škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Sorun taksicide mi fabiada mı?

puZZle · 30 · 11598

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;116975
...taksicilerin "kontak kapamadan" araç kullanmalarını da daha yıpratıcı bulmuyorum. Taksilerin daha çok yıpranmaları için sebepler olabilir; ama o sebebin aracın gün boyu çalışması olmasını birinin açıklamasını beklerim.:)...
Esasen motorun yıpranması veya yağ değişimi zamanlaması motorun çalışma saatiyle ölçülebilecek bir durum bana göre. Taksiler sıkışık trafikte rölantide saatlerce kaldıkları için senin düz yolda gittiğinden daha fazla yorulmaya maruz kalıyorlar. Hele ki dur-kalk trafikte.
Sen akşam olunca kontağı kapatıp sabaha kadar bırakıyorsun, takside ise gececi şoför alıyor bu sefer.:wnk:


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Ticari olarak yapılan 300 000 km ile özel kullanılan aracın 300 000 km si bir olamaz, kötü yakıt, ihmal edilen bakım, hava koşulları gibi bir çok etken ticari fabia yı daha fazla yıpratmıştır, bir yakınımın kullandığı 1990 model ve en az 450 000 km deki Tofaş Doğan L hâla sıfır gibi desem yeridir, ve ilk motoru.(tek kullanıcısı var o da arabayı 50 li yaşlarında almıştı, kullanmaya devam ediyor)
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;116983
Esasen motorun yıpranması veya yağ değişimi zamanlaması motorun çalışma saatiyle ölçülebilecek bir durum bana göre. Taksiler sıkışık trafikte rölantide saatlerce kaldıkları için senin düz yolda gittiğinden daha fazla yorulmaya maruz kalıyorlar. Hele ki dur-kalk trafikte.
Sen akşam olunca kontağı kapatıp sabaha kadar bırakıyorsun, takside ise gececi şoför alıyor bu sefer.:wnk:
Abi ben motorun seyir hali yerine rölantide daha çok yorulması konusundan emin değilim işte. Rölanti durumunda şanzımanın bir bölümünün daha çabuk aşındığını öğrenmiştik burda; ama motor bakımından aklıma bir şey gelmiyor.:confused:
 
 
Ben aracın rölantide beklemesinden ziyade olası "çalıştır-durdur"ların daha aşındırıcı olacağını düşünüyorum. Ha taksiler de bunu sık sık yapıyorlarsa (ki yapıyorlar müşteri bekleyip polis tarafından uyarılarak) tamam. Ama "marş kapatmadığı için" aşınacak bir motor ne gibi etkilere maruz kalmıştır acaba, onu bilmiyorum.
 
 
 
 
Alıntı yapılan: hetepe;117004
Ticari olarak yapılan 300 000 km ile özel kullanılan aracın 300 000 km si bir olamaz, kötü yakıt, ihmal edilen bakım, hava koşulları gibi bir çok etken ticari fabia yı daha fazla yıpratmıştır, bir yakınımın kullandığı 1990 model ve en az 450 000 km deki Tofaş Doğan L hâla sıfır gibi desem yeridir, ve ilk motoru.(tek kullanıcısı var o da arabayı 50 li yaşlarında almıştı, kullanmaya devam ediyor)

 
Tabii o ayrı bir konu. Ben işin ticarisinden ziyade "sabahtan akşama kadar marş kapatmayan" bir aracın ne şekilde istisnai bir aşınmaya maruz kalacağını sorguluyorum. Özel kullanımdaki araçlar da birbiriyle aynı değil buna bakarsak. Bizim araç 40 bin km'de, ama belki de 110 bin km'lik bir uzun yol aracına eş bir aşınma söz konusu olabilir. Hani motor çok şükür iyi durumda, ama bunun da tek sebebi aracın teknik gereklerini fazlasıyla yerine getirmemizden kaynaklanıyor.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06lkn66;116947
kadir oda kullanıma bağlı belediyede 2006 tdı fabia var adamın turbo kurum bağladı değişti bizim üstümüze daha bizim arabada kurum bile yok ustalar çok beğeniyolar motoru ha onunda oğlu kullanıyo bizima rabayıda ben kullanıyorum tamamen kullanım ben çocuğu gördüm patisiz kalkmaz el frensiz durmaz cinsten

