škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia A5 Dişli Oranları

Ziyaretçi · 7 · 25196

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Octavia A5 Dişli Oranları:
 
BİLGİLER 2008 CENEVRE OTOMOBİL FUARINA KADAR OLAN DÖNEM İÇİN GEÇERLİDİR
 
1.4 MPI 59KW (80HP)
 
TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,77:1
2. VİTES : 2,10:1
3. VİTES : 1,39:1
4. VİTES : 1,03:1
5. VİTES : 0,81:1
GERİ VİTES : 3,18:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,533:1
 
1.6 MPI 75KW (100HP)
 
TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,46:1
2. VİTES : 1,96:1
3. VİTES : 1,28:1
4. VİTES : 0,98:1
5. VİTES : 0,81:1
GERİ VİTES : 3,18:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,533:1
 
1.6 MPI 75KW (100HP) TIPTRONIC
 
MANUEL VİTES DEĞİŞTİRMEYE OLANAK SAĞLAYAN, 6 KADEMELİ OTOMATİK ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 4,15:1
2. VİTES : 2,37:1
3. VİTES : 1,56:1
4. VİTES : 1,16:1
5. VİTES : 0,86:1
6. VİTES : 0,69:1
GERİ VİTES : 3,39:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,067X1,061:1
 
 
1.6 FSI 85KW (115HP)
 
TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 4,15:1
2. VİTES : 1,96:1
3. VİTES : 1,28:1
4. VİTES : 0,98:1
5. VİTES : 0,78:1
GERİ VİTES : 3,18:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,533:1
 
1.6 FSI 85KW (115HP) TIPTRONIC
 
MANUEL VİTES DEĞİŞTİRMEYE OLANAK SAĞLAYAN, 6 KADEMELİ OTOMATİK ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 4,15:1
2. VİTES : 2,37:1
3. VİTES : 1,56:1
4. VİTES : 1,16:1
5. VİTES : 0,86:1
6. VİTES : 0,69:1
GERİ VİTES : 3,39:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,067X1,061:1
 
2.0 FSI 110KW (150HP)
TAM SENKROMEÇLİ, 6 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,78:1
2. VİTES : 2,27:1
3. VİTES : 1,52:1
4. VİTES : 1,19:1
5. VİTES : 0,97:1
6. VİTES : 0,82:1
GERİ VİTES : 3,60:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,647:1
 
 
 
 
 
2.0 FSI 110KW (150HP) TIPTRONIC
 
MANUEL VİTES DEĞİŞTİRMEYE OLANAK SAĞLAYAN, 6 KADEMELİ OTOMATİK ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 4,15:1
2. VİTES : 2,37:1
3. VİTES : 1,56:1
4. VİTES : 1,16:1
5. VİTES : 0,86:1
6. VİTES : 0,69:1
GERİ VİTES : 3,39:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,867X1,061:1
 
1.8 TSI 118KW (160 HP)
 
TAM SENKROMEÇLİ, 6 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,78:1
2. VİTES : 2,06:1
3. VİTES : 1,45:1
4. VİTES : 1,11:1
5. VİTES : 0,88:1
6. VİTES : 0,73:1
GERİ VİTES : 3,60:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,647:1
 
1.9 TDI PD 77KW (105HP)
 
TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,78:1
2. VİTES : 2,06:1
3. VİTES : 1,35:1
4. VİTES : 0,97:1
5. VİTES : 0,74:1
GERİ VİTES : 3,60:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,389:1
 
 
 
 
 
 
1.9 TDI PD 77KW (105HP) TIPTRONIC
 
MANUEL VİTES DEĞİŞTİRMEYE OLANAK SAĞLAYAN, 6 KADEMELİ OTOMATİK ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,46:1
2. VİTES : 2,05:1
3. VİTES : 1,30:1
4. VİTES : 0,90:1
5. VİTES : 0,91:1
6. VİTES : 0,76:1
GERİ VİTES : 3,99:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,375X3,333:1
 
2.0 TDI PD 103KW (140HP)
 
TAM SENKROMEÇLİ, 6 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,77:1
2. VİTES : 2,09:1
3. VİTES : 1,32:1
4. VİTES : 0,98:1
5. VİTES : 0,88:1
6. VİTES : 0,81:1
GERİ VİTES : 4,55:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,450/2,760:1
 
2.0 TDI PD 103KW (140HP) TIPTRONIC
 
MANUEL VİTES DEĞİŞTİRMEYE OLANAK SAĞLAYAN, 6 KADEMELİ OTOMATİK ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,46:1
2. VİTES : 2,05:1
3. VİTES : 1,30:1
4. VİTES : 0,90:1
5. VİTES : 0,91:1
6. VİTES : 0,76:1
GERİ VİTES : 3,99:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,118/3,043:1
 
 
1.4 MPI 59KW (80HP) COMBİ
 
TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,77:1
2. VİTES : 2,10:1
3. VİTES : 1,39:1
4. VİTES : 1,03:1
5. VİTES : 0,81:1
GERİ VİTES : 3,18:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,533:1
 
