škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

BMW 7 Serisinin Tasarım İncelikleri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı crazy_tuning

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle


Yeni BMW 7 Serisi Tasarımı: En iyi kreatif tasarımcıların arasında şiddetli rekabetin sonucu.

BMW Grup’un yeni bir araç tasarımında ideal şekli bulma yöntemindeki esas, şiddetli bir yarışma/rekabet konseptine dayanıyor. Her yeni modelin geliştirilme sürecinde bir çok tasarım ekipleri diğerleriyle iç ve dış tasarım konusunda ciddi bir rekabete giriyor.

Tasarımcılar ve modelleyicilerden oluşan takımlar daha sonra 2. Tasarım aşamasında modellerini 1:1 ölçeğinde, otomobilin niceliklerini ve yüzeylerini estetik açıdan bir “armoni” ortaya çıkacak şekilde sergiliyorlar. Bunu yapmak için ise çok önemli fakat bir o kadar da basit bir materyal kullanıyorlar:”Kil”



Açıkça ifade edebiliriz ki sadece birkaç otomobil üreticisi ancak bu tür benzersiz 1:1 ölçekli modellere önem vererek üzerinde çalışmalarını sürdürüyorlardır.

Bu tasarım aşamasında son olarak sezgisel ve yaratıcı tasarım etkileşimlerinin doğru ve sistemli bir şekilde ortaya konup incelenebilmesi için kil modeller özel bir film kaplanarak otomobilin son haline benzetilir. Böylece, izleyiciler otomobili sadece nicelikleri ve bölüm hatları ile değerlendirip yargılamazlar. Aynı zamanda yüzey modellemesini de ayrıntılı olarak görürler ve farklı ışık koşullarında, arzu edilen ortamlarda otomobil tasarımının kalitesini de her açıdan de test etmiş olurlar.

Bu aşamada karar vericiler otomobilin teknik gereksinimlerinin tamamen yerine getirildiğini varsayarak sadece estetik ve hissel bakış açıları ile tasarımları yargılar ve karar verirler.

BMW 7 serilerinin en son yarışmayı kazanan başarılı tasarımı; Doğal varoluş, üstün sportmenlik ve muazzam zerafeti optimum şekilde bir armonide birleştirerek ortaya çıkarıyordu. Bu da zaten tüm beklentileri veren bir tasarım anlamına geliyor. Otomobilin en belirgin ve önemli öğesi kuşkusuz otomobilin ön ucunu saran ekstra large, dik ve alçak kidney ızgarası oldu.



Otomobilde kapı kolları – arka ışık kümeleri ve sırt kısmı çizgi hattı tasarımı da muazzam bir uyumla ek olarak bir zerafet karakterini vurguluyor. Arkadan baktığımızda ise otomobil; güç, sportmenlik ve üstünlük değerlerini en iyi şekilde harmanlayacak tasarımı, yani dinamik olarak tamponlara doğru aşağı süzülen tavan hatları ile karşımıza çıkıyor.

İç tasarıma gelince, yine doğal olarak BMW’nin davetkar tasarım felsefesinin etkilerinin devam ettiğini görüyoruz. Modern ve şık fonksiyonlar, kokpit tasarımı, malzeme seçimi, zarif renk seçimleri ve tasarım hatları ile yeni BMW 7 serisinin karakteristik genel görünümü tamamlanıyor. Bu sürekli uygulanan tasarım konsepti hem BMW’nin cömertliğini, hem otomobilin üstün ergonomisini, hem de modern lüks anlayışını bir arada temsil ediyor.



Son tasarım aşaması: En yüksek düzeyde optimizasyon

Bir tasarımı geliştirerek seri üretime sunmak, hem zahmetli hem de bir o kadar ilgi çekici, heyecan verici bir iştir. İnsan emeği ve zekasıyla, yetenek ve stilleriyle ortaya konan tasarım prosesi en iyi şekilde sürdürülerek yerini makinelere, yani üretim prosesine bırakmalıdır.

Bu konuda ilk aşama, hazırlanan modelin tüm hatlarıyla üç boyutlu olarak ve üzerinde her türlü teknik çalışma yapmaya izin verecek şekilde bilgisayar ortamına, yani CAD tasarım prosesine aktarmadır.

Bundan sonraki tasarımda final prosesi en yüksek düzeyde uygulanabilir optimizasyon ile ifade edilir. Her detay, her milimetresine kadar modelleyiciler, tasarımcılar ve mühendislerin birlikte çalışmasıyla, üretim uzmanlarının da katılımıyla ortaya konur ve birleştirilir. Böylece modelin kusursuz bir simülasyonu elde edilerek son ürünün en iyi standartlarda ve en küçük detaylarında bile hatasız olması hedeflenir.

Bu noktada tasarımcılar ve modelleyiciler tüm yaratıcı hünerlerini ve güçlerini ortaya koyarak iç ve dış tasarımda mükemmelliği aramak ve uygulamak için işe koyulurlar. Hedef, tüm yüzeylerin ve hatların en iyi şekilde düzeltilmesi ve geliştirilmesidir.

Orijinal tasarımın bu şekilde düzeltilmesi ve geliştirilmesi, sadece otomobilin özgün parçalarını değil, tüm otomobil armonisini ve genel görünüşü etkileyecektir. Hedef, müşterilerde otomobilin dizayn kriterlerinin mükemmelliği ve armonisi ile duygusal etki bırakmaktır.

Her diğer BMW modelleri gibi yeni BMW 7 serileri de sürekli geliştirme ve düzeltmeler sonucu müşterilerde ilk intiba olarak hatasız ve mükemmel bir karakter duygusu bırakmaktadır.



Ön uç: Hatasız yapılandırma ve zarif yüzeyler BMW’nin doğal varoluş felsefesini vurguluyor.

Önden görüldüğü kadarıyla BMW 7 serisi tamamen sakin ve aklı başında görünüşü altında büyük ve düzgün şekilde yerleştirilmiş tasarımında motor bölümü bulunduruyor. Motor bölümündeki kontur çizgileri, BMW kidney ızgarasını ve far ünitesini işaret edecek şekilde tasarımlandırılmış.

Kidney ızgarası ön kısımda kendini belli ediyor ve otomobile temiz bir görünüş sağlıyor. Ön hava haznesine herhangi bir ağız yada dikiş olmaksızın yerleştirilen kidney ızgarası zarif görüntüsü ile dikkat çekiyor. Aynı zamanda kidney ızgarası on uçta dikey hatları sayesinde de otomobile lüks ve özel bir görünüm zemini sağlıyor.



Alt kısımdaki geniş hava alığı da tüm ön hava haznesi boyunca yanlara doğru genişliyor. Sis lambaları da hava girişlerinin dış kenarları civarında düşünülmüş. Bu özel görünüm üstte hava girişinde bir krom bant ile tamamlanmış. Cömertçe dizayn edilen çift dairesel ön farlar tipik BMW çizgisinde tasarımlandırılmış. Bu özel görünüş BMW 7 serisinde gündüzleri de özellikle avantaj yaratacak gibi gözüküyor.



Diğer bir yenilik ise 8 LEDden oluşan ve her iki tarafta bulunan sinyal lambaları olmuş.
Farklı yüzeylerin modern tasarımı otomobile tamamen hatasız bir karakter veriyor ve tabii ki diğer BMW karakteristik özellikleri ile de harmanlanıyor. Yetenekli ustalık, hatasız yüksek teknoloji ve bu mükemmel izlenim, BMW’ye eşsiz bir değer daha katıyor.



Konkav ve konveks yüzeylerin BMW karakteristikleriyle bütünleşerek birbiriyle etkileşimleri her türlü ışık koşullarında ve her açıdan otomobili avantajlı kılıyor. Buna güzel bir örnek olarak yavaşça belirginleşen ve arka tekerleklere doğru ilerleyen yan kenarları gösterebiliriz.



