škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

octi a4-audi a4 motorları farklımı

fenomen · 32 · 11246

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;114353
mustafa bey yukarda açıkladım ikiside direkt enjeksiyonlu ve tek turbolu 1-1 aynı makineler 125 bg lik tsi lar arasında hiç bir fark yok. ikiside mpı değil. aynı motorlar

 vw grubunda tüm markalar içinden sadece audi tsi adını kullanmadığı için ismi tfsi. hatta şöyle söyleyim size benim arabanın kitapçığında TFSİ yazıyor kaportada TSİ.

TFSİ = TSİ

:)bu değerli bilgileri bizlerle paylastığın icin cook tesekkürler.:ok:
bir sey daha merak ediyorum,
mesale tsi in turbolusu veya Audi tfsi lar orijinal 122 - 125 bg olanlar, chiple kac bg e kadar cıkabiliyor,
tsi in turbo+kompresörlüleride orijinal 140-150-160-170 bg olanlar, chiple kac bg e kadar cıkabiliyor,(Audi 1,4 unde 125bg den fazla secenek sunmuyor, yüksek beygiri 1,8 ile veriyor)
bu beygir artısında model farkediyormu? 122bg scricco su olan bi arkadas 200 lere bende cıkartırım dedi, sasırdım, kompresör yok nasıl cıkartabilir diye düsündüm,


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;114363
:)bu değerli bilgileri bizlerle paylastığın icin cook tesekkürler.:ok:
bir sey daha merak ediyorum,
mesale tsi in turbolusu veya Audi tfsi lar orijinal 122 - 125 bg olanlar, chiple kac bg e kadar cıkabiliyor,
tsi in turbo+kompresörlüleride orijinal 140-150-160-170 bg olanlar, chiple kac bg e kadar cıkabiliyor,(Audi 1,4 unde 125bg den fazla secenek sunmuyor, yüksek beygiri 1,8 ile veriyor)
bu beygir artısında model farkediyormu? 122bg scricco su olan bi arkadas 200 lere bende cıkartırım dedi, sasırdım, kompresör yok nasıl cıkartabilir diye düsündüm,

o sciroccosu olan arkadaş 200 e çıkartır ama sorunsuz binemez ve çok ciddi paralar harcaması gerekir. :) 150 160 bg lere çıkartılmış leon sahibi tanıdıklarım var sorunsuz biniyorlar onbinlerce kmdir (yaklaşık 250 260 nm torkla beraber) :)

140-150-160-170 olanlar 200 210 civarına sorunsuz sadece yazılımla çıkartılabilir. ancak 122 liklerde turbo çok ufak boyutlu 1,4 tdi nin turbosundan bile küçük. diğerlerinde daha büyük turbo var yani sadece kompresör değil turbosuda daha büyük.

 150 160 bg sonrası için konuşursak.122-125 liklerde ise güçlendirmedeki en büyük sorun intercooler emme manifoldu içerisinde su soğutmalı. güçlendirdikten sonra mesela turbo büyütme + yazılım gibi uygulamalardan sonra bu kesinlikle yetmez ve daha büyük turbo ayarlamak ciddi sıkıntı olacaktır. Dumb valve da yetersiz kalacaktır.