škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Elektro-hidrolik direksiyon

Engin E · 30 · 21843

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hetepe;109963
Hiçbir ses yok, yani tamamen ''off''.
Sanki bayır aşağı çalıştırmadan saldığındaki direksiyonun sertliği gibi.

Geçen sene bizide uğultulu bir sorun oldu sertleşme yoktu ama müthiş uğuldama yapıyordu direksiyon kutusu dağılmıştı belki benzer sorun olabilir diye sordum direksiyon kutusunda körüklerin iç kısmına hep yağ inmişti zamanla paslanıp hasar görebiliyormuş biraz inceletin bence hemen pat öyle dediler diye değişim yapmayın :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hetepe;109963
Hiçbir ses yok, yani tamamen ''off''.
Sanki bayır aşağı çalıştırmadan saldığındaki direksiyonun sertliği gibi.
Pompa gerekli hidrolik basıncı sağlamıyor gibi geldi bana da bu ifadeyle beraber. Kayışları, kasnakları falan kontrol ettir bir de bence (hoş serviste bakmışlardır gerçi ya).


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;109994
Pompa gerekli hidrolik basıncı sağlamıyor gibi geldi bana da bu ifadeyle beraber. Kayışları, kasnakları falan kontrol ettir bir de bence (hoş serviste bakmışlardır gerçi ya).
Bizim pompa diğerleri gibi hareketi motor kasnağından almıyor galiba, elektrik destekli bir sistem, serviste ve diğer yerlerde arızayı sadece VAS aletiyle ve akü bölgesinden aradılar, bir de pompa soketlerini kontrol ettiler.Ama diğer araçlardaki gibi kasnaktan hareket alan bir ünitesi varsa bir bakarım bende...teşekkürler...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hetepe;110383
Bizim pompa diğerleri gibi hareketi motor kasnağından almıyor galiba, elektrik destekli bir sistem, serviste ve diğer yerlerde arızayı sadece VAS aletiyle ve akü bölgesinden aradılar, bir de pompa soketlerini kontrol ettiler.Ama diğer araçlardaki gibi kasnaktan hareket alan bir ünitesi varsa bir bakarım bende...teşekkürler...


Motordan tahrikli değil doğru, kendi bağımsız çalışıyor, elektro hidrolik deniyor o nedenle zaten. Pompa değil sizin sorununuz bence, pompa olsa her daim devamlı sorun yapar, öyle ısıya göre falan çalışmaz, gitti mi tam gider Allah korusun. -ki daha öncede dediğim gibi herhangi bir üretim hatasına denk gelmediyse, çok sert bir darbeye maruz kalmadıysa (yoldaki çok kötü bir çukura düşürmek v.s, etkileyebiliyor çünkü) pompa sorun açmaz öyle kolay kolay.
Sensörü değiştirip deneyin, ustalar ne derse desin, en azından kafanızdan atarsınız o kısmı ki büyük ihtimal sorun düzelecek gibime geliyor.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Yavaş yavaş sakinleştim, artık arızayı kendim arayacağım, önce sensöre araç soğukken ısı verip, arıza çıkmasını bekleyeceğim, arıza çıkarırsa önce çıkma, sonra da orjinal sensör takacağım, olmazsa pompayı aynı şekilde deneyeceğim, yine olmazsa tesisatı kontrol edeceğim, yoksa ustaların elinde kalacak arabam, her bakışlarında bir yeri uçuruyor adamlar...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
En iyisini yaparsın abi.

0 km lüks arabana plaka takarken tampona bagaja vida atan adamlar var memlekette.


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı hakantuna

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
aniden yada sağa sola tam turda (park ederken) klimayı açtıktan bir süre sonra yolda giderken direksiyon sertleşiyorsa ve gösterge panelinde ikaz lambası yanıyorsa,
serviste de bilgisayara bağlandığında şu hata kodunu veriyorsa
01288 - Terminal 30 Steering Assist
           07-10 Signal too low - Intermittent
(Elektro servo 30 - düşük sinyal -kesintili)
1. akünün + ve - kutup başlarını, + kutup başının devamında (üstündeki) vidaları, - kutupun devamındaki şasi bağlantılarını SIKINIZ. oksitlenme ve çürüme varsa temizleyerek sıkınız.
2. buna rağmen arıza devam ediyorsa aküyü ve gelen akımı ölçtürünüz. Akü zayıflamış. yada altarnetördeki konjektörler arıza yapmış olabilir.
3. bunlara rağmen arıza devam ediyorsa dirkesyon derece sensörleri pislenmiş (yağ bulaşmış olabilir) arızlaıysa değiştirilebilir (200 TL civarıymış), arıza devam ediyorsa
4. son nokta pompa arızası tamiri mümkünmüş veya çıkama pompa bulabilirseniz araştırın yada 1600-1800 TL yeni pompa.

bende yukarıda bahsettiğim sorunlar vardı. gecen sene direksyon sertleşiyordu baştan sensör dediler. ancak servis yeni akü taktı ve sorun çözülmüştü. bu mayısta hem park ederken hem düz yolda direksiyon sertleşmeleri ile birlikte kapıların kilitlenmemesi, göstergelerin kısa süreli gidip gidip gelmesi (marşa basınca düzeliyor), aracın km ve saat göstergelerinin kendisini sıfırlaması gibi arızalar vardı. dün elektirikçiye gittim akü sağlam dedi, vidaları sıkarmısın dediğimde - ve + kutup başlarının gevşediğini (2turluk bir  gevşeme) gördük. 1 gündür problem yok. direksiyonu sağa ve sola tam dayadığımda veya park ettiğimde sertleşme olmuyor. tedavisi sanırım bu.arıza yinelerse sizlere bilgi veririm. servislerin bir halttan anladığı yok.
kolay gelsin.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Hakan beyin yazdıkları bazı ayrıntıları hatırlamama neden oldu, bende de ara sıra göstergelerde anormallik oluyordubazen motor devir göstergesi tuhaflaşıyordu, airbag lambası düzensiz olarak yanıp sönüyordu ve sinyaller düzensiz aralıklarla yanıp sönüyordu.
Şu an itibariyle bir sorun görünmüyor, 2 haftaya yaklaştık, arıza kendini unutturdu bana, tekrar yapana kadar dokunmayacağım, arıza çıktığında da söylenilenler gibi önce bağlantılardan, sonra da açı sensöründen işe başlayacağım, bakalım ne olacak.....
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı hakantuna

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
akünün vidalarını sıktım. tahminen 1-2 ay sorunsuzdu. şimdi aynı arızayı eskisi kadar sık olmasada (göstergeleri sıfırlama yada 4lü leri yaktığımda aracın ilk seferde çalışmaması ve göstergelerin gelip gitmesi şeklinde) arıza veriyor. aküyü ölçtürdüm normal dediler. bağlantıları kontrol ettirdim hepsi sıkı. bilmiyorum nasıl olacak.
sanayiden biri elektrik dağıtım paneli gibi bir şeyden kaynaklı olabilir dedi. daha önce yenisini istemiş 650 tl fiyatlıymış ve fabia combi nin parçası geldiği için almayıp geri göndermişler. kazalı bi fabiadan 350 tl ye almışlar ve sorun çözülmüş.
bakalım şuan için teşhiste yok çözümde ve bilende.
sonunda sattırcaklar bana arabayı.


Çevrimdışı nedenpride

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
çalışan arabada park halinde iken direksiyonu sağa sola çevirirken hafif bir vızıldama var bu ne sesi arkadaşlar bir sorunmu var acaba.:(


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: nedenpride;154066
çalışan arabada park halinde iken direksiyonu sağa sola çevirirken hafif bir vızıldama var bu ne sesi arkadaşlar bir sorunmu var acaba.:(


Kara düzen hidrolik değil, elektro hidrolik olduğu için elektrik takviyeli servo motorunun sesi, yok bişi.


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
abi sadece skoda servisleriyle kalma.bi vw ye seata forda ne bilim başka markaların özel servislerinede bi sorsana abi tam teşhis koyabilecek biri vardır elbet..


hasan

  • Ziyaretçi
Direksiyon kütük gibi kalması demek benim aracımda hidrolik direksiyon  kayışını kopması demek.Kayışın gerginliğine de bir baktırın.Yağı kontrol  ettirin,kaçak olabilir.Ayrıca aküyü değiştirmeleri normal.Akünün bitmeye yakın zamanda bu arızayı yapması kaçınılmaz.Şarj dinamonuzu da bir kontrol ettirin.Yani elektriksel bir problem de olabilir.Elektro hidrolik dediydiniz eski arabamı unutmuşum bu arada yağ falan da yazmışım.
« Son Düzenleme: 03 Kasım 2010, 20:13:10 Gönderen: hasan »


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Konuyu yaklaşık iki ay önce hallettim arkadaşlar...
Yetkili serviste 3-4 gün resmen yattıktan sonra, (Söktükleri pompayı tamir ettirmeye kalkmışlar, tamirci de sanki uzay mekiği tamircisi edasıyla bir ton anlaşılmaz laf sarfederek hava yapıyor, 2 gün sonra ''beceremediysen kalsın, yapma'' dedim, acayip bozuldu adam, pompayı da bıraktım, iyi sevinmiştir kesin...) yedek parça bölümünden sıfır pompayı alıp takmalarını söyledim, taktıkları an itibariyle arıza yokoldu.Zaten pompanın arızalı olduğundan şüpheleniyordum ama 3 adet yetkili servis bunu nasıl tespit edemez diye çıldırmıştım.Onlar da benim gibi sadece tahmin ettiler...yani pompa arızalı olmasaydı verdiğim para güme gidecekti, geri alamadıklarından dolayı.Ben de yazı tura atıp bu seçimi yaptım ve şansıma pompa arızası çıktı.1000 tl pompa+100 tl işçilik ücretini bayıldıktan sonra servisten hızla uzaklaştım, yağ değişimim geldiği halde hâla önünden bile geçemiyorum servisin.
Yani: 20 yıl önceki deneme yanılma sistemi hâla en geçerli yöntem sanayide...-Servis dahil-, kimsenin bir halttan anladığı yok, ya da iş bilmezler bana denk geliyor...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)