http://www.ekotrent.com/sektorler/haber/950670-volkswagene-hizli-dedi-sinyali-skoda-verdiVolkswagen'e 'hızlı' dedi, sinyali Skoda verdi! Bakan Ergün Türkiye'de çok satan ancak otomobil üretimi yapmayan VW'ye “Hızlı olun” mesajı verdi. VW bünyesindeki Skoda'dan ise ‘Gerçek yatırım için istekliyiz. Yedek parçayla ilgileniyoruz' yanıtı geldi
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Volkswagen (VW) Grubu'nun Türkiye'de en çok satış yapan markalardan biri olmasına rağmen üretim yatırımı olmadığını hatırlatarak, "Volkswagen ve Skoda'nın Türkiye'de üretime dayalı bir yatırım gerçekleştirmeleri konusunda daha hızlı adımlar bekliyoruz" dedi.
Ergün'ün, İstanbul Autoshow için Türkiye'de bulunan Skoda Yönetim Kurulu Başkanı Winfried Vahland ile yaptığı görüşmenin detayları belli oldu. Vahland ile Skoda'nın Türkiye'deki hedefleri konusunda bir toplantı gerçekleştiren Ergün, daha önce Volkswagen'e yaptığı çağrıyı yineledi, VW Grubu ve Skoda'nın daha hızlı adım atması yönündeki beklentisini dile getirdi.
Türkiye'de otomotiv pazarının hızla büyüdüğüne işaret eden Ergün, 10 yıl içinde yıllık 2 milyon adet iç satış hedeflendiğini, bu hedefe ulaşabilmek için de, yeni yatırım ve yeni modellere ihtiyaç duyulduğunu kaydetti. Ergün, "Türkiye'de üretilen araçlar sadece iç pazarda satılmıyor. Yüzde 75'i ihraç ediliyor. Konumu itibariyle ülkemiz dış piyasalara açılma konusunda büyük avantajlara sahip. İç piyasada satılan araçların da tamamı Türkiye'de üretilmiyor. Bu araçların yüzde 75'i ithal ediliyor" dedi.
'Potansiyelin farkındayız'Skoda Yönetim Kurulu Başkanı Winfried Vahland da Türkiye'nin sahip olduğu potansiyel sayesinde dünyanın en önemli pazarlarından birisi olduğunu belirtti.
Skoda olarak, 2012'de Türkiye pazarında 10 bin adetten fazla satış gerçekleştirdiklerine işaret eden Vahland, öncelikli hedeflerinin bu rakamı 5 yıl içinde 20 bine çıkarmak olduğunu anlattı. Vahland, Türkiye'de gerçek bir yatırım için istekli olduklarını dile getirerek, yatırım için yeterli alt yapının olması, belirli bir piyasa hacminin oluşması gerektiğini anlattı.
Türkiye'nin 2 milyon adetlik iç pazar satış hedefinin kendilerini heyecanlandırdığını anlatan Vahland, Avrupa'dan Asya ve Arap ülkelerine Türkiye üzerinden açılmak istediklerini, de ifade etti.
Türkiye'nin özellikle komşu ülkelerle ilişkilerindeki başarısının, dış pazarlara açılmada çok önemli bir rol oynadığını söyleyen Vahland, otomotiv parça üretimi için her türlü desteğe ve işbirliğine açık olduklarını da sözlerine ekledi.
'Vergiler daha makul olsa...' Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, sektör olarak Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) artışlarına sitem etmekte haklı olduklarını ve Türkiye'nin tüm vergi yükünü bir sektörün çekmemesi gerektiğini dile getirdi.
Vergilerin daha makul seviyede olmasının, pazarı, bugünkü seviyesinin yüzde 20-25 üzerine taşıyacağını anlatan Acar, "Böyle bir pazar da yatırımcı açısından caziptir. Yani 800 binlik bir pazar değil de 1 milyon 200 bin bir pazar olsa daha fazla yatırım gelir" değerlendirmesini yaptı.