Atmosferik motorlarda, filtre ve cikis kati haricinde yapabileceginiz bir sey pek yok. Cikis katida karbon monoksit ve diger zararli gazlarin salinimini ciddi oranda arttirabilir.
Eger ciddi oranda artis istiyorsaniz, o zaman ust kapak, eksantrik, piston, krank, ve silindir gomleklerini degistirmeniz, turbo ve supercharger eklemeniz, ve buna uygun bir vites kutusu koymaniz gerekiyor, ki arabayi bastan yapmaya yakin
. Bir arkadasimiz Ford Escort'tan 400 beygire yakin bir rakam cikarmayi basarmisti
, bulursam linkini eklerim.
http://www.fordclubtr.com/forum/Uzun-Soluklu-Bir-Proje-t176409.htmlTurbosu uzerinde olan motorlarda bu is daha kolay, turbo basinci ve diger bazi verilerle oynayarak %20'ye kadar artis saglanabiliyor, gerci bu parcalarin omrunden aliyor biraz ama ekonomik omrunu doldurmadan cogu arac hurdaya cikiyor. Ozellikle twin-charged olanlar cok daha kolay, ama bir o derecede riskli, ne yaptigini bilmeyen birisi motoru kucaginiza birakabilir
.