biri olarak gösterildi.
 
ZEDELENEN İTİBAR DAHA ÖNEMLİ
Analizde, geri çağırmaların şirketin itibarına yaptığı zararın, araç sayısının fazlalığından kaynaklanan maddi kayıptan çok daha büyük olduğunun altı çizildi.
 
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Washington merkezli danışmanlık şirketi Levick Strategic Communications Danışmanı Gene Grabowski, "Bu, bir kimsenin Toyota'ya güvenip güvenemeyeceğini sorguladığı ilk durum olma özelliğini taşıyor" dedi.
 
Gelişmeler şirketin piyasa değerinde de sert düşüşün yaşanmasına da neden oldu. Geri çağırma duyurusunu yapıldığı 21 Ocak tarihinden bu yana Toyota'nın değeri yüzde 16'lık bir gerileme gösterirken, Ford, Honda ve Hyundai'nin hisselerinde artış kaydedildi.
 
1980'LERDE AUDI YAŞAMIŞTI
Japon devinin ABD’de yaşadığına benzeyen bir sorunu da 1980'li yıllarda Audi'de yaşamıştı. Yine gaz pedalından kaynaklanan sorun nedeniyle markanın satışları birçok önleme rağmen, 10 yıllık süreçte büyük düşüş kaydetmişti.
 
Ancak, Toyota’nın müşteri ilişkileri ve yüzde 17’lik pazar payının olması nedeniyle ABD pazarından yok olması beklenmiyor.
 
FT, şirketin güvenlik konusunda yaşadığı sorunların, ABD'li Ford ve GM gibi rakiplerinin çok beğenilen yeni ürünlerini sunduğu bir döneme denk geldiğine dikkat çekti.
 
Gazete, bu iki şirketin, Toyota'nın zor günler geçirdiği bu dönemi iyi kullanıldığı takdirde, yeni ürünlerinin satışlarının Toyota modellerini geride bırakabileceğini belirtti.
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Gaz takılı mı kalıyor :D :D :D

Tam bize göre ...

Bu arada bende 1995'i var, bi şe olur mu ki??? :D


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
TR ye gelmemesinin sebeplerinden biri neredeyse araç piyasaya çıktıktan 1 sene sonra ya geliyor ya da gelen araç amerika vb. ülkelerde satılandan apayrı bir halde oluyor...


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
TOYOTA İÇİN KABUS DEVAM EDİYOR  
http://www.aa.com.tr/en/toyota-icin-kabus-devam-ediyor-2.html
TOKYO - Japon otomobil üreticisi Toyota, Prius modelinin fren sisteminde sorun bulunduğunu açıkladı.
Araçlarında gaz pedalındaki sorun nedeniyle yaklaşık 8 milyon aracını geri çağıran, sekiz modelinin üretimin durduran Toyota, dünyada en çok satan hibrid araç Prius'un fren sisteminde sorun bulunduğuna dair şikayetler aldığını belirtti.
Toyota'nın sözcüsü Mieko Iwasaki yaptığı açıklamada, Kuzey Amerika ve Japonya'da Prius'un yeni modelinin fren sisteminde sorun bulunduğuna ilişkin yaklaşık 12 şikayet bildirildiğini ifade ederek, konuya ilişkin daha fazla detay vermek istemedi.
Japonya Ulaştırma Bakanlığından yapılan açıklamada ise soruna ilişkin yaklaşık 14 şikayet aldıklarını kaydederek, geri çağırma ihtimalinin göz ardı edilemeyeceği belirtildi.      
Japon medyasında yer alan haberlere göre ABD Ulusal Otoyolu Trafik Güvenlik İdaresi (NHTSA) de yaklaşık yüz benzer şikayet aldıklarını duyurdu.  
Mizuno Credit Advisory'de otomobil uzmanı Tetsuya Mizuno, hibrid araçların Toyota için çok önemli olduğunu belirterek ''Bu araçlar Japonya ve ABD'de son zamanlarda iyi satan tek araç. Eğer sorun önemliyse, Toyota'nın performansındaki etkisi çok sert olacak'' dedi.    
Toyota'nın Ekim-Aralık dönemini kapsayan çeyrek rakamlarını yarın açıklaması bekleniyor. Şirketin Ocakta ABD'deki satışları yüzde 19 oranında azalarak 1999 yılı seviyelerine geriledi.
   
