Merhaba sayın üyeler ve editör.Sizlerle uzun süredir uğraştığım bir sorunu enine boyuna burada anlatacağım içinizde bu konuda tecrübe sahibi olan bütün arkadaşlardan önerilerini ve yardımlarını bekliyorum.
Bulunduğum şehir: Ankara
Araç modeli:2004 model Fabia Combi 1.4 101 Hp
Yakıt:Sıralı BRC lpg
Sorun-Anemnez:Aracım şehiriçinde sıkışık trafikte dur kalklardan sonra özellikle de hararet yarıyı geçtiğinde arıza lambası sürekli yanıp sönmeye başlıyor.Araba eski vosvoslar gibi pat pat pat diye eksozdan ses çıkararak çalışıyor.Motor acayip sallanıyor.Çekişten düşüyor stop ettiripi 1-2 dk bekledikten sonra çalıştırıyorum arıza lambası sürekli yanar hale geliyor.Performans eski haline hemen geri dönüyor.Bir kaç gün sonra kendisi sönüyor.
Ben neler yaptım?
Aracı arıza lambasının yanıp söndüğü bir anda sanayiye götürdüm bilgisayara bağladılar bobinlerden 1 ve 3 arıza veriyor dediler. 4 tane bobin aldım yeni,arızayı söndürdüler 2-3 gün sonra gene aynısı oldu.Bu sefer başka bir yerden orjinal bobin aldırdılar ve yine bir şey değişmedi.Sonra bobinlerin bulunduğu gözlerin basınçlarını ölçtüler.Gözlerin basınçları da normal çıktı.Dediler bu LPG den.LPG servisine gittim.Bütün LPG tesisatı değişti.
toplam 1 ocak 2011 den bu yana 840 tl para harcadım değişen bir şey olmadı.
Sonra bir İvedikte Ünal WV e götürdüm oradaki usta arızayı buldu.Arabada arıza lambası yanıp söndüğünde 3.Enjektör devreden çıkıyor,elektrik gelmiyor 3. göze.Arabanın titremesi ve sarsıntısınında sebebi buymuş,Sonra LPG yi tamamen devre dışı bıraktık.Araba aynı arızayı benzinde de yaptı..Bu usta da dediki arabanın Beyini bozuk olabilir.Sonra Ostim Yıldız Sanayi de Teknocar a yolladılar,beyine reset attılar araba 2 gün orada kaldı arıza tespiti için ama adamlar 2 gün ne yaptılarsa araba bir türlü arıza yapmamış bizde ne yaptıysak arıza yapmadı.Siz 10-15 gün benzinde binin arıza yaptığında hemen gelin dediler.
Şimdi sayın üyeler ve de editörler siz ne dersiniz bu işe?Gerçekten çok yoruldum ve yıldım.Bir öneri yardım lütfen.Saygılarımla