škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Uçak :/

Ziyaretçi · 28 · 8806

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: beytullah;75089
bende ilk kalkışı sevenlerdenim... :D o koltuğa yapıştırması yokmu... :D :D eski müd. yardımcım emekli askeri pilotdu.. o sölemişti... ilk kalkışta 700 km hıza ulaşıyor diye...
Anlık ve ortalama ne yazıyor acaba?:kiki::++::haha::lol:


Çevrimdışı kalender

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 628
    • Profili Görüntüle
uçaklar için riskler iniş ve kalkışlarda daha fazladır.havadaki kalkış ve inişe nispeten daha azdır.bir ara sanal uçuşlara heveslemiştim birazcık uğraşmıştım:)f16 yı indirene kadar 1 ay geçmişti yahu rota takibi navigasyon karmaşık bir şeydi:)ama onada zaman lazım aslında güzel bir uğraş.
Ayrıca pilotlar kadar atc lerin sorumlulukları da fazla çünkü uçakları yönlendren onlar.onların ufak bir dalgınlığı faciaya sebep olabilir.yinede en güvenli ulaşım araçları.:)
otomobil yanlarda uçak yanlayamazmı:Dcross landing
http://www.facebook.com/video/?oid=6130073478&s=0&hash=2ce260d9a347a476b60d4dd8835ad99a#!/video/video.php?v=138995196364&oid=6130073478
« Son Düzenleme: 22 Şubat 2010, 14:00:15 Gönderen: kalender »
\'\'Ben\'\' Yaradan\'dan Ötürü Yaradılanı Sevdim... Yaralayanı\'\' Değil..!


efe_38

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ya9383;75093
Kardes o hocana soyle bilmedigi konular hakkinda ogrencilerine yanlis bilgi vermesin... :ok: Ucagin govdesi genelde alüminyum alasimdir ayrica guclendirmek icin yaslandirma islemi uygulanir ve fiberglas kompozit malzemelerde desteklenir.. Yani demir ve bor kullanilmaz, bor daha yeni yeni ogrenilen bi olay daha bor alasimli metaller boyle kritik uygulamalarda kullanilmiyor.. Ayrica ucak agirdir ama emin ol o A380 3kati agirliktada olsa ucar cunku ucagi ucuran olay aerodinamiktir.. Hocana selam cok kizdim ona.. :ok:
 ben dedim mesuliyet kabul etmem deyin :bnn: hoca öyle dedi bordan yapılıyo falan filan diye.oda ayak üstü bizimi yiyo nedir :++:


Çevrimdışı ya9383

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: efe_38;75666
ben dedim mesuliyet kabul etmem deyin :bnn: hoca öyle dedi bordan yapılıyo falan filan diye.oda ayak üstü bizimi yiyo nedir :++:


VAalla fena cazzz yapmis sizin hoca... :++:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;75159
Anlık ve ortalama ne yazıyor acaba?:kiki::++::haha::lol:



Onda litre/100 km yerine varil/km yazıyordur :haha:


Çevrimdışı VW_Passat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: efe_38;74380
selamlar ST ailesi :) dün coğrafya dersinde madenleri işlerken bor madenini söylüyodu hoca dediki uçakların gövdesinde bu maden kullanılır ve uçakğın kaportası kağıt kadar ince birşeymiş içinde bor olduğundan sağlam falan dedi yoksa o kadar demir nası uçaçak dedi içime bir korkuda o saldı :D
 
zaten sevmem bunları kuş olsa allah yaratmış uçar diyomda bu kadar demir zart zurt tonlarca ağırlık nası uçuyo aklım almıyo yaw :D okyanusu falan geçiyolar bunla ya motorunda bir arıza olsa birşey olsa kul yapısı sonuçta kurtulma şansın yok gibi birşey:bnn:
 
ahanda çekindiğim cisim bu hem konu monotonluktan kurtulsun :hhh:
 

 
aynı resimden benim defterimdede var düşünür dururum,bu kaç ton nası uçuyo motoru nası birşey diye :haha:
en iyisi ya ayağın yada tekerin toprağa basacak  :++:

Ucaklar kalkarken yaklasik 300km/h hiz ile kalkis yapiyorlar (Model, Agirlik, Hava durumu vs. bunlar´a göre degisiyor kalkis hizi ve kalkis pisti), Kalkis icin Flaps´ler (Kanatciklar) 5 DEG veya 10 DEG (derece) asagiya indirilir böylelikle ucak agirca tonla hizla havaya kalkar. Tabi ucak ne kadar agir olursa o kadar uzun Kalkis Pisti gerekiyor ! Havada ise 0.86 Mach Hizi veya yaklasik 800-850km/h ile yol aliyorlar. Concorde daha hizliydi 1 Mach hiz ile gidebiliyordu Atlantik´in üstünde. Yani ucak Ses duvarini geciyordu, Ülkeler üstünde yasaklandi cünkü o hizda o kadar Yükseklikte Ucaktan gelen duvar olayi oldugu evlerin Camlarin kirilma tehlikesi vardi (Türkcem iyi olmadigi icin yanlis anlatmis olabilirim! )