Yan alanların bu şekilde zarifçe genişletilmesi, kil modelin BMW Grubuna hizmet veren modelleyicilerin ve tasarımcıların kafa kafaya vererek ortak çalışması ile gerçekleşti.

Tasarım özellikleri ve bu düzeyde otomobil tasarımındaki son iyileştirmeler, dolayısıyla da doğru tasarımın bulunması tabii ki tasarımcıların on yıllara dayanan tecrübe ve becerilerine dayanıyor.



Uzun sırt çizgisi otomobilin yandan görünüşüne ek bir zerafet katıyor. Yan yüzeyler konkav tasarıma sahip olmakla birlikte, çizgi hattı da dikkatlice ve özenle çekici bir görüntü sağlaması açısından konveks olarak tasarlanmış. Yüzey modellemesindeki zerafet de dikkat çekiyor. Ayrıca, dikkat ederseniz kapı eşiklerinde yüzey hatlarının daha belirginleştiğini ve yükseldiğini görebilirsiniz.

Sırt kesimi ve kapı eşiği tasarımlarının birbirleriyle olan görsel etkileşimleri sonucu otomobilin yandan baktığımızda parlak ve gergin bir yapısı olduğu izlenimi uyanıyor. Aynı zamanda yüksek kapı eşiği çizgisi de görünüşe özel olarak ince ve atletik bir hava veriyor.



Tüm bunların yanında krom kaplı ızgaraya ek olarak tasarıma tamamen mükemmel bir uyumda entegre olmuş sinyal lambaları ile ön panelin de hoş bir görüntü bize sunduğunu ifade edebiliriz. Ayrıca, ön yolcu kapısı da görsel olarak tasarıma olumlu katkıda bulunuyor. Tekerlek kavisinin zarif bir açı ile tasarımlandırılması ve yumuşak bir şekilde kapı eşiği hattına uzanışı, diğer spor otomobillerde olduğu gibi bu otomobilde de çok iyi düşünülmüş ve tasarıma yansıtılmış. Böylece gösterge paneli ve ön aks arasındaki mesafe de orantılı olarak en iyi şekilde konumlandırılmış oluyor.

Bunlar gibi diğer ince detaylarda BMW tasarımcıları tarafından ustalıkla gerçekleştirilmiş ve hoş tasarımlar ile otomobile uygulanmış. Farlar ve arka ışık clusterların tasarımı da yan camların tasarımı gibi BMW 7 serisinin göz alıcı yeniliklerini simgeliyor.



Bu tasarım gibi BMW yıllardır meraklılarına üstün ustalık eseri kompleks tasarımlar sunuyor.

Özel olarak ise BMW’nin bu piyasada bilinen adı: “Hofmeisterknick”.

Pencerelerin tasarımı ise son derece özenli olarak dizayn edilmesi yanında, pencereleri çevreleyen krom barlar sayesinde de çok zarif, parlak ve düzgün bir görüntü elde edilmiş.

BMW 750Li ve BMW 740Li’nin yandan görünüşleri de bu tasarım yeniliklerinin bir sonucu. Dingil açıklığı 240 mm genişlemesi ile (yada neredeyse 9.5”) bu uzun dingil açıklığına sahip modeller kullanıcılarına çok daha rahat, konforlu ve özellikle arka koltuk yolcularına büyük lüks imkanı sağlıyor. Ekstra gövde uzunluğu aynı zamanda arka kapıların da genişliği anlamına gelmesinin yanısıra otomobile konforlu erişimi de sağlıyor.



Uzun dingil açıklığına sahip modeller, eşsiz tasarım ürünü roofline ve C-pillar kontürlerinin de etkisiyle, yolculara daha geniş bir alan ve daha yüksek kafa boşluğu mesafesi sağlıyor.

Arka kısımdaki yatay çizgiler güç ve egemenliği temsil ediyor. BMW 7 serilerinde otomobilin dizaynı tüm diğer üstün özelliklerinin yanında otomobilde yan panellerin, arkadaki panellerin yüzeyleriyle en yumuşak şekilde birleşmesine olanak veriyor. Göze çarpan bir diğer özellik ise arka ışık clusterlerinin özgün tasarımı olarak gösterilebilir.