Sende haklısın ama turbonun ömrü bana göre motordan daha az o paneller dakikada kaç bin devir yapıyor motor 8 bin çevirirken o 20 bin çeviriyor uğradığı sıcaklıkta cabası uzun süredede aşınma oluyor motordan kopan kurum vs gibi bir çok etken yapışıyor dengesini bozuyor zamanla bu sefer tamir takımı istiyor o da turbonun yarısı kadar pekte verimli olmuyor doğrusu.
 
Alıntı yapılan: SEAHAWK;116975
Valla bu işler hiç belli olmaz. Turbo bakımına dikkat eden, ilk çalıştırma ve kapatma anlarında gerekli işlemleri uygulayan bir kullanıcı olarak, ben aracımızın 300 bin km'ye motor sorunu yaşamadan ulaşacağına inanmıyorum. Şehir içinde bolca aç kapa ile kullanılan bir araç bambaşka bir şeydir.
 
Hatta taksicilerin "kontak kapamadan" araç kullanmalarını da daha yıpratıcı bulmuyorum. Taksilerin daha çok yıpranmaları için sebepler olabilir; ama o sebebin aracın gün boyu çalışması olmasını birinin açıklamasını beklerim.:)
 
 
Ortada pek çok faktör var. O yüzden gerekli özeni gösterip, kaç km araç kullanırsak onu kar saymak durumundayız.

Serkan abi bu zamana kadar kaç kere turbo söktürdün merak ediorum o kadar basit bir bakım işlemi yok çok dipte olduğu için motoru sökmeye kadar gidiyor genelde.Turbo için en dikkat edilmesi gereken nokta ince yağ kullanılması kalın yağ zamanla zarar veriyor turboya. .
 
Bu arada yorumları turbo değiştirmiş biri olarak yapıyorum daha 30 binde turbo yemiştik şu an 193 binde sorun yok ama bana kalırsa sökülüp bir işlem görmesi gerekiyor vites geçişlerinde hohlama yapmaya başladı düşük devirde dump valve denen zımbırtıdan şüphe ediyorum :)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;117063
Serkan abi bu zamana kadar kaç kere turbo söktürdün merak ediorum o kadar basit bir bakım işlemi yok çok dipte olduğu için motoru sökmeye kadar gidiyor genelde.Turbo için en dikkat edilmesi gereken nokta ince yağ kullanılması kalın yağ zamanla zarar veriyor turboya.

 
Kadircim turbo bakımından kastettiğim şey turboyu söküp temizlemek değil elbette. Benim bahsettiğim konu standart motor çalıştırma ve motor durdurma prosedürlerine uymak.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;117071
Kadircim turbo bakımından kastettiğim şey turboyu söküp temizlemek değil elbette. Benim bahsettiğim konu standart motor çalıştırma ve motor durdurma prosedürlerine uymak.:ok:

Aslında o konuda bile kararsızım sonuçta devirli kullanıyorsunuz araba rolantide çıkan eksoz gazları gene panelleri döndürüyor tahmini 20 bin devirle dönen bir panel küt diye yavaşlayınca bu bile milinde sorun yaratabilir kaldı ki rolantide bi 5 dk çalışacak ki hızını kaybetsin 20-30 sn ile yağlama yapsa bile stop ettikten sonra hala dönüyor olucak diye düşünüyorum


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;117073
Aslında o konuda bile kararsızım sonuçta devirli kullanıyorsunuz araba rolantide çıkan eksoz gazları gene panelleri döndürüyor tahmini 20 bin devirle dönen bir panel küt diye yavaşlayınca bu bile milinde sorun yaratabilir kaldı ki rolantide bi 5 dk çalışacak ki hızını kaybetsin 20-30 sn ile yağlama yapsa bile stop ettikten sonra hala dönüyor olucak diye düşünüyorum

 
Sıfır hasar kesinlikle mümkün değil zaten. Her çalıştırma ve durdurma belirli bir hasarı verecek zaten. Kimsenin turboyu sonsuza kadar çalışır tutma iddiası da olmaz zaten. Mesele 50 bin km'de değil 250 bin km'de devre dışı kalmasını sağlamak. 250 bin km'de araç turbo dizel oluşuyla kendisini 2-3 kere amorti etmiş olacak zaten; giden turbonun yüzüne bakmaz kimse.:ok:
 
 
 
O teknik şüphene gelince;
 
O konuda Onno Usta'nın ilginç açıklamaları var. Kısaca çıkarabileceğin sonuç, motorun boşa alınmasıya hala dönmekte olan turbo pallerinin çılgın hızlardan rölanti hızına inmesi için gereken sürenin zannedildiği kadar uzun olmadığı.
 
Ama araç isterse 1 saat rölantide beklesin ; gene de motor durdurulduktan sonra daha az hızda dönüp durmakta olan paller kısa bir süre yağsız ortam görebilir. Ama dediğim gibi, sıfır kayıp zaten mümkün değil. Sürtünme "sıfır"a indirilemeyeceğine göre normal çalışan motor bile motor yağına rağmen aşınacaktır. Kimsenin motoru ya da turboyu sonsuza kadar yaşatma iddiası yok.:)
« Son Düzenleme: 17 Haziran 2010, 22:25:44 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;116983
...Taksiler sıkışık trafikte rölantide saatlerce kaldıkları için senin düz yolda gittiğinden daha fazla yorulmaya maruz kalıyorlar. Hele ki dur-kalk trafikte.
Sen akşam olunca kontağı kapatıp sabaha kadar bırakıyorsun, takside ise gececi şoför alıyor bu sefer.:wnk:

Alıntı yapılan: SEAHAWK;117049
Abi ben motorun seyir hali yerine rölantide daha çok yorulması konusundan emin değilim işte.
Genel motor ömrü bâbında yazmak istemiştim. Yani sen geceleri kontak kapatarak 10 sene kullanıyorsun; ancak taksi hiç kontak kapatmadan 5 sene gidiyor. Fakat her ikisinin de bakım-onarımlarına ve kullanımlarına aynı dikkat ve özen sarf ediliyorsa, aşınmalar aynı olur bence. Ha nedir biri 1 senede yapar 100.000 km.' yi diğeri 5 senede.:wnk:
Alıntı yapılan: SEAHAWK;117049
Rölanti durumunda şanzımanın bir bölümünün daha çabuk aşındığını öğrenmiştik burda
Debriyajı basılı tutarsan şanzıman dönmeyeceği için yağlanamaz, bunun haricinde ne gibi bir mahsuru var ki?
 
Alıntı yapılan: SEAHAWK;117049
Ben aracın rölantide beklemesinden ziyade olası "çalıştır-durdur"ların daha aşındırıcı olacağını düşünüyorum...
Motoru durdurur durdurmaz yağ aşağı süzülmeye başlayacaktır. Tekrar marşa bastığında nispeten yağsız olarak dönmeye başlayacak motor. O nedenle özellikle sık sık kapat-aç yapmak zarar verir diye biliyorum.