Atlantik´te ucan ucaklarin cogu 4 veya 3 Motor vardir hatta Boeing 777´ler 2 Motor ile ucuyor. Bu ucaklarin Motor´lari ögle yapilmistirki Motorun gücü 1 veya 2 Motor´da bozulsa tüm ucagi itecek kadar güc vardir Motor´larda :ok:. Boeing 777´de ise 2 Motorlu düsünün Atlantikin üstünde Motorun biri yandi veya birsey oldu. Pilot Mecburen bir Motoru devre disi biraktimi Boeing 777-300´ün büyük Pratt & Whitney Motorlarinin tanesi 435kN (Kilonewton) Güc üretiyor (Boeing 747-400 ise 1 Motoru 281,6kN Kilonewton Güc üretiyor) ve bir Motor tüm Ucagi Atlantik üstünden gideceyi hedefe kadar Problemsiz bir sekilde götürüyor. Tabiki Boeing 777-300 365 - 550 Yolcuya kadar tasiya biliyor, ve bunu 2 Motor ile tamamliyor, Boeing 747-400 veya Airbus A340-600 bunun icin 4 Motora gerek duyuyor. Ayrica 777´yi yakindan gören oldumu bilmiyorum ama Motor´lar 747-400 Motorlarina göre cok büyük bir sekilde. Her Motor bile bozulsa bir Pilot ucagi süzülerek en yakin Havalimanina indire bilir. Dikkat her Motor gittimi Ucakta elektrik Generatör´ü calismadigi icin az sekilde external Elektrik gücü geliyor (misal Boeing 767-200 veya 767-300 / 300ER Elektrik gücü gittimi disarida Alt kisimda kücük bir Pervane cikiyor ve döndükce ucaga az bir sekilde güc kaynagi geliyor) ve böylelikle Cockpit´te önemli Cihazlar calisiyor misal Ucakdaki Arka Kanatcik (asagi yukari kadiriyor) ve Kanat´daki Kanatciklari (Saga sola dönmesine yariyor), Inis Takimlarini kullanmak icin önemli olan Hidrolik sistemi ve bir kac önemli Göstergeler calisiyor böylelikle Pilot ucagi süzülerek indirebilir (Tonlar agirliginda olsa bile !). Su anki Ucaklar o kadar güvenliki inanmazsin. Her Ucakta 4-6 Bilgisayar Sistemi bulunur, egerki bir Bilgisayar Ucusta bozulursa Sistem hic bozuntuya vermeden ayni sekilde devam ediyor.

NOT: Tüm bu bilgileri kendime ait´tir !

Saygilar Yasin
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2010, 22:29:29 Gönderen: VW_Passat »
2010 Volkswagen Passat Variant Highline 2.0 TDI CR 140HP 6-Vites DSG (Tiptronik), Izlanda Grisi - Sedef Boya


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Sonun kadar atlamadan okudum. Tesekkurler yasin bey :ok:

Bu anlattiklarinizdan sonra ucaklara guvenim artti fakat ucak kazalari nasil oluyor peki? Pilotaj hatasi mi hep !?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı VW_Passat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;76878
Sonun kadar atlamadan okudum. Tesekkurler yasin bey :ok:

Bu anlattiklarinizdan sonra ucaklara guvenim artti fakat ucak kazalari nasil oluyor peki? Pilotaj hatasi mi hep !?

Tesekkür ederim Gökhan ustam,

malesef kazalar Genelikle Insan veya Pilotaj hatasi´dir !

Ucak havada herhangi bir nedenden inflak etmedigi sürece Pilot ucagi kullanabilir (Hidrolik Sistemleri calismasa bile Ucagin Motor Gücünü degistirirek Saga sola döndürüp indire bilir).

Misal American Airways ait Airbus Ucagi, deneyimli Pilot ucagi parcalamadan nasil suya indirdi ;). Deneyimsiz bir Pilot olsaydi o gün o Görüntüler ögle olmaya bilirdi. Misal kötü hava yüzünden düsen Ucaklar niye düsüyor ? Ucak´ta Hava durumunu gösteren Radar vardir, Pilot bunu kendi Navigasyon Cihazinda görüyor. Kötü hava sarti olan yere bile bile girersen tabiki cikisin zor olur. Uzun Mesafe ucan Ucaklar fazla zorlanmazlar inis ve kalkis kis Mesafe ucan Ucaklara göre az oldugu icin (her inis Kalkista ucak zorlaniyor ve Motor´lar hep Max. güc kullaniliyor).

