škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia II klima

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
B segmenti arabadan bir mercedes sessizliği beklentisi olursa hiç bir model karşılamaz. fabia sınıfı içinde verilen paraya karşılık şuan alnabilecek en iyi model.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Irfan Agam dogrudur, AC'ye bastin miydi motor hareketinden yer. Honda Civic'lerde vardi diye hatirliyom o ek klima motorunu. Araci satanlar iki dakikada efsane yazivermis, lan Fabia ne anlar motor devri-klima iliskisinden yok ole bi sensor veya klima kompressorunu besleyecek ek bi unite, gostersinler, boynum kildan ince.
 
Fakat kademelere gore aslinda fark yaratir. Zira nereden anlayacagiz ispat et derseniz, aracinizi calistirin ve rolantide beklerken anlik tuketim ekranina gelin, ardindan klimayi devreye sokun.
 
1. kademede calistirin ve anlik tuketimi bir dakika kadar gozleyin, daha sonra 4. kademeye alip gozleyin, klima hizininda yakita, dolayli olarak cekise etkidigini fark edeceksiniz.
 
Zira, 1. kademede birim zamanda gecen hava ile 4. kademede gecen (sogutulmasi gereken hava miktari) hava farkli olacaktir, daha fazla calisacaktir kompressor.
 
 
Ayrica klimanizi acarken (AC'ye basmayi kastediyorum) vites degisirken arac debriyajken yada bosta iken, daha Turkcesi motor rolantideyken yapin ki pat diye yuksek tahrige maruz kalmasin.
« Son Düzenleme: 27 Ağustos 2010, 09:40:21 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;135032
Irfan Agam dogrudur, AC'ye bastin miydi motor hareketinden yer. Honda Civic'lerde vardi diye hatirliyom o ek klima motorunu. Araci satanlar iki dakikada efsane yazivermis, lan Fabia ne anlar motor devri-klima iliskisinden yok ole bi sensor veya klima kompressorunu besleyecek ek bi unite, gostersinler, boynum kildan ince.
 
Fakat kademelere gore aslinda fark yaratir. Zira nereden anlayacagiz ispat et derseniz, aracinizi calistirin ve rolantide beklerken anlik tuketim ekranina gelin, ardindan klimayi devreye sokun.
 
1. kademede calistirin ve anlik tuketimi bir dakika kadar gozleyin, daha sonra 4. kademeye alip gozleyin, klima hizininda yakita, dolayli olarak cekise etkidigini fark edeceksiniz.
 
Zira, 1. kademede birim zamanda gecen hava ile 4. kademede gecen (sogutulmasi gereken hava miktari) hava farkli olacaktir, daha fazla calisacaktir kompressor.
 
 
Ayrica klimanizi acarken (AC'ye basmayi kastediyorum) vites degisirken arac debriyajken yada bosta iken, daha Turkcesi motor rolantideyken yapin ki pat diye yuksek tahrige maruz kalmasin.


Yok böyle bişey Hakancım :) Kompresör devri sabittir.Yeni nesil ev tipi klimalarda inverter özelliği var bak o dediğinde kompresör devri değiştirilebiliyor.Ama şu an araçlara uygulanabilir değil.En azından orta ve alt sınıfta kimse maliyet yaratmaz öyle kompresör sistemi kullanarak..Pahalı bir sistem.

Kompresör hızı sabit, kompresörün devrede kalacağı süre değişkendir.Fan hızı arttıkça içerisi daha hızlı soğuyacak ve kompresör çabuk devreden çıkacaktır.

1.devirle, 4. devir arasında sadece çekeceği akım farkı olur o da çok çok cüzi yakıta etki edebilir.Çekişe etkisi OLMAZZZ

Şehir efsaneleri onlar :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Klima kompresörü sabit soğutur, 1 ve 4 diye kasmaz kendini ;) sen soğutma hızını fanla ayarlarsın.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Ambiante dinamikte arkalarda da hop. olması lazım katologda öyle yazıyor.Benmki 2008 ambiante arkalarda da hop. var


Çevrimdışı kuntay06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
HANGİ KATOLOĞA BAKTIĞINIZA GÖRE DEĞİŞİKLLİK GÖSTERİYO MALESEF
YANLIŞ HATIRLAMIYOSAM İNTERNETTEDE VAR GÖZÜKÜYO , ÜZERİNDE TURUNCU FABİA OLAN KATOLOKTADA VAR .EN SON KATOLOKLARI YANİ TURKUAZ FABİA NIN OLDUĞU GERÇEK KATOLOK O.
ONUDA BAYİLERDE PEK ORTALIĞA KOYMUYOLAR.:sopa:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
E niye yakit farkediyo o zaman Gokhan abi, far acmak gibi elektriksel bi olay mi???


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;135098
E niye yakit farkediyo o zaman Gokhan abi, far acmak gibi elektriksel bi olay mi???

Yakıt farkettiğini nasıl tespit ettin Hakan? Far açmak gibi evet..İllaki bişey farkeder ama çok cüzidir..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Yakit farkediyor abi bariz, onceki sayfada dedigim gibi yol bilgisayarindan.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
bizim fabiada bizzat test ettim rölantide klima kapalı  0.6 yakıyor klimayı açınca 0.7 e çıkıyor ve kademe ne olursa olsun değişmiyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Fan alternatöre, o da yakıta bağlı, hiç bir enerji bedava değil ;)
 
Klima açık olmasın, fanı bir anda 4'e al, rölanti-devir saati şöyle bir sallanır.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
bizim TDI da devir göstergesi milim bile oynamıyor ama motor sesi değişiyor.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;134784
Hayırlı olsun :ok:
 
Klima her an tahrikini kranktan alır, elektrik işi yok ;)
 
B sınıfı ekonomik araç sınıfıdır, bu sınıfta sessiz araç yok ne yazık ki.

Kesinlikle katılıyorum. Dikkat edin, klima devredeyken motor freni bile artar.:)
 
Alıntı yapılan: lrfan;134786
1. ya da 4. kademe farkı olmaz. Her durumda klima kompresörü devrededir, kranktan tahrik alır.
 
Tek fark fan hızıdır, o da çekişi etkilemez ;)

 
Hocam buna katılmıyorum. Hakan'ın belirttiği durumu aynen sayısız kere gözlemledim. Doğan da sanırım yeterince uzun süre ya da değişik kombinasyonlarla gözlemlememiş. Klima en soğuk ayarda ve ilk kademede çalışırken anlık tüketim 0.7 civarından 0.9'a çıkıyor. Tam kademede çalışırken ise 1.3-1.4 civarında oluyor. Yalnız sıcaklık ayarını "Lo" modundan örneğin 22-24 dereceye alırsanız tüketimde azalma oluyor.
 
Ayrıca ayrıca klima en soğuk ayarda be orta kademelerde çalışırken (yani anlık tüketim 1.2 civarında iken) devirde biraz daha düşük oluyor. Ayrıca püskürtme arttığından ses de bariz olarak artıyor.
 
 
 
Alıntı yapılan: IceMaN70;134848
Aracınız hayırlı olsun hiç merak etmeyin çok kaliteli bir aracınız var.Full donanımlı fiorino sürdüm resmen motor koltuğumun altında sanki öyle böyle değil sesi benim 2004 fabia bile mercedes kalır onun yanında.Megane sürdüm arabanın turbo sesi bile içeriye geliyor yani bu yalıtım konusunda mercedes bmw gibi araçlar üstün sadece birde audi.Vw'in araçlarda fena değil yalıtım konusunda özellikle golf öok hoşuma gitti mesela.Ama kesinlikle bu fiayata alabileceğiniz en iyi aracı aldınız :))

 
Turbo sesi çok tiz bir ses; duyulmasını engellemek çok güç. Megane gene sessizlik bakımından başarılı bir araç.
 
 
===============
 
 
Ha bir de B sınıfı araçlarda sessizlik bakımından bir istisna mevcut: Renault Clio. Bu araç sınıfının en düşük iç gürültü değerlerini sunuyor.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]