Otomobilin tavan hatları, otomobilin kanatları boyunca zarifçe tampona doğru akıyor. Böylece otomobile dinamik ve sportif bir görünüş kazandırılmış oluyor.

Tasarımda kullanılan yatay çizgiler otomobilin özellikle arka kısmında güçlü ve hatasız bir görünüş sunuyor. Krom bantlar da tasarımda ışık clusterleri gibi diğer dikkat çekici ayrıntılardan biri olarak öne çıkıyor.

Otomobil farklı ışıklar altında da muazzam görüntüler veriyor. Işığın bagaj kapağı üstünden arka tampona uzanışı ve ardından paralel olarak krom bantlara geçişini görmek, izleyicilerde heyecan uyandırıyor. Arka tampon tasarımı, arka uç tasarımı ve yapısal dizayn da dışardan bakıldığında dikkat çeken özelliklerden sayılıyor.

2 parçalı arka ışık clusterleri de BMW 7 serilerinde tekrar L-biçimli kontürlere sahip klasik BMW marka karakteristiklerini bize hatırlatıyor. Arka ışıklar ise geniş ve yatay olarak sıralanan ince barlar tarafından 3 boyutlu olarak çevreleniyor.

LEDler ile desteklenen ışık barları canlı ve homojen ışıklandırma etkisi yaratıyor. Sinyal ışıkları da aynı zamanda LED teknolojisine sahip. Bunların yanında arka camın üst kısmına yerleştirilmiş 3. Fren ışıklarında da LED teknolojisi kullanılmış.


Modern, lüks, davetkar: İç tasarım

BMW 7 serileri otomobillerinde iç tasarım, hem uzun hem kısa seyahatler için, tüm karakteristiklerin kombine edilmesi ile birlikte, geniş iç tasarımın da katkılarıyla en üstün sürüş ve konfor deneyimleri hedeflenerek tasarımlandırıldı. Renk kombinasyonlarının en kaliteli malzemeler ve doğru tasarımla harmanlanması sonucu ortaya mükemmel bir aura çıktı. Kokpit, düzgün hatları ve zarif tasarımı ile dikkat çekerken, gösterge elemanlarının ve yan elemanlarının doğru yerleşimi ile ergonomik olarak da mükemmel bir tasarım elde edilmiş gözüküyor. Böylece tüm fonksiyonların kolayca, zarifçe ve kafa karışıklığına mahal vermeden kullanılabilmesi sağlanmış oluyor.



BMW 7 serilerine genel olarak baktığımızda tasarımcıların özgün karakterleri modern öğelerle ve bunun yanında lüks görünümle harmanlayarak, aynı zamanda en kaliteli malzemelerinde kullanarak iç tasarımda göze hoş gelen, ergonomik ve lüks tasarımlara imza attığını söyleyebiliriz.



Yine BMW 7 serileri otomobillerinde iç tasarımda kafa boşluğu, diz boşluğu ve dirsek boşlukları da en iyi şekilde düşünülmüş ve tasarıma yansıtılmış. Lüks, modern öğeler ve özgün tasarım en iyi şekilde harmanlanarak davetkar ve göz alıcı bir tasarım elde edilmiş, muazzam bir ambians yakalanmış.



Tüm kontrol öğelerinin yatay ve dikey yerleşimleri, sürücünün beklentilerini en iyi şekilde karşılayacak şekilde dizayn edilmiş olup yine en iyi şekilde ileri teknoloji ürün ve sistemleride geniş bir yelpazede bu tasarıma uygulanmıştır. Sürücü, bu modern ve özgün tasarım sayesinde en rahat şekilde havalandırma, klima ve ses sistemlerine ulaşabiliyor ve en iyi şekilde kontrol edebiliyor.