1.6 MPI 75KW (100HP) COMBİ
 
TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,46:1
2. VİTES : 1,96:1
3. VİTES : 1,28:1
4. VİTES : 0,98:1
5. VİTES : 0,81:1
GERİ VİTES : 3,18:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,533:1
 
1.6 MPI 75KW (100HP) COMBİ TIPTRONIC
 
MANUEL VİTES DEĞİŞTİRMEYE OLANAK SAĞLAYAN, 6 KADEMELİ OTOMATİK ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 4,15:1
2. VİTES : 2,37:1
3. VİTES : 1,56:1
4. VİTES : 1,16:1
5. VİTES : 0,86:1
6. VİTES : 0,69:1
GERİ VİTES : 3,39:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,067X1,061:1
 
Not : Direkt olarak Škoda Auto' dan aldığım bilgidir. Herhangi bir yerden alıntı değildir.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
1.6 FSI 85KW (115HP) COMBI
 
TAM SENKROMEÇLİ, 5 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,46:1
2. VİTES : 1,96:1
3. VİTES : 1,28:1
4. VİTES : 0,98:1
5. VİTES : 0,78:1
GERİ VİTES : 3,18:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,533:1
 
1.6 FSI 85KW (115HP) COMBI TIPTRONIC
 
MANUEL VİTES DEĞİŞTİRMEYE OLANAK SAĞLAYAN, 6 KADEMELİ OTOMATİK ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 4,15:1
2. VİTES : 2,37:1
3. VİTES : 1,56:1
4. VİTES : 1,16:1
5. VİTES : 0,86:1
6. VİTES : 0,69:1
GERİ VİTES : 3,39:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,067X1,061:1
 
2.0 FSI 110KW (150HP) COMBI
TAM SENKROMEÇLİ, 6 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,78:1
2. VİTES : 2,27:1
3. VİTES : 1,52:1
4. VİTES : 1,19:1
5. VİTES : 0,97:1
6. VİTES : 0,82:1
GERİ VİTES : 3,60:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,647:1
 
 
 
 
 
 
 
2.0 FSI 110KW (150HP) COMBI TIPTRONIC
 
MANUEL VİTES DEĞİŞTİRMEYE OLANAK SAĞLAYAN, 6 KADEMELİ OTOMATİK ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 4,15:1
2. VİTES : 2,37:1
3. VİTES : 1,56:1
4. VİTES : 1,16:1
5. VİTES : 0,86:1
6. VİTES : 0,69:1
GERİ VİTES : 3,39:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,867X1,061:1
 
1.8 TSI 118KW (160 HP) COMBI
 
TAM SENKROMEÇLİ, 6 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,78:1
2. VİTES : 2,06:1
3. VİTES : 1,45:1
4. VİTES : 1,11:1
5. VİTES : 0,88:1
6. VİTES : 0,73:1
GERİ VİTES : 3,60:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,647:1
 
2.0 TFSI 147KW (200 HP) RS
 
TAM SENKROMEÇLİ, 6 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,36:1
2. VİTES : 2,09:1
3. VİTES : 1,47:1
4. VİTES : 1,10:1
5. VİTES : 1,11:1
6. VİTES : 0,93:1
GERİ VİTES : 3,99:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,944/3,087:1
 
 
 
 
 
2.0 TDI PD DPF 125KW (170 HP) RS
 
TAM SENKROMEÇLİ, 6 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,77:1
2. VİTES : 2,09:1
3. VİTES : 1,32:1
4. VİTES : 0,92:1
5. VİTES : 0,90:1
6. VİTES : 0,76:1
GERİ VİTES : 4,55:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,684/2,917:1
 
2.0 FSI 110KW (150HP) 4X4
OTOMATİK TORK DAĞITICILI, HALDEX KAVRAMALI, TAM SENKROMEÇLİ, 6 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,78:1
2. VİTES : 2,27:1
3. VİTES : 1,52:1
4. VİTES : 1,19:1
5. VİTES : 0,97:1
6. VİTES : 0,82:1
GERİ VİTES : 3,60:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,267:1
 
1.9 TDI PD 77KW (105HP) 4X4
 
OTOMATİK TORK DAĞITICILI, HALDEX KAVRAMALI, TAM SENKROMEÇLİ, 6 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,77:1
2. VİTES : 2,09:1
3. VİTES : 1,32:1
4. VİTES : 0,91:1
5. VİTES : 0,90:1
6. VİTES : 0,76:1
GERİ VİTES : 4,55:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,235/3,273:1
 
 
 
 
 
2.0 TDI PD DPF 125KW (140 HP) RS 4X4
 
OTOMATİK TORK DAĞITICILI, HALDEX KAVRAMALI, TAM SENKROMEÇLİ, 6 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,77:1
2. VİTES : 2,09:1
3. VİTES : 1,32:1
4. VİTES : 0,91:1
5. VİTES : 0,90:1
6. VİTES : 0,76:1
GERİ VİTES : 4,55:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,875/3,100:1
 
 
OCTAVIA SCOUT
 
 
2.0 FSI 110KW (150HP) SCOUT
OTOMATİK TORK DAĞITICILI, HALDEX KAVRAMALI, TAM SENKROMEÇLİ, 6 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,78:1
2. VİTES : 2,27:1
3. VİTES : 1,52:1
4. VİTES : 1,19:1
5. VİTES : 0,97:1
6. VİTES : 0,82:1
GERİ VİTES : 3,60:1
DİFERANSİYEL ORANI : 4,267:1
 
2.0 TDI PD 103KW (140HP)
 
OTOMATİK TORK DAĞITICILI, HALDEX KAVRAMALI, TAM SENKROMEÇLİ, 6 KADEMELİ, MANUEL ŞANZIMAN
 
ŞANZIMAN ORANLARI:
 
1. VİTES : 3,77:1
2. VİTES : 2,09:1
3. VİTES : 1,32:1
4. VİTES : 0,91:1
5. VİTES : 0,90:1
6. VİTES : 0,76:1
GERİ VİTES : 4,55:1
DİFERANSİYEL ORANI : 3,875/3,100:1

Not : Direkt olarak Škoda Auto' dan aldığım bilgidir. Herhangi bir yerden alıntı değildir.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Uğur abi; verdiğiniz çok faydalı verilerden merak ettiğim bir ikisini kurcalarken (yani vites başı 1000 devir hızlarını kontrol ederken:D) 1.6 FSI modelinde bir gariplik fark ettim.
 
1.6 FSI'nin burda yazan vites oranlarına göre aşırı kısa bir 1. vitesi var. 1000 devirde 6km/s civarı bir hız.:confused: Diğer oranları ise benim beklediğimin aksine oldukça kısa. (MPI ile 2., 3. ve 4. vitesler tamamen aynı oranlı) 5. viteste de pek belirgin olmayan bir uzunluk var.
 
 
Benim görüşüm, FSI oranlarında 1. viteste, ya da diferansiyel oranında bir hata olabileceği yönünde. Kaynağınızdan kontrol etmeniz mümkün mü ? Bende Octavia vites oranları ile ilgili kaynak yok malesef.
 
 
===================================
 
 
Ha eğer bir hata yoksa neredeyse Broadway kadar kısa bir 1. vitese sahip bir otomobil ile karşı karşıyayız.:heyo:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;21667
Uğur abi; verdiğiniz çok faydalı verilerden merak ettiğim bir ikisini kurcalarken (yani vites başı 1000 devir hızlarını kontrol ederken:D) 1.6 FSI modelinde bir gariplik fark ettim.
 
1.6 FSI'nin burda yazan vites oranlarına göre aşırı kısa bir 1. vitesi var. 1000 devirde 6km/s civarı bir hız.:confused: Diğer oranları ise benim beklediğimin aksine oldukça kısa. (MPI ile 2., 3. ve 4. vitesler tamamen aynı oranlı) 5. viteste de pek belirgin olmayan bir uzunluk var.
 
 
Benim görüşüm, FSI oranlarında 1. viteste, ya da diferansiyel oranında bir hata olabileceği yönünde. Kaynağınızdan kontrol etmeniz mümkün mü ? Bende Octavia vites oranları ile ilgili kaynak yok malesef.
 
 
===================================
 
 
Ha eğer bir hata yoksa neredeyse Broadway kadar kısa bir 1. vitese sahip bir otomobil ile karşı karşıyayız.:heyo:
Bunları aldığım kaynak direkt Škoda Auto.
4,15:1 gibi bir oran var. Çok kısa diye onu dediysen tiptronic ve 6 ileri versiyonun 1. vites oranıdır o.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Aynen onu demiştim.:ok: Ama 4.15'lik 1. vites oranı otomatikte olduğu gibi manuelde de anynen korunuyor. Diferansiyel de çok kısa. Hesaplayınca da pek sıradışı kısalıkta bir 1. vites görünüyor.
 
Aslında bu yeri geldiğinde çok ciddi bir avantaj; hatta FSI seçmek için bile başlı başına bir neden olabilir. Ama daha önce bu tip bir araçta bu kadar kısa bir 1. vitese denk gelmediğim için şaşırdım. Hatta ben üst vitesleri de daha uzun bekliyordum. 2,3,4 aynen korunduğu gibi 5. vites de azıcık bir şey uzatılmış...
 
Bu durumda FSI Octavia'nın MPI olandan başlıca farkı ekonomiden çok, performans olacaktır sanırım.
 
=====================================================
 
Öte yandan yaptığım diğer kurcalamalarda MPI Octavia A5'in de çok başarılı oranlara sahip bir şanzıman ile teçhiz edildiğini gördüm. Her vitesin 1000 devirde yaptığı hızları görünce kafamdaki soru işaretleri de kalkmış oldu.:ok:
« Son Düzenleme: 13 Şubat 2010, 21:25:29 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı drys

  • 1.6 TDI CR DSG Elegance
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 197
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle