škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 TSI motor YETI-JETTA Yakıt değerleri

Ziyaretçi · 42 · 36476

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mertozbek;205431
araç 1000 devirde gitmez zaten ama yakıt ekonomisi için 1500 devir en iyisidir bana göre de :ok: 7ileri dsg de ortalama 80e denk geliyor
1.4TSI Jetta 122 HP' de eğer gazlamıyorsanız 7. viteste 1200 d/d' de gidiyor.:wnk:


Çevrimdışı hypetrax

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 72
    • Profili Görüntüle
Yalnız verdiginiz örnek benzinli...
Şimdi motor normal sıcaklığına ulaştı . Peki şimdi en ekonomik ve verimli olarak turbo dize aracımızı nasıl kullanabiliriz?

 Dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır.

Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork
kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer. Sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır.

Örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir . ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir. normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın . bu devir genelde turbonun yeterli basıncı ürettiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür.

Bir diğer nokta ise dizel araçlarda mazot pompası enjeksiyon sisteminin en önemli parçasıdır. Benzinli bir aracı rölanti devrinde kullanabilirsiniz. Yani çok düşük devirlerde vites yükselterek motoru tekletseniz bile motora ekstra kurum oluşumundan fazla pek bir zarar veremezsiniz. Ancak dizel bir motorda eğer rölanti devri civarında , yani 1000 devir civarında aracı hızlandırmaya çalışıyorsanız , mazot pompanızı aşırı yüklüyorsunuz demektir. Dizel aracın devirli kullanılması gerektiği sözü de burdan gelir.

Dizel aracı viteste yol alırken veya kalkışta kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir. bu mazot pompasını zorlayabilir. ama performans beklenmiyorsa 1500 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur. ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmeden önce vites düşürmek gerekir. Sonuç olarak aracınızda eğer o anda hızlanmayı amaçlamıyorsanız 1500 devir civarında kullanabilirsiniz. Ancak bu devirin altı özellikle mazot pompanız açısından pek de sağlıklı olmayacaktır . Ayrıca kurum oluşumu hızlanacaktır . Hızlanmak için turbonun yeterli basınca ulaştığı 2000 devir civarında gaza yüklenin. Aksi uygulamalar yanlıştır. Zaten genelde maksimum tork da bu devirlerde
başlar. Zaten kullanıcıı da bu 2000 devirden itibaren aracın ivmelenmeye başladığını gözlemler...

Alıntıdır...
« Son Düzenleme: 09 Mart 2011, 16:46:29 Gönderen: hypetrax »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hypetrax;205510
Yalnız verdiginiz örnek benzinli...
Şimdi motor normal sıcaklığına ulaştı . Peki şimdi en ekonomik ve verimli olarak turbo dize aracımızı nasıl kullanabiliriz?

 Dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır.


Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork

kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer. Sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır.

Örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir . ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir. normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın . bu devir genelde turbonun yeterli basıncı ürettiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür.


Bir diğer nokta ise dizel araçlarda mazot pompası enjeksiyon sisteminin en önemli parçasıdır. Benzinli bir aracı rölanti devrinde kullanabilirsiniz. Yani çok düşük devirlerde vites yükselterek motoru tekletseniz bile motora ekstra kurum oluşumundan fazla pek bir zarar veremezsiniz. Ancak dizel bir motorda eğer rölanti devri civarında , yani 1000 devir civarında aracı hızlandırmaya çalışıyorsanız , mazot pompanızı aşırı yüklüyorsunuz demektir. Dizel aracın devirli kullanılması gerektiği sözü de burdan gelir.


Dizel aracı viteste yol alırken veya kalkışta kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir. bu mazot pompasını zorlayabilir. ama performans beklenmiyorsa 1500 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur. ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmeden önce vites düşürmek gerekir. Sonuç olarak aracınızda eğer o anda hızlanmayı amaçlamıyorsanız 1500 devir civarında kullanabilirsiniz. Ancak bu devirin altı özellikle mazot pompanız açısından pek de sağlıklı olmayacaktır . Ayrıca kurum oluşumu hızlanacaktır . Hızlanmak için turbonun yeterli basınca ulaştığı 2000 devir civarında gaza yüklenin. Aksi uygulamalar yanlıştır. Zaten genelde maksimum tork da bu devirlerde

başlar. Zaten kullanıcıı da bu 2000 devirden itibaren aracın ivmelenmeye başladığını gözlemler...


Alıntıdır...
Keşke alıntıladığınız linki de yazsaydınız.:wnk:


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hypetrax;205233[SIZE=3
]Beyler tartışıcaksak tartışalım ama üslubunuz böyle devam edicekse baştan söyleyinde boşa zaman harcamıyalım[/SIZE]...
 
Arkadaşım öncelikle burası forum herkes kendi tecrübelerini,dogrulsrını,görüşlerini ve bilgi alışverişi için burada. Kendi fikirlerimi,okudugum ve arastırdıgım şeyleri, kendi kullandıgım araçtan tecrübelerimi söylüyorum .
 
Benim aracım 1900/2000 d mak. tork üretiyor. Senin aracın 1600-1700 bilemem ama sizin savundugunuz seyi (1000-1500 d/d ) gidip bir ustaya sorun alıcagınız cevabıda burada paylaşın.
 
Yahu ben sormadıysam 3-4ustayla konuştum. Bursa maisteki 45-50 yaşındaki ustada, ç.kale renault ustada,sanayideki ustada yanlış biliyorsa sizin sayenizde ortaya çıkar...
Burası sidik yarıştırma yeri değil diyen sizdiniz :)
 
Ayrıca tartışılacak birşeyde yok :)
Rahat olabilirsiniz ;)
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Çevrimdışı hypetrax

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 72
    • Profili Görüntüle
Nediyim ki ben sana artık. Adam yerine koyupta cevap mı veriyim...

"TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI"aratırsanız bulursunız...


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Araçtan araca değişir kullanım mesela renonun dizeline uyguladığınız taktiği 1.4 TDI a uygularsanız çok yakarsınız.Renonun alt devrileri canlı 1500de bile it gibi gidiyor ama 1.4 TDI öyle değil.

Turbolu araçları ezbere kullanmamak gerek:)


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hypetrax;205725
Nediyim ki ben sana artık. Adam yerine koyupta cevap mı veriyim...
 
"TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI"aratırsanız bulursunız...
:++: sen önce kendini o yere koyki bana sonra sıra gelir hiç merak etme ;).
 
Ayrıca bu kadar araştırma çok iyi deildir emin ol :ok:.Öyle her yazılana inanırsan uzaya çıkmış olursun yarın :++:
Her defasında yeni birşey çıkarmak zorundamısın ?
« Son Düzenleme: 09 Mart 2011, 22:39:36 Gönderen: skodam_1985 »
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Çevrimdışı hypetrax

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 72
    • Profili Görüntüle
@dgn

Hocam katılıyorum. Zaten yazıyı okursan oradada yazıyor. Arkadaşlar hernekadar yazdıklarımı anlıyamıyorlarsada ben kendim 2000 d kullanıyorum dedigimde bana en az yakıtın(1000-1500)de yaktıgını iddia ettiler.

Bende yeri geliyor 1700-1800de gittigimde oluyor ama 1500 altına hayatta inmem. Bu arada renault 1500 devirde ben dip gaz yapıyorum turbodaki torku 2000d yakalıyana kadar beklemen gerekiyor hızlanması için.



"Dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır. Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer. Sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır."


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;205728
Araçtan araca değişir kullanım mesela renonun dizeline uyguladığınız taktiği 1.4 TDI a uygularsanız çok yakarsınız.Renonun alt devrileri canlı 1500de bile it gibi gidiyor ama 1.4 TDI öyle değil.

Turbolu araçları ezbere kullanmamak gerek:)

Aynen Doğan,1.4 TDI 'ı geçtim 1.6 TDI " Common Rail " desem, her motorun yakıt yakma şekli farklıdır,CR de yanma odasında ne kadar basınç olduğunu söylememe gerek yok araştırırsın akabininde kurum mevzusunuda ona bağlarsın,Renault forumunda çok gezinmiş renault motorunu iyi tanıyosun :)
-------------------------------------------------


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;205728
...Turbolu araçları ezbere kullanmamak gerek:)
:+1::+1::+1:
Alıntı yapılan: hypetrax;205742
...Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır...
Bu benzinliler için de geçerli.


Çevrimdışı hypetrax

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 72
    • Profili Görüntüle
Sonuç olarak aynı şeyleri konuşuyoruz ama bazı arkadaslar konuyu farklı yönlere çekmeye çalışıyor. Sorma renault forumunda gezinirken ögrendim araba kullanmayı, zaten arabanın motorunu anlamıyacak kadarda bir tecrübem yok bende forumlardan ögrendiklerimle kullanıyorum aracı.

Neyse bu anladıgım kadarıyla uzar gider. Ben kendi aracımdan örnek verirken abuk subuk bir yere çektiniz olayı. Sen hala (1000-1500) kullanmaya devam et ama sen yine araban daha yeni güvendigin bir ustayl konuş bakalım ne dicek...


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hypetrax;205871
Sonuç olarak aynı şeyleri konuşuyoruz ama bazı arkadaslar konuyu farklı yönlere çekmeye çalışıyor. Sorma renault forumunda gezinirken ögrendim araba kullanmayı, zaten arabanın motorunu anlamıyacak kadarda bir tecrübem yok bende forumlardan ögrendiklerimle kullanıyorum aracı.
 
Neyse bu anladıgım kadarıyla uzar gider. Ben kendi aracımdan örnek verirken abuk subuk bir yere çektiniz olayı. Sen hala (1000-1500) kullanmaya devam et ama sen yine araban daha yeni güvendigin bir ustayl konuş bakalım ne dicek...
Ne ustaymış arkadaş bu ya :++::++::++::++: her sözde geçiyor vallahi :D:D.
 
Bizde size aynı şeyi diyoruz ;
 
Bu kadar araştırma yapmanıza gerek yok :) Kendi tecrübelerinizle kullanın arabayı ;)
 
İnternetteki herşeye inanırsak kim bilir halimiz ne olur ;)
 
Aslında aynı şeyleri söylüyoruz ama neden her lafınızda bu ''usta'' ve ''internet'' laflarını  tekrar ediyorsunuz :).Böyle giderse hiçbir yere varamıyacağız :)
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah