İşte dizeldeki torku kaldıramıyor o zincir sistemi.:wnk:
Ama yanlış hatırlamıyorsam Audi Multitronic isimli CVT prensipli şanzımanını hemen hepsi sağlam tork üreten motorları ile kullanıyor. (2.0 TDI başta olmak üzere)
Hani önceden ben diyordum, çok tork kaldırmaz o kayış diye. Ama burda tartışırken ve sonrasında Audi reklamında öğrendim ki o kayış bizim bildiğimiz kayıştan olmak zorunda değilmiş. En azından Audi'de gördüğüm üzere gayet metalik bir parça.
Ha, gene de torka dayanamama şüphesi falan olabilir, o ayrı. Ben daha ziyade turbo dizelin güç/tork üretim karakteri ve ekonomi kaygısını temel almıştım. Daha önce VW'nin yeni 1.6 TDI'ı pek çok modelde 5 ileri vites ile kullanmasını eleştirdim hatırlarsanız. Çünkü birbirine yeterince yakın oranlanmamış 5 kademe yüzünden hızlanma anında ya gereğinden fazla devir yükseltip vites büyüteceksiniz ya da mantıklı bir devirde iken büyütüp sonraki viteste çok düşük devirde kalacaksınız. Aynı senaryoda CVT sayesinde devri örneğin 1600-1700 devre sabitleyip hızlanmak mümkün olabilirdi.
Sağlam hızlanmanız gerektiğinde gaza daha sert basınca da devir otomatik olarak mantıklı bir şekilde yükseler ve araç bu sefer ekonomi değil performans odaklı hızlanır.
Performans gerektiğinde nasıl bir sonuç alacağım konusunda halen çok şüpheliyim. Ama en azından ekonomi konusunda iyi bir yazılımla beraber (yani gaza az basıldığında düşük devir tercih eden akıllı bir yazılım) çok başarılı sonuçlar alınabileceğini düşünüyorum.
====================
Var mı bana CVT şanzımanlı turbo dizelini emanet edebilecek olan ?:hanz::++: