tamam motoru çalıştırmayı başardıysan güzel.
motor üzerinde 3 tane vida var. biri high speed yakıt hortumunun girdiği yerdeki yukarı doğru uzanan vida..
diğeri low speed vidası. Gaz kolunun karburatoru hareket ettirdiği yerdeki vida.
diğeride rolanti vidası. karburatorun yan tarafında bulunur ufak bir vida üzerinde genelde yay olur..
rolanti yuksekse rolanti vidasını istediğin devire düşene kadar aç. Ayar aşamasında olduğu için biraz yüksek tut. ayarlar bitince rolantininde incesini yaparsın..
ayrıca motor ısındıkça rolanti yükselir.
highspeed i yaklaşık 3-3.5 tur açtıktan sonra motoru çalıştır.
araba kalkarken çok fazla duman atıp yavaş kalkıyorsa, fazla yakıttan boğulup stop ediyorsa low speed vidasını çeyrek tur kısa kısa düzgün hale gelene kadar ayarı yap. Yanlız low speed vidası çok hassastır kısarken az az çevir.
ayrıca low speedi kıstığın zaman rölanti yükselir. low speedi kıstıkça rolantiyi açarsın;)
eğerki kalkarken hiç duman atmadan çok seri kalkıp yakıt eksikliğinden stop ederse, rölantiye düştüğünde yüksek sesle uğultu yapıyorsa low speed vidasını biraz açman gerekir.
bu ayarlardan sonra arabayla gazlarken motor ısısını bir ısı olcer yardımıyla kontrol etmen gerekir. eğer araba hızlandıktan sonra kesiciye girmiş gibi yavaş gidiyorsa ve motor ısısı 70-80 derece gibiyse yuksek hız vidasını kısabilirsin. yuksek hız vidası kısıldıkça aracın hızı artar. bununla beraber motor ısısı yükselir. kep takılıyken motor ısısının 120 dereceyi geçmemesi lazım..
bütün ayarlar birbiriyle senkronizedir biryeri kısınca biryeri açmak gerekebilir.
motoru düzgün ayarlı bir araba rölantide 30-60 saniye stop etmeden durabilir ve gaza bastığında stop etmeden kullanmaya izin verir.
böyle anlatınca kolay gibi görünüyor ama oldukça zordur ayar yapmak. inşallah düzgün anlatmışımdır. denedikten sonra sonuçları bekliyorum;)