Genel olarak iç tasarıma baktığımızda birincil olarak dikkatimizi çeken özellik tüm öğelerin tasarımlarında yüksek kaliteli çok yönlü malzemelerin, yolcuların konforunu en iyi şekilde sağlamak için tasarımlandırılması oldu. Böylece huzurlu, tatmin edici ve gerçekten karşı konulamaz bir ambians yaratılmış. Eminiz ki bundan böyle bir çok kullanıcı evde oturmaktansa otomobilinde zaman geçirmeyi tercih edecektir.

Sürücü bu modellerde koltuğa oturur oturmaz şimdiye kadar gördüğü en yüksek ve kompleks teknoloji ve etkileyici bir iç mekan ambiansı ile karşılaşacak. Gösterge paneli ise bir çok düzeye paralel çizgilerle yatay olarak ayrılmış durumda.



Hem instrument cluster, hem de Control Display bir düzeyde geliyor ve sadece bir dekoratif tasarımla birbirinden ayrılarak tüm ana fonksiyonların yerine getirilebilmesi için kontrollerin yapılabilmesine fırsat tanıyor.



Kontroller üstte bir krom bar ile zarif bir şekilde kokpitten yatay konumlandırma ile ayrılıyor.

Yenilikçi görüntü ve yüzey teknolojisi sayesinde Control Display, aletleri güneşin olumsuz etkilerinden korumak için bir pusula dolabına ihtiyaç duymuyor. Kokpitte huzur, sakinlik, dinginlik teması tasarıma işlenmiş.

Üstün sürüş deneyimi için kokpit tasarımı
Gösterge tablosunun yatay altbölümlemesi, kontrolü ve sürüş sırasında güvenliği arttırıyor. Bu etki aynı zamanda dikey yerleşime göre bileşenlerin daha hassas kontrol edilebilmesini de sağlıyor. Sürüş prosesi ile alakalı tüm bilgi ve kontroller sürücünün yüzünün geometrik olarak karşısına denk gelirken, ikincil öneme sahip tüm görüntü, kontrol, sviç ve konfor fonksiyonları otomobilin daha ortasına doğru geometrik olarak konumlandırılmış.

Çok özellikli direksiyondaki kontrol ünitelerinin de yerleşimi aynı mantık ile doğal olarak yapılmış. Böylelikle sürücüye direksiyon hakimiyetinde mükemmmel kontrol kolaylığı ve güvenlik sunuluyor. Bir fonksiyonu harekete geçirmek yada herhangi bir bilgi alabilmek için sürücünün sadece çok kısa bir süre gözünü yoldan ayırması gerekiyor. Yani tüm bu işlemleri gerçekleştirmek için, başka bir deyişle butonları ve sviçleri kullanmak gerektiğinde sürücünün mantıksal bileşen yerleştirmesi sayesinde fazla vakit harcamasına hiç gerek yok. Ayrıca çok az kullanılan butonların yerleri de bu mantık sistemine göre en iyi şekilde araca yerleştirilmiş.



Bu bölümde önemli bir örnek olarak sürüş destek kontrollerinin sürücüyü yoğun trafik durumunda, tüm yukarıda sayılan sebepler sayesinde direksiyonun ve diğer bileşenlerin en iyi şekilde pozisyonlandırılması neticesinde dikkat dağılmasını engellediği ve daha hızlı sistem cevabı sağladığını söyleyebiliriz.

Bu temel yapısal yerleşim mantığı sayesinde kokpit sürücü için son derece kullanışlı ve güvenli hale geliyor. Böylece BMW 7 serileri tarafından sürücülere bahşedilen tüm bu teknolojik gelişmeler sürücü tarafından kolayca öğrenilerek hayata geçirilebiliyor.

Ergonomi ve estetik tasarımın ideal kombinasyonu
Sürücü odaklı dizayn edilen ve konfigürasyonu yapılan merkez konsolun bir diğer özelliği de yine bir BMW klasiği. Hafifçe sürücüye eğimli olarak konumlandırılmış olan merkez konsolda diğer fonksiyonların yanında klima, ses sistemi ses kontrolü ve iDrive favori butonları bulunuyor.

Tasarım ve konfigürasyonlarında Kontrolör ve direk seçim butonlarında hem estetik hem de ergonomik tasarım göze çarpıyor. Kontrolörü kullanırken kol dayama yeri, otomatik ve manuel vites değişimi durumlarında birbirine benzer konumda oluyor. Bu sistem sayesinde her iki durumda da kol dayama yeri maksimum konfor sağlamak amaçlı konumlandırılmış.

İlk sürümlerine göre daha küçük ölçülerde olan iDrive, Kontrolör ve direkt seçim butonları birbirine göre en yakın yerlerde konumlandırılmış ve böylece sürücü en az omuz ve el hareketi gerçekleştirerek istediği fonksiyonları çalıştırabiliyor ve durdurabiliyor.

Siyah panel teknolojisi: yeni opsiyonlar
Instrument cluster tasarımı kullanıcılara bilgi sunma konusunda yeni ve çok yönlü opsiyonlar içeriyor. İlk kez instrument cluster , siyah panel teknolojisi ile birleşerek yüksek çözünürlüklü renkli görüntü ile durum ve fonksiyon verilerini, navigasyon verilerini, Check/Kontrol bilgilerini, farklı sviçlerden aldığı geribildirim bilgilerini kullanıcılarına sunuyor.

Kullanılmadığında ise görüntü düz, homojen, siyah ve parlak bir şekle giriyor. Dairesel kadranda iğne figürleri yakıt tüketimi, otomobil menzili gibi değerlerle birlikte elektronik olarak görüntü aktifleştirildiğinde gösteriliyor.

Bu sistemin geliştirilmesi otomobil dünyasında eşsiz durumda olmasının yanısıra BMW tasarımcıları tüm tasarımlarında elektronik dünyasının son ileri teknoloji ürünlerinden ilham alıyor ve faydalanıyorlar.

Sonuç ise mekanik ve elektronik veri geribildirimlerinin ideal kombinasyonu olarak ortaya çıkıyor. Dairesel kadranlar yol ve motor hızı üzerine bilgi sağlıyor ve yakıt tüketimi ve motor yağ sıcaklığı gibi veriler ile sürücüyü bilgilendiriyor. Tabii ki tüm bunları klasik BMW felsefesi ile kullanıcılarına sunuyor.

Siyah panel teknolojisi aynı zamanda klima durumu göstergesi olarak da merkez konsolda geniş bir yelpazede sürücüye bilgi iletmek için kullanılabiliyor ve çekici tasarımı ile dikkat çekiyor. Sürücü tüm bunların yanında istediği taktirde ekranda farklı bölgeleri kullanarak her spesifik duruma göre girilen verileri görebiliyor ve bu özelliklerde sürücüye her türlü trafik koşullarında daha iyi konsantrasyon sağlama anlamına geliyor.

Renkler ve döşeme: Ahenkli, sade ve mükemmel ustalık ürünü.

Kokpit konfigürasyonu; özgün bileşenler, renk düzenleri ve materyallerin seçimi ile oluşuyor.
Yatay olarak gösterge tablosunda düzenlenen renk ve döşeme düzeni kapılarda da özenle devam ediyor ve ahenkli bir şekilde iç tasarıma yayılıyor. Kapı panelleri aynı zamanda dekoratif döşeme ile, üstüne krom barlar gelecek şekilde tasarımlandırılmış.



Üst kapı paneli ise nefes kesici bir çizgi ile alt kenardan B-sütunun önce en alçak noktasına kadar ilerliyor, daha sonra ise zarifçe arka kısıma doğru ilerliyor.
Dirsek dayama yerleri de kapılar ve diğer yüzeyler ile en iyi şekilde bütünleşmiş gözüküyor ve böylece ortaya zarif bir kombinasyon çıkıyor.



BMW 7 serileri iç tasarımları en kompleks ve kaliteli materyalleri mükemmel bir dizayn zevki ile kombine ediyor. Üstüne bir de mükemmel işçiliği ekleyince ortaya harika bir iş çıkıyor. Gösterge paneli, kapı eşikleri ve benzeri yerlerdeki en küçük bağlantı yerleri bile tasarımcılar tarafından en ayrıntılı şekilde ele alınmış ve işlenmiş. Gösterge tablosu ise standart olarak yeni geliştirilmiş yumuşak deri malzemesinden yapılmış ve ekstra yumuşak yüzey özelliklerine sahip piyasada bulunabilecek en iyi deri olduğu söyleniyor. Bu göz alıcı tasarım siyah renk düzeni ile çift dikiş işlenerek sunuluyor.

Gösterge panelindeki nappa derisi ise opsiyonel olarak sunuluyor. Tasarım ve fonksiyonların mükemmel uyumu ise ilk görüşte dikkat çekiyor. Kapı kolları ve kapı panellerindeki krom döşemenin birbirine entegrasyonu bunlardan sadece biri. Dekoratif döşemelerin uyumu kapı kolları ile de devam ederek tüm iç tasarıma yayılıyor.

Emsalsiz: İleri teknoloji ürünü seramiklerden yapılmış kontroller ve sviçler

İç tasarımda döşeme yüzeyleri, koltuk kaplamaları ve renk düzenleri tamamen müşterinin isteği üzerinde kişiselleştirilebiliyor. Bir çok tasarım şemasından yararlanarak müşteri kendi zevkine en uygun tasarımı seçebiliyor. Örneğin müşteri uygun renk ve döşeme kombinasyonu ile klasik, sportif, zarif ve prestijli BMW karakteristiklerini bir adım daha ileriye taşıyabiliyor. Fakat her ne renk düzeni yada kullanılan materyalin tipine bakmaksızın krom barlar tasarıma özel bir ahenk katıyor.

BMW, Dünya’da ilk olarak otomobillerinde kontrol ünitelerinde ileri teknoloji ürünü seramikleri kullanan firmadır. Galvenize metal yerine kullanılan bu özel seramik malzemesi opsiyonel olarak iDrive Kontrolöründe, elektronik vites kolunda, klima döner topuzunda ve ses sisteminde sunulmuştur.

Bu özel malzeme şimdiye kadar sadece özel olarak seçkin cep telefonlarında veya ileri teknoloji uygulamalarda kullanılmıştır. Bu malzemeler sadece güçlü ve masif olmayıp aynı zamanda dikkat çekici şekilde harika görünümleri ve yüzeylerinin pürüzsüzlüğü ile dikkat çekiyorlar.

Yeni BMW 7 serilerinin dış boyaları ise kullanıcılara en az 12 renk ile sunuluyor ve bunların 4 tanesi özel olarak BMW’nin yeni lüks performans saloon otomobilleri için üretildi. Ürün gamında aynı zamanda Mineral Beyaz Metalik ve Milano Bej Metalik renklerin yanında Sophisto Gri ve Imperial Mavi’de bulunuyor. Tüm bu renk düzenleri farklı ışıklarda etkileyici bir şekilde otomobile davetkar bir hava veriyor.

BMW 750Li ve BMW 740Li:
Arka koltuk yolcuları için yeni bir konfor standartı yaratıyor.
BMW 750Li ve BMW 740Li iç tasarımda kullanıcılarına özellikle uzun yol koşulları için en ideal koşulları sunuyor.

Daha uzun dingil açıklığına sahip tasarımı ile yolcular bu tasarımda daha geniş alan bulmalarının yanısıra kafa boşluğu mesafesinde de ekstra yükseklik kazanıyorlar. Böylece özel şöför kullanan müşterilerde bu yeniliklerle cezbedilmiş oluyor.



İç tasarımın arka kısmına baktığımızda yüksek standartlarda 2 tekli koltuk ve aralarında bir konsol görüyoruz. Bu tekli koltuklar 79 milimetreye kadar yada 3.1” uzunlukta ayarlanabiliyor. Kafa arkalıklarının açıları da aynı şekilde hassas bir şekilde ayarlanabiliyor. Bu yeni uzun dingil açıklığına sahip BMW 7 serilerinde standart olarak 2 makyaj aynası da sunuluyor.