ABD'DE  SATIŞLARI DÜŞTÜ
Toyota, ABD'deki otomobil pazarında geçen ay 20 bin satış kaybederek, 1998 yılından bu yana aylık satışlarda ilk kez 100 bin aracın altına düştü.
Gaz pedalındaki sorunlar nedeniyle, aralarında en çok satan araçları da dahil 8 modelini geri çeken Toyota'nın kararı, ABD'deki piyasasını ciddi oranda etkiledi. Bu ülkedeki satışları geçen ay yüzde 16 oranında düşen Toyota, rakamsal olarak da geçen ay 20 bin satış kaybetti. Düşüşün, bu ay daha artabileceği belirtiliyor.
Toyata'nın bu sorunları, ABD'de son 8 yılın en çok satan modeli olan Camry'e talebe de darbe vurdu. Camry, geçen ay otomobil satışlarında, Honda's Accord, Nissan's Altima, Toyota's Corolla ve Chevrolet Malibu'dan sonra 5. sırada yer aldı.
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı Yunus İBİŞ

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: isikayhan;69061
TOYOTA İÇİN KABUS DEVAM EDİYOR  
http://www.aa.com.tr/en/toyota-icin-kabus-devam-ediyor-2.html
TOKYO - Japon otomobil üreticisi Toyota, Prius modelinin fren sisteminde sorun bulunduğunu açıkladı.
Araçlarında gaz pedalındaki sorun nedeniyle yaklaşık 8 milyon aracını geri çağıran, sekiz modelinin üretimin durduran Toyota, dünyada en çok satan hibrid araç Prius'un fren sisteminde sorun bulunduğuna dair şikayetler aldığını belirtti.
Toyota'nın sözcüsü Mieko Iwasaki yaptığı açıklamada, Kuzey Amerika ve Japonya'da Prius'un yeni modelinin fren sisteminde sorun bulunduğuna ilişkin yaklaşık 12 şikayet bildirildiğini ifade ederek, konuya ilişkin daha fazla detay vermek istemedi.


yanlış hatırlamıyorsam forumda bi abide vardı prius
"Biz Türk\'üz!Tarihimize ve en yakın mazimize bakarak Türk\'üz der ve bundan haklı bir iftihar duyarız."

^^^^^^^^^^^|___
|...:SAGOCUYUZ::....| |;\\___.
|_..._.....__===|=_=__=...,]|
(@)***(@)**(@)**(@)(@)


Çevrimdışı seyyah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
Sabancı Toyota'yı bıraktı
Geçtiğimiz yıl Toyota ile iş ortaklığını fesheden Sabancı Grubu, şimdi de Toyota ve Lexus marka tüm makam araçlarını değiştirme kararı aldı
 
Sabancı Grubu 25 yıldır Sakıp Ağa’dan, Güler Sabancı’ya ve Akbank’ın şube müdürlerine kadar ilgili personelin kullandığı Toyota’lara elveda dedi.Sabancı Grubu ve Akbank yönetimi, üts kademe için BMW marka araçlarda karar kıldı. Akşam'ın haberine göre, Audi ve VW marka otomobillerle rekabete giren BMW, 25 yıl sonra Toyota dışına ilk kez çıkan Sabancı Holding’in makam araçlarının yeni markası oldu. Holding’de ve Akbank’da yeni 5 serileri nisanda teslim edilecek. Toyota Corolla’lar ise Renault Fluence ile değiştiriliyor.
SABANCI CEO’SU NİSANI BEKLİYOR
MART ayında satışa sunulacak yeni 5 serisinin ilk müşterilerinden biri Sabancı Holding CEO’su Ahmet Dördüncü olacak. Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Eşref Biryıldız’ı bir yıl önce arayan Dördüncü, kendisi ve bir arkadaşı için ilk ön siparişi vermiş. Biryıldız, şubat ayında Dördüncü’yü arayarak, ön siparişi satışa döndürme görüşmesini bizzat yapacağını dile getirdi.


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
!YENİ! Toyota, Amerika'da hidrolik direksiyon sorunu nedeniyle Corolla modelini geri çağırmayı düşünüyor !YENİ!
 
Toyota considers Corolla recall over steering problems
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8519534.stm
 
Toyota is considering a recall of its hot-selling Corolla subcompact after complaints about power steering problems (AP)
http://www.google.com/hostednews/ap/article/ALeqM5g8-DEMtAE9q4i4ySQ0eV_qZefmRQD9DU0PE81
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
İşin cılkı çıktı artık..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI



Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Komple arabaları değiştirsinler bence,hiç kasmasınlar :hanz: gerçi gidişat kompleye doğru gidiyor ya ayrı mesele.Bir şey değil Toyota batacak, iflasını açıklarsa şaşırmam :hanz: