Konsept modelleriyle her otomobil fuarında büyük dikkat çeken BMW, 2011 Cenevre Otomobil Fuarı için hazırladığını Vision ConnectedDrive konseptinde geleceğin bilgi ve eğlence sisteminin ipuçlarını sunuyor.
ConnectedDrive teknolojisi ile araç içi bilgi sistemlerini yakıt verimliliği ve güvenlik artısı için kullanmaya başlayan BMW, Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergileyeceği Vision ConnectedDrive konseptiyle, artık araç ve çevre arasında da etkileşime geçiyor. İki kişilik fütüristik roadsterda motorla ilgili bilgi bulunmazken, ön planda olan tasarım ve iletişim teknolojisi. Ön bölümde alışılmışın dışındaki BMW böbrekleri ve abartılı hava girişleri dikkat çekerken, alçak ön cam, koltukların ardındaki çift kubbe ilk roadsterları hatırlatan detaylar. Heykeli hatırlatan profiliyle göz dolduran Vision ConnectedDrive konseptinde haddinden küçük tutulan kapılar gözden kaçmazken, karoserin içine gömülen kapılar Z1 efsanesine göndermede bulunuyorlar.
İç mekanda sürücü ve yolcu birbirinden kesin çizgilerle ayrılarak, gerçek bir kokpit atmosferi sunulurken, aracın can alıcı noktası adını aldığı ConnectedDrive sistemi. Bu sistemde araç, gören, duyan ve düşünen bir robot haline gelmiş demek yanlış olmaz. Bugüne kadar pek çok araçta farlar için göz benzetmesini yapmıştık. Ancak BMW'nin konseptinde farlar mecaz yerine gerçekten de göz görevi görüyorlar. Farların ve stopların içine entegre edilen kameralar çevreyi sürekli gözlemleyerek aracın konfor, güvenlik, performans ve ekonomi sistemleriyle etkileşime geçerek gerekli değişiklikleri yapıyorlar. Örnek vermek gerekirse aniden duran trafik veya yola atlayan bir hayvan erken fark edilerek gerekli frenleme daha etkili yapılabiliyor.
ConnectedDrive sistemi sadece güvenlik için kullanılmıyor. Emotional Browser adı verilen özellik sayesinde araç içindekilerin hobileri, ilgi alanları ve zevkleri kaydedilerek, yolculuk esnasında bu kriterleri karşılayan çeşitli bilgiler eş zamanlı olarak yolcularla paylaşılıyor. Buna örnek olarak, yolcuların akıllı telefonlarında ajandaya kayıtlı olan bir toplantı araç tarafından tanınarak, navigasyon sistemi otomatik olarak devreye giriyor. Cone of Vision adı verilen ve Türkçeye "görüş konisi" olarak çevrilebilecek sistemle, karoserdeki bazı bölümler farklı renklere bürünerek hem sürücüye hem de çevredekilere ConnectedDrive sisteminin hangi fonksiyonunun ön planda olduğunu bildiriyorlar.
RESİMLER;