Bu seride diğer opsiyonel yenilikler ise arkada bağımsız kontrol ile klima, tavan hattında ek hava açıklıkları, koltuk havalandırması ve masaj koltukları, ön koltuk arkalarına yerleştirilen DVD oynatıcı ve 2 monitör ile sunulan BMW’nin son eğlence sistemi olarak özetlenebilir. Eğlence fonksiyonları bir uzaktan kumanda yada arka merkez konsoldaki iDrive Kontrolör ile kontrol edilebiliyor. Böylece arka koltukta seyahat eden yolcuların kişisel memnuniyetleri de maksimize edilmiş oluyor.
ємιя - є38 ¢σℓℓє¢тισηѕ - ιηηα

уıкıℓ∂ıм уıкıℓα¢αğıм, ѕση ησктαуı уαηℓıуαяαк кσуα¢αğıм..


αℓмαηℓαя мüтнιş ѕözü ; мєя¢є∂єѕ\'ι güνєηℓιк , αυ∂ι\'уι кαℓιтє , вмω \'уι şєкιℓ ιçιη уαяαттıк..




Çevrimdışı crazy_tuning

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
güncel ..
ємιя - є38 ¢σℓℓє¢тισηѕ - ιηηα

уıкıℓ∂ıм уıкıℓα¢αğıм, ѕση ησктαуı уαηℓıуαяαк кσуα¢αğıм..


αℓмαηℓαя мüтнιş ѕözü ; мєя¢є∂єѕ\'ι güνєηℓιк , αυ∂ι\'уι кαℓιтє , вмω \'уι şєкιℓ ιçιη уαяαттıк..




Çevrimdışı Suleyman

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1621
    • Profili Görüntüle

06lkn66

  • Ziyaretçi
bende en son halini çok merak ettim yazı boyunca onu düşünüyo insan


Çevrimdışı crazy_tuning

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle










ємιя - є38 ¢σℓℓє¢тισηѕ - ιηηα

уıкıℓ∂ıм уıкıℓα¢αğıм, ѕση ησктαуı уαηℓıуαяαк кσуα¢αğıм..


αℓмαηℓαя мüтнιş ѕözü ; мєя¢є∂єѕ\'ι güνєηℓιк , αυ∂ι\'уι кαℓιтє , вмω \'уι şєкιℓ ιçιη уαяαттıк..





Çevrimdışı eren35

  • powersound
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Mükemmel...
Dünü yada bugünü değil anı yaşamalısınız.
Çünkü; Şimdi olacaksa bir şey;
yarına kalmaz. yarına kalacaksa eğer; bugün olmaz...
CARPE DIEM!!!


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Bende ekstra bişey söylemek istiyorum bilmeyen arkadaşlarımız için.Kilden yapılmış 1:1 ölçeğindeki maket traşlanarak yapılmış bir maket değil.Önce bilgisayarda bu aracı çiziyorlar.Daha sonra bu bilgisayara bağlı olan özel bir makine var, o makinede bu çizimi 3 boyutlu olarak kil halinde maketleştiriyor.Sonra bu maket üzerindede fotolarda görüldüğü ince detayları hallediyorlar ;)
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Evet CNC'ler bilgisayardaki şekli yapıyor metalden ya da her ne lazımsa :lol:

Ama şu poh rengi çamurdan yapılmışı bile benim arabadan pahalıdır :++:


Çevrimdışı cnydn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;159301
Evet CNC'ler bilgisayardaki şekli yapıyor metalden ya da her ne lazımsa :lol:

Ama şu poh rengi çamurdan yapılmışı bile benim arabadan pahalıdır :++:

:++::++::++::++::++: yarıldım :D
Aynen ya


Çevrimdışı scorpion

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 220
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;159301
Evet CNC'ler bilgisayardaki şekli yapıyor metalden ya da her ne lazımsa :lol:
 
Ama şu poh rengi çamurdan yapılmışı bile benim arabadan pahalıdır :++:

Süper espri valla bayıldım.:++:


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
3 boyutlu printer diyorlar sanırsam o alete. Ya bildiğimiz CNC işte :++: