škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia MingRui

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;96949
evet kullanıldı hatta mk3 gti ların bazılarında bile vardı. sonra jeremy bir video çekti 1,6 corolla gti tokatlarken :) ondan sonraki yıllarda avrupa pazarındaki yaygınlığı azaldı.
 
bildiğim kadarı ile şuan en yaygın kullanıldığı yer amerikan ve kanada pazarları. oralarda mk 4 golfler makyajlı kasa olarak satılıyorlar ve tek motor seçeneği bu.

sanırım sizin dediğiniz 16V DOHC motormuş:
 
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_discontinued_Volkswagen_Group_petrol_engines#2.0_R4_16v_100-110kW
2.0 R4 16v 100-110kWidentification
parts code prefix: ???, ID codes: ABF, 9A
engine displacement & engine configuration
1,984 cubic centimetres (121.1 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore: 82.5 mm (3.25 in), stroke: 92.8 mm (3.65 in), stroke ratio: 0.89:1 - undersquare/long-stroke, 496.0 cc per cylinder
cylinder block & crankcase
CG25 grey cast iron, five main bearings, die-forged steel crankshaft, forged steel connecting rods
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy, four valves per cylinder, 16 valves total, double overhead camshaft (DOHC)
aspiration
cast aluminium alloy intake manifold
engine management
Siemens 5WP4 304 (Golf & Ibiza) CIS-E, or Bosch Motronic, or Digifant (ABF) engine control units
DIN-rated motive power & torque outputs
9A: 100 kilowatts (136 PS; 134 bhp) @ 5,800 rpm; 180 newton metres (133 ft·lbf) @ 3,500 rpm (CIS-E & Motronic)
ABF: 110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 6,000rpm; 180 newton metres (133 ft·lbf) @ 4,800 rpm
applications
SEAT Ibiza Mk2 GTI (later Cupra), SEAT Ibiza Mk3 Sport, SEAT Toledo, Volkswagen Vento, Volkswagen Golf Mk3 GTI
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
16v dohc da var birde 8v 2,0 larda var ilk modellerde. yoksa 16v lik gti olsa 1,6 corolla gti a rakip bile olmaz :)

mk3 gti larda 3 farklı motor kullanıldı diye biliyorum. 3. cüsüde 1,8t 20v.

bahsettiğim video bu. 1,6 corolla 2,0 golfü geçiyor :) 2,0 16v olanına bir çok kez bindim. 16v olanı geçmesinin imkanı yok :) arada ciddi güç farkı çıkıyor çünkü.

http://www.youtube.com/watch?v=vrU9xI8d8DI
« Son Düzenleme: 23 Nisan 2010, 22:34:26 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;97016
İyi bari, tuşların harfleri hala Latin.:D
 
 

 
 
Tam olarak değil galiba. Fabia 1'dekinin tork grafiği farklı. (forumda mevcut) Burdaki maşallah 2 dalga halinde geliyor.:++:


Elbette ufak değer farkları vardır model farklarından dolayı. 101 HP 1.4'ler dahi kendi içerisinde farkları bulunuyorken. Fabia'da çok ön plana çıkmış bir motor olmadı zaten, hatta olduğu bile bilinmez fazla :)



berfin.meb

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: isikayhan;96934
malum çin artık dünaynın 1. numaralı otomobil pazarı
yatırımını erken ve akıllıca yapan meyvalarını ileride toplayacak
Skoda da bence doğru bir yolda :)
tabii hindistanı da unutmamak lazım :)

 
Octaiva'ya  Hindistan'da Laura, Çin'de Ming Rui deniliyor ya,  Ming Rui sevdiğim bir parfüm adını çağrıştırdı  : Ming Shu.  :)
Ming Shu Asya'da çok nadir bulunan bir çiçeğin adı.  :)
Ming Rui de nadir bulunanlar arasında olacak gibi.  Zira bu rengi Avrupa'da yokmuş.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: isikayhan;97035
Fabia I'deki versiyon: 85 kilowatts (116 PS; 114 bhp) @ 5,200 rpm; 170 newton metres (125 ft·lbf) @ 2,400 rpm
Octavia MingRui'deki ise: 88 kilowatts (120 PS; 118 bhp) @ 5,600 rpm; 175 newton metres (129 ft·lbf) @ 2,600 rpm
 
grafikleri oldukça benzer:
 
 

 

Alıntı yapılan: FF;97099
Elbette ufak değer farkları vardır model farklarından dolayı. 101 HP 1.4'ler dahi kendi içerisinde farkları bulunuyorken. Fabia'da çok ön plana çıkmış bir motor olmadı zaten, hatta olduğu bile bilinmez fazla :)

 
İyi de, bunlar ufak tefek farklar değil. Bu iki motorun tork grafikleri baştan aşağı farklı. Ayhan Bey'in tork grafiklerinin benzer olduğu fikrine pek katılmıyorum.:)
 
101'likler bu konuda çok benzer değil sanırım. Değişik kodlar arasında maks güç ve torkun ve de bunların devirlerinin değiştine dair bir bilgim yok.
 
2.0'lıklar ise biraz farklı. Motorlar tabii ki benzer; blok da aynı muhtemelen. Ama güç üretiminde çok ciddi bir fark var. Sanırım ben de motorlar farklı derken örneğin bir 70'lik 1.4 TDI ile 80'liği ayırmadaki hassasiyeti gösteriyorum.:D
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Torku, gücü değiştirmek sorun değil, bunları değiştirmek için komple motor yapmakta gerekmiyor :hanz:
Misal 1.4 101 HP'ler normalde 75 HP'lik motor, egzantrik, manifiold ve yazılım farklı ama 26 HP gibide azımsanmayacak da fark elde ediliyor. :hanz: fabrikasyon modifiyeli başka bir tanımla. Adam gibi bir uygulama ile 3 kuruşluk hava filtresi dahi tork eğrisini değiştirebilir, özellikle hacimli bir motorda. Günümüzde tork, gücü değiştirmek hiç sorun değil, bağla bilgisayara yükle yazılımı al sana tork :hanz: al sana güç :hanz: ECU icat oldu mertlik bozuldu :hanz: Özünde bir çoğu aynı, hatta 1.4 motor bloğu aslında 1.6 motor bloğu üstelik :hanz: Fabia 1'deki motor tee ne zamandan, buradaki A4 kasa bile değil A5 kasa, amaç fark bulmak olursa elbette fark bulunur :hanz:


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;98005
İyi de, bunlar ufak tefek farklar değil. Bu iki motorun tork grafikleri baştan aşağı farklı. Ayhan Bey'in tork grafiklerinin benzer olduğu fikrine pek katılmıyorum.:)
 
101'likler bu konuda çok benzer değil sanırım. Değişik kodlar arasında maks güç ve torkun ve de bunların devirlerinin değiştine dair bir bilgim yok.
 
2.0'lıklar ise biraz farklı. Motorlar tabii ki benzer; blok da aynı muhtemelen. Ama güç üretiminde çok ciddi bir fark var. Sanırım ben de motorlar farklı derken örneğin bir 70'lik 1.4 TDI ile 80'liği ayırmadaki hassasiyeti gösteriyorum.

ben çok fazla anlamam aslında o garfiklerden :D
güç eğrileri benziyor
tork eğrileri de andırıyor (biri 1000 diğeri 1375 1/min'den başladığı için tam kıyaslama yapılamayabilir)
diyelim :)
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
peki arkadaşlar bu çin de yapılan octilerle almanya da yapılan arasında işçilik ve malzeme kalitesi aynımıdır,ero ncp testlerinde ki başarı grafiği aynımıdır,yoksa bilinen çin mallarından çakma octimi*birde sağ tarafta çince yazan octi yi gören içine bişi düşmezmi?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;98178
peki arkadaşlar bu çin de yapılan octilerle almanya da yapılan arasında işçilik ve malzeme kalitesi aynımıdır,ero ncp testlerinde ki başarı grafiği aynımıdır,yoksa bilinen çin mallarından çakma octimi*birde sağ tarafta çince yazan octi yi gören içine bişi düşmezmi?

farklı olacağını sanmıyorum
almanlar buna izin vemez :)
 
koreliler nasıl öğrendiyse bu işi
çinliler de öğrenecek, kendi markalarını geliştirecek
 
bugün nasıl çoğu markalı-markasız elektronik/iletişim/bilişim ürünü orada üretiliyorsa, gün gelecek arbaların çoğu orada üretilecek
 
avrupada işçiliğe 10 para veriliyorsa orada 3 para bile verilmiyor :(
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral


Çevrimdışı isikayhan

  • SIMPLY CLEVER
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1374
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;96949
evet kullanıldı hatta mk3 gti ların bazılarında bile vardı. sonra jeremy bir video çekti 1,6 corolla gti tokatlarken :) ondan sonraki yıllarda avrupa pazarındaki yaygınlığı azaldı.
 
bildiğim kadarı ile şuan en yaygın kullanıldığı yer amerikan ve kanada pazarları. oralarda mk 4 golfler makyajlı kasa olarak satılıyorlar ve tek motor seçeneği bu.

wikipedia'da kuzey amerika motorları için ayrı bir sayfa varmış, ilgili motor sanırım bu:
 
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_North_American_Volkswagen_engines#EA113_series
 
EA113 series
The EA113 engine is a derivative of the classic EA827 series. It includes a crossflow cylinder head instead of counterflow cylinder head.
ID code- ABA, AEG, AVH, AZG, BBW, BDC, BEV, BGD 2.0 litre, (1984 cc, Fuel Injected) 85 kilowatts (116 PS; 114 hp) — 1992-present Volkswagen Golf, Volkswagen Jetta, Volkswagen Passat, Volkswagen New Beetle
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.
 
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
 
M.Niyazi Saral