Ucak kazalarini Takip edersen, Trafik kazasindan cok az oluyor (senede yaklasik 6-7 anca oluyor bunlarin icinden belki ikisi Yolcu Ucagi) ve bu kazalari takip et büyük Hava Yolu Sirketlerinde kac tane kaza oluyor ! Hic su ana kadar Lufthansa Ucagi düstü vs. diye duydunuzmu ? Lufthansa ucagi düstü ama Lufthansa´da su ana kadar 1 tane kaza var oda 1974 Yilinda olmus, aynisi Air Canada icin gecerli . Büyük Sirektler Ucaklarin bakimlarini aksatmiyorlar, Ucagin bakim zamani geldimi hemen bakima cekilip tüm gereken bakim yapiliyor ve gereken parcalar degisiyor. Ucak üreticilerin verdigi bakim Prosedürüne göre gidiliyor, su kadar ucus veya ucus saat´inden sonra sunlari bakin sunlari degistirin degistiriliyor ama tabi bu Para´ya bagli ;).

Türk hava Yollarinda en yeni ve Teknolojik ucak var, bir Ucak nasil  düser. Asagidaki Listeye bakin siz karar verin Kazalarin cogu nedeni nedir, Ucakin kendisimi yoksa Insan hatasimi.

Türk Hava Yollarinda ise 11 tane Ucak kazalar Raporlara gecmis;


  • 17 Şubat 1959 - Başbakan Adnan Menderes'i Londra'ya  götüren THY'nin Viscount tipi SEV adlı yolcu uçağı , Gatwick  Havaalanı yakınlarında düştü. Menderes'in yaralı kurtulduğu kazada,  uçaktaki 21 kişiden 14'ü yaşamını yitirdi.
  • 26 Ocak 1974 - THY'nin F-28 tipi uçağı, İzmir'den  kalkışı sırasında pistin 100 metre uzağında yere çakıldı. Beş  mürettebattan dördü ve 68 yolcudan 62'si yaşamını yitirdi.
  • 3 Mart 1974– THY'nin 981 uçuş numaralı DC-10 tipi Ankara adlı  yolcu uçağı Paris'ten  havalandıktan bir süre sonra Ermenonville Ormanlarına düştü. Kargo  kapısındaki üretim hatası nedeniyle düşen uçaktaki 12'si mürettebat  olmak üzere toplam 346 kişi yaşamını yitirdi.
  • 30 Ocak 1975 - THY'nın İzmir-Istanbul  seferini yapan F-28 tipi Bursa isimli yolcu uçağı elektrik  kesilmesi yüzünden Yeşilköy Havaalanı'na inemedi ve Marmara Denizine düştü. 4 mürettebat ile 37 yolcunun tamamı  yaşamını yitirdi.
  • 19 Eylül 1976 - İstanbul - Antalya  seferini yapan THY'ye ait Boeing 727 tipi yolcu uçağı Isparta üzerinde iken alçalma hatası nedeniyle Toros Dağlarına çarptı. 8'i personel toplam  155 kişi yaşamını yitirdi.
  • 23 Aralık 1979 - THY'nin Samsun - Ankara seferini yapan Trabzon  adlı F-28 tipi yolcu uçağı, Ankara  yakınlarında türbülans nedeniyle düştü. Dört mürettebattan üçü ve 39  yolcudan 36'sı yaşamını yitirdi.
  • 16 Ocak 1983 - THY'nin 158 uçuş numaralı Boeing 727-2F2 tipi TC-JBR,  Afyon isimli yolcu uçağı, Ankara'da sis ve kar yağışı nedeniyle  yere çakıldı. 60 yolcudan 47'si yaşamını yitirdi.
  • 29 Ocak 1994 - THY'nin 278 uçuş numaralı Boeing 737-4Y0 tipi TC-JES,  Mersin isimli yolcu uçağı, Van  yakınlarında, dördüncü iniş denemesinde tepeye çarptı. Yedi  mürettebattan altısı ve 55 yolcudan 49'u yaşamını yitirdi.
  • 7 Nisan 1999 - THY'nin 5904 uçuş numaralı Boeing 737-4Q8 tipi  TC-JEP, Trakya isimli yolcu uçağı, Adana'dan Cidde'ye  giderken, kötü hava şartları nedeniyle, kalkıştan dokuz dakika sonra Ceyhan'da düştü. Hacıları almak  için Suudi Arabistan'a giden ve yolcusu bulunmayan uçağın 6  mürettebatı yaşamını yitirdi.
  • 8 Ocak 2003 – THY'nin 634 uçuş numaralı Avro RJ-100 tipi TC-THG, Konya  isimli yolcu uçağı Diyarbakır'a inerken piste çakıldı. 75 yolcudan  71'i, 5 kişilik müretebattan 4'ü yaşamını yitirdi.
  • 25 Şubat 2009 - THY'nin 1951  uçuş numaralı Boeing 737-800 tipi TC-JGE, Tekirdağ isimli  yolcu uçağı, İstanbulAmsterdam  seferini yaparken Schiphol havaalanı'na 500 metre kala düştü. 135  yolcudan 6'sı ağır 25 kişi yaralandı, 4'ü mürettebat 9 kişi yaşamını  yitirdi.
Ucak her ne kadar saglam olursa olsun, Allah C.C. anlimiza ne yazdiysa o olur.

Saygilar Yasin
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2010, 00:03:56 Gönderen: VW_Passat »
2010 Volkswagen Passat Variant Highline 2.0 TDI CR 140HP 6-Vites DSG (Tiptronik), Izlanda Grisi - Sedef Boya


efe_38

  • Ziyaretçi
ne diyeyim bir alkış butonu olsa ona basacaktım ama teşekkürler idare edin :D
 
şimdi ne diyeyim yaw bu 3-4 motor olayı 4-5 bilgisayar falan,epey güvenli birşeymiş anlattığınıza göre,şimdi gözüme bir ayrı görünmeye başladı :D :D
 
ama genede ne biliyim,işim olsa binmem demem binerimde içimde hep bir şüphe hep bir ızdırapda duyarım :D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: VW_Passat;76900
...3 Mart 1974– THY'nin 981 uçuş numaralı DC-10 tipi Ankara adlı yolcu uçağı Paris'ten havalandıktan bir süre sonra Ermenonville Ormanlarına düştü. Kargo kapısındaki üretim hatası nedeniyle düşen uçaktaki 12'si mürettebat olmak üzere toplam 346 kişi yaşamını yitirdi...
Bunula ilgili şöyle bir link vereyim ben de sizlere:
http://www.korkutvarol.com/DC-10%20Ankara-tr1.html
Alıntı yapılan: VW_Passat;76876
...ucaklarin Motor´lari ögle yapilmistirki Motorun gücü 1 veya 2 Motor´da bozulsa tüm ucagi itecek kadar güc vardir Motor´larda...
Hakanım pilot olsa, Atlantik üzerinde hep kapatır motorun birini ekonomi için.:kiki::++::haha::lol:


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
FSX   le stres atmaya  çalışan  var mı aranızda ?
 
 
uçmak  kadar  güzel  birşey  olmaz  umarım  o zevki  alırsınız :)
 
 
araçlarda  gaz verince    oo  tork  var  koltuğa basıyor diyorsunuz  fren  yapınca  öne  kayıyor  viraja  girince  sağa  sola  itiliyoruz...
 
 
ama  uçakta   dikey  eksende  G force  yediğiniz zaman   hissedeceğiniz  zevk   yok  başka  yerde :D
 
 
son 1  yıldır   biletimi  erkenden  alarak  istanbul-izmir  arası  yolculuğumu  otobüsten  ucuza  getiriyorum..
 
ve  aldığım  zevk  anlatılmaz..
 
 
 
hele  geçen gün   istanbul  inişte  pisti  pas  geçtik  :D   o  boş  tur gezinti  efsaneydi  bence :)
 
 
cidden  cam kenarı bilet  alnın en kısa zamanda  merak eden  varsa  :)


Çevrimdışı VW_Passat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AhmetH;77777
FSX   le stres atmaya  çalışan  var mı aranızda ?
 
 
uçmak  kadar  güzel  birşey  olmaz  umarım  o zevki  alırsınız :)
 
 
araçlarda  gaz verince    oo  tork  var  koltuğa basıyor diyorsunuz  fren  yapınca  öne  kayıyor  viraja  girince  sağa  sola  itiliyoruz...
 
 
ama  uçakta   dikey  eksende  G force  yediğiniz zaman   hissedeceğiniz  zevk   yok  başka  yerde :D
 
 
son 1  yıldır   biletimi  erkenden  alarak  istanbul-izmir  arası  yolculuğumu  otobüsten  ucuza  getiriyorum..
 
ve  aldığım  zevk  anlatılmaz..
 
 
 
hele  geçen gün   istanbul  inişte  pisti  pas  geçtik  :D   o  boş  tur gezinti  efsaneydi  bence :)
 
 
cidden  cam kenarı bilet  alnın en kısa zamanda  merak eden  varsa  :)

AhmetH,

bende FS2004 var ve Ucagi Logitech Force 3D Joystick ile kullaniyorum :ok:.

Arada ucmak kadar keyif verici birsey yok, en cok sevdigim kalkis ve inistir.
2010 Volkswagen Passat Variant Highline 2.0 TDI CR 140HP 6-Vites DSG (Tiptronik), Izlanda Grisi - Sedef Boya