okuldan doçent hocalarımızdan birisine ısrarlarım sonucu leon 1,6 tdi dsg aldırdım. aslnda manuel al şeklindeydi ısrarım ama otomatik şart denilince yapcak bir şey kalmadı.
az çok teknik özellikleri biliniyor.
ben hemen test görüşlerimi yazayım.
öncelikle 1,6 tdi makine kesinlikle 5 ileri manuel alınmalı. nedenine gelirsek. 7 ileri dsg şanzıman hemen 70 km süratte bile 7. vitese atıyor devir 1000 1500 arasında kalıyor zorlanıyor araba kendini zor hareket ettiriyor. vites oranlarını hiç sevmedim motorun tork bandı ile hiç uyumlu bulmadım çünkü. alakasız hızlarda alakasız yüksek viteslere alyor. bir ara 40 la falan giderken 5 deydi araba. vites düşüyorum o da bir miktar üstte kalıyor sanki.
ancak dsg nin manuel mod kullanımında 1600 - 2300 devir aralığı kullanımında sanki ciddi ekonomi sağlayacak görüşünü edindim.
S modunda 2. vites esnekliği denedim. 4800 devirde vites yükseltiyor. aslnda motorun güç bandı oldukça esnek ve güzel. ama sanki şanzıman tarafından tırpanlanmış gibi.
birde şu var.eski 1,9 pd makinenin sürüş karakterini iyi bilirim. 2000 devir civarında resmen tork patlaması yaşatır çok güzel devirlenir. bu hissiyatı bu motorda göremedim. sanki homojen atmosferk 1,6 benzinli gibi bir his verdi. ama bunun nedeni bence dsg den kaynaklanıyor. en kral otomatik bile olsa hissiyatı öldürüyor
tüketim konusu ise. araç istanbul doğuş esenyurttan alındı. oradan eskişehire gelmişler buralarda gezmişler. 1 depo mazot 730 kmde idi ben bindiğimde genel 2 nolu ekran ortalaması 6,2 lt idi. yakaşık 250 km menzil veriyordu o hali ile. 1 nolu ekrandaki değer hocam nasıl başarmışsa 9,2 lt/ 100 km idi çok fazla geldi. ben arada devirli kullandım arada esnettim bıraktığımda 7,4 lerde falandı ortalama
lastikler ise bridgestone gelmiş ve acaip ses yapıyorlar her zamanki gibi.
bu arada 2011 leonların teyp ünitesi falan değişmiş. golf 6 lardaki rcd 310 teybi gelmiş.