Çevrimdışı puZZle

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
İlk defa bu bakımda aracıma shell 501 onay kodlu motor yağı yerine, castrol magnatec 10*40 yağ koydurdum. malesef kalın yağ kendini hissettiriyor, özellikle motor soğukken ilk kalkışlarda aracın titremesinin motor yağının kalın olmasından ve ilk anda yağlamayı gerçekleştirememiş olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü bu titreme motor sıcakken yapmıyor ve yağ değişiminden sonra kendisini daha fazla hissettirdi. Bundan sonra 5*40 yağ koyduracağım.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Yazılanları görünce şu şarkı aklıma geldi :D

Bugün hiç tanımadığım bir taksiciye,
sırf benim fabia TDI'ya benziyor diye,
usulca sokulup "abi memnunmusun ?" dedim

:D:D :++: :++:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı puZZle

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;117246
Yazılanları görünce şu şarkı aklıma geldi :D
 
Bugün hiç tanımadığım bir taksiciye,
sırf benim fabia TDI'ya benziyor diye,
usulca sokulup "abi memnunmusun ?" dedim
:D:D :++: :++:

Süperdi


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;117155
Genel motor ömrü bâbında yazmak istemiştim. Yani sen geceleri kontak kapatarak 10 sene kullanıyorsun; ancak taksi hiç kontak kapatmadan 5 sene gidiyor. Fakat her ikisinin de bakım-onarımlarına ve kullanımlarına aynı dikkat ve özen sarf ediliyorsa, aşınmalar aynı olur bence. Ha nedir biri 1 senede yapar 100.000 km.' yi diğeri 5 senede.:wnk:

Benim kıstasım yapılan km idi zaten abi.:ok: İlk yazıda km üzerinden gidilmiş.:)
 
 
 
 
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;117155

Debriyajı basılı tutarsan şanzıman dönmeyeceği için yağlanamaz, bunun haricinde ne gibi bir mahsuru var ki?.

:hmm:
 
Daha önce tartışıldığı üzere debriyaja "basılmadığı" durumda aşınma oluyor diye biliyorum?
 
 
 
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;117155
Motoru durdurur durdurmaz yağ aşağı süzülmeye başlayacaktır. Tekrar marşa bastığında nispeten yağsız olarak dönmeye başlayacak motor. O nedenle özellikle sık sık kapat-aç yapmak zarar verir diye biliyorum.

Aynen, ben de bunu savunuyorum.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;117427

Daha önce tartışıldığı üzere debriyaja "basılmadığı" durumda aşınma oluyor diye biliyorum?
 
 
 

 

Yeni teknoloji yağların silindir çeperinde aşağı akmadan tutunma süresi nedir acaba  :)  Özellikle bastıra bastıra söylüyorlar ya ..

Şimdi bu bağlamda araç rölantide beklerken otomatik start-stop yapan otomobillerin motorları daha erken aşınmış olacak o zaman?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Yunus İBİŞ

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 968
    • Profili Görüntüle
yav ticari hususi değilde duraktan durağada farklılıklar var demekki..
istanbul taksileri vea ufak durak taksileri kontak kapoamadan ordan oraya sürekli iş ama bizde yolcu bavulları yükler ilçelere gerekirse illere hatta çok nadir yurtdısı çıkıldığı oluyor megane ile çıkmıştı babam ırağa ama bizim megane de 300.000 km de ve motor değiştirmeyik hala sanırım bunun sebebi arac işi aldıktan sonra 250 araba iş alıcak ve sonra tekrar sıra onda yani 250 araba iş alasıya kadar evin altında yatıtor.. ama babam alkolden ehliyeti aldırdıında 6 ay şöfördeydi arac balataları bitirmiş ve şanzımanuı indirmişti sert kullanımında etkileri var
"Biz Türk\'üz!Tarihimize ve en yakın mazimize bakarak Türk\'üz der ve bundan haklı bir iftihar duyarız."

^^^^^^^^^^^|___
|...:SAGOCUYUZ::....| |;\\___.
|_..._.....__===|=_=__=...,]|
(@)***(@)**(@)**(@)(@)


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
sehirici arac cok yoruluyor, uzun yol ve özellike otoban uzun yol yapmıs arac daha cok km sorunsuz gidecektir, bence,