škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yollardaki Hız Sınırı Arttırılmalımı?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı muratcantona

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
belkı bılırsınız ıstanbulda bagdat caddesı ve caddebostan pendık arası sahıl yolunun buyuk bı bolumu 30 km hız sınırı ıle 50 km ıle degısıyor 120 bıle rısklı olmuyor gıtsen . ama arada ınsan 30 la gıdıyor gelıyor bırı arkana sellektor atıyor kıl oluyorum tabelaya denk geldımmı elımı cıkartıp gosterıyorum adam basmıyor sonra:D cok yaptım bunu hep aynı polıs falanmı sanıyorlarnedır:D


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
gaz pedalı ayanızın altında.basınca hız sınırı artmıs olur.sorun edıyosunuz sızde herseyı aaaa :)


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı alwaysloser

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
yeni nesil araçlar maşallah çok güçlü ve hızlı gitseniz dahi hissettirmiyo ve hızlı gitme hissi doğuyo ve gaza yükleniyoruz bencede arttırılmalı


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar bir yolun hıza müsait gibi görülmesi o yolun o hıza göre tasarlandığı anlamına gelmiyor geçen dönem yol projesi yaptım oklda tez olarak. hız sınırı 90 denildiği yerde o yoldaki tüm kurplar tüm deverler genişletmeler o hıza göre yapılıyor. 90 la 100 arasında sadece viraj yarıçapı olarak bile dağlar var arada.

ülkemizde ise 5. sınıf yol standardı ollduğu ve mühendis olduğunu söyledikleri için mesleğimden utanmama neden olan adamların yaptıkları kusurlarda dahil olmak üzere hız sınırlarının değişmesine kesinlikle karşı olma nedenlerimdir.

tamam arabalarımzda bir sürü özellik geldi daha güvenli oldu. ama unutmayınki en güvenli sürüş kurallara uyularak yapılan sürüştür. başka konularda yazıyor genelde hakan yazıyor ankarada istanbul yolnda olan kazaları görüyorsunuz en lüks en modern arabalar bile en hıza uygunmuş gibi görülen yollarda bile fizik kuralları zorlandğı anda ne şekillere giriyorlar. arabanız ne olrsa ne özellikleri olursa olsun. dünya üzerinde hiç bir şey fizik kurallarını aşma şansı tanımaz kimseye.


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Alıntı yapılan: dgn;86707
Kim hayır oy kullandı acaba?:++:


Biri benim valla.. Yurdum insanı hız limitinden %50 daha fazla gittiği için bence hız limitleri böyle kalmalı.

Ama duble yollardaki 90 ve karadeniz yolundaki 90'a bende karşıyım. Benim hayır cevabım. Azami Hız 120 kalması içindi.:)


Çevrimdışı ipekis

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Tüm araç sahipleri hız sınırlamalarınındaki saçmalıktan rahatsız ise,bir sorun var demekki.

Duble yolda  90 diye sınır koydum demek,sadece, nasıl gidersen git yakalarsam ceza keserim demekten başka bir şey değil.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ipekis;93851
Tüm araç sahipleri hız sınırlamalarınındaki saçmalıktan rahatsız ise,bir sorun var demekki.

Duble yolda  90 diye sınır koydum demek,sadece, nasıl gidersen git yakalarsam ceza keserim demekten başka bir şey değil.
yol 2 şerit olunca hız sınırının değişmesi gerektiği konsuunda inşaat mühendisliğinin hiç bir kitabında tek bir cümle yada harf yoktur.

farklı bir örnek. pamukovadaki tren kazasını biliyorsunuz. bir aklı selim çıkıpta ülen bu tren daha hızlı gidfer kardeşim bas gaza dediği için o tren o virajı alamadı. tamamen fizik kuralları o viraja 80 le girmesi gerekiyordu çünkü o viraj 80 km/s hıza göre tasarlanmıştı. o tren 130 la devrildi.

bütün bu prensipler (virajlardaki merkez kaz kuvvetleri anlık kuvvetler cart curt) karayolundada aynı. 90 a göre o viraj tasarlanmışsa istrerse 13213215165165 1651 şerit koyun hiç bir şey değişmez. bir an gelir bir kayarsınız gözünüzü nerde açacağınızı asla bilemezsiniz.

yok ben oradan bu hızla döndüm yok bu yol  manyak olmş asfalt kaymak gibi demekle o yoln geometrisinin o hızdan yukarısına karşı emniyetli olmadığı gerçeği asla değişmiyor.

bu yüzden yeni yollar yeni hız sınırlarına göre yapılana kadar ASLA değişmemelidir.
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2010, 23:04:56 Gönderen: mayham85 »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Kesinlikle doğrudur :D

Kimi virajlarımız var bariz kaydığımı hissediyorum çakozlattırmadan atıyor yol. Mesela sola doğru dönüyor yol, yahu hem sola dönüyor ve yolun sol kenarının kotu sağ kenarından daha yüksek, lan tersini yap işte yap işte di mi sağ taraf yukarda olsun ki çok az bi seviye bende yere basayım, aboo ne atraksiyonludur o Çankırı yolları :D Yolun huyunu bilmeyipte süratlere gelen hep kenardaki su oluğundadır :D


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: hakanerdogan;94251
Kesinlikle doğrudur :D

Kimi virajlarımız var bariz kaydığımı hissediyorum çakozlattırmadan atıyor yol. Mesela sola doğru dönüyor yol, yahu hem sola dönüyor ve yolun sol kenarının kotu sağ kenarından daha yüksek, lan tersini yap işte yap işte di mi sağ taraf yukarda olsun ki çok az bi seviye bende yere basayım, aboo ne atraksiyonludur o Çankırı yolları :D Yolun huyunu bilmeyipte süratlere gelen hep kenardaki su oluğundadır :D

Şu Çubuk'tan giden yolda basıyor musun yoksa :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: turker;94255
Şu Çubuk'tan giden yolda basıyor musun yoksa :)


O yoldada basarım Tekebelinden gidendede, estiği gibi yol seçerim genelde ama Çubuktan giden çok fena, 120-130 son haddidir :)

Tekebeli, Baykuşboğazı üzerinden aşınca düzlükler başlıyor, yapıştır 160-180 gidiyor biraz kısa sürelide olsa ama 120 net gideri var genelde.