škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Favorit 1993 Lx hakkında bilgi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı canberkvt

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba ve iyi forumlar öncelikle.

Sahibini uzun zamandır tanıdığımız arabayı da bildiğimiz bir Favorit'te anlaştım. Araç 156.000 km'de lpgli ve modeline göre çok temiz. Yaklaşık 7-8 gün sonra alacağım. Araç 93 model Lx'miş. Bu model ile ilgili genel tavsiyelerinizi bekliyorum öncelikle.

Uzun zamandır araştırmama rağmen internette sorularıma net bir cevap bulamadım ya da Favorit ile ilgili internette bulunan bilgiler çok eskiydi. Bu bağlamda hem güncel bilgi olması açısından hemde bilgi edinmek açısından bir kaç sorum olacak.

1-İnternette baktığımda Favorit Lx modelinde, 135 Lx ve 1.3 Lx olmak üzere iki farklı model var. Bu iki model arasındaki fark nedir ve bu iki model nasıl ayırt edilir?
2- Aracın kronik bir sıkıntısı olmadığını bir çok yerden okudum ancak hararet konusunda çok çeşitli şeyler yazılmış. Hararet konusu başta olmak üzere dikkat etmemi tavsiye edebileceğiniz veya önerilerinizin olduğu diğer konular nelerdir?


Cevaplayan forum üyelerine şimdiden teşekkür ediyorum. :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Sabit başlıkları incelerseniz, epey bilgi sahibi olabilirsiniz:
http://www.skodaturkey.com/forumdisplay.php?f=6
Alıntı yapılan: canberkvt;542820
...1-İnternette baktığımda Favorit Lx modelinde, 135 Lx ve 1.3 Lx olmak üzere iki farklı model var. Bu iki model arasındaki fark nedir ve bu iki model nasıl ayırt edilir?
1.3 LX diye bir modeli yok Favorit' in. 136L, 136LS, 135L, 135LX, 135GLX şeklinde gider model kodları.
Alıntı yapılan: canberkvt;542820
2- Aracın kronik bir sıkıntısı olmadığını bir çok yerden okudum ancak hararet konusunda çok çeşitli şeyler yazılmış. Hararet konusu başta olmak üzere dikkat etmemi tavsiye edebileceğiniz veya önerilerinizin olduğu diğer konular nelerdir?...
Soğutma sistemindeki tüm parçalar görevlerini eksiksiz yerine getiriyorsa niye hararet yapsın. Ha motor bloğu alüminyum olduğu için, mesela fan devreye geç giriyorsa, hararet ani ve hızlı bir şekilde yükselir. Tavsiyem yolda ilerlerken hararet göstergesini, iç dikiz aynası ile aynı sayıda kontrol etmenizdir.

Kazasız belasız İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı canberkvt

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;542919
Sabit başlıkları incelerseniz, epey bilgi sahibi olabilirsiniz:
http://www.skodaturkey.com/forumdisplay.php?f=6

1.3 LX diye bir modeli yok Favorit' in. 136L, 136LS, 135L, 135LX, 135GLX şeklinde gider model kodları.

Soğutma sistemindeki tüm parçalar görevlerini eksiksiz yerine getiriyorsa niye hararet yapsın. Ha motor bloğu alüminyum olduğu için, mesela fan devreye geç giriyorsa, hararet ani ve hızlı bir şekilde yükselir. Tavsiyem yolda ilerlerken hararet göstergesini, iç dikiz aynası ile aynı sayıda kontrol etmenizdir.

Kazasız belasız İnşaallah.
Hocam araba alım-satım sitelerinde 1.3 Lx ve 135 Lx geçiyordu o kafamı karıştırdı, sabit başlıklara baktım ama özellikle bu 1.3 Lx ve 135 Lx konularında cevap bulamadım.

Bilgi ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Sitelere çok da güvenmemek lazım. Onlara göre 1.6 Favorit bile var.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
1989-2006 arası 5 favorit-formen eskittim. En son 1999 da alıp, 2006 da sattığımda Felicia Combi' yi  164.000 km kullandım ve sattığımda fabrikadan çıkmış gibiydi. Hiç LPG ile kullanmadım.Hatırladığım, üzerindeki motorun 1993/ 2. yarısından sonra LPG' ye uygun olduğu şeklinde, yanılıyorsam aradan uzun süre geçti arkadaşlar düzeltsin. Bu motorlar soğuk ülke şartlarına göre üretilmiş motorlar ve radyatör büyüklüğü ve termostatı ona göre seçilmiştir. Orjinali 77-82 oC dar aralıklı bir termostattır. Bu nedenle özellikle uzun süreli beklemelerde ve yazın zırt-pırt devreye girer çıkar. Ben aldığım her sıfır arabada ilk önce anında bu termostatı  o tarihlerlerde Uludağ skoda servisi sahibi rahmetli Kemal Bey'in tavsiyesi üzerine sürekli Renault'un termostatı ile değiştirdim.(Vernet 68-82 oC) İlaveten aracın içine bu termostat kontaklarından bir hat çekip ve anahtar koyarak radyatör vantilatörünü gerektiğinde elle çalıştırdım. (Çok sıcak havalarda ve özellikle şehir içinde ve uzun yol uzun rampalarda) Hiç contada yakmadım nede  motorla ilgili bir sıkıntı yaşadım. Belki satın alacağınız kişi bunları yaptırmıştır. Yaptırmadıysa siz yaptırın.Çok rahat edersiniz.Hayırlı olsun.


Çevrimdışı canberkvt

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;542991
1989-2006 arası 5 favorit-formen eskittim. En son 1999 da alıp, 2006 da sattığımda Felicia Combi' yi  164.000 km kullandım ve sattığımda fabrikadan çıkmış gibiydi. Hiç LPG ile kullanmadım.Hatırladığım, üzerindeki motorun 1993/ 2. yarısından sonra LPG' ye uygun olduğu şeklinde, yanılıyorsam aradan uzun süre geçti arkadaşlar düzeltsin. Bu motorlar soğuk ülke şartlarına göre üretilmiş motorlar ve radyatör büyüklüğü ve termostatı ona göre seçilmiştir. Orjinali 77-82 oC dar aralıklı bir termostattır. Bu nedenle özellikle uzun süreli beklemelerde ve yazın zırt-pırt devreye girer çıkar. Ben aldığım her sıfır arabada ilk önce anında bu termostatı  o tarihlerlerde Uludağ skoda servisi sahibi rahmetli Kemal Bey'in tavsiyesi üzerine sürekli Renault'un termostatı ile değiştirdim.(Vernet 68-82 oC) İlaveten aracın içine bu termostat kontaklarından bir hat çekip ve anahtar koyarak radyatör vantilatörünü gerektiğinde elle çalıştırdım. (Çok sıcak havalarda ve özellikle şehir içinde ve uzun yol uzun rampalarda) Hiç contada yakmadım nede  motorla ilgili bir sıkıntı yaşadım. Belki satın alacağınız kişi bunları yaptırmıştır. Yaptırmadıysa siz yaptırın.Çok rahat edersiniz.Hayırlı olsun.
Hocam termostatı, fanı değiştirerek derecesini düşürmek konusunu bir çok yerde okudum ancak bir çok yerde bunlar yapıldığında motorun yeterli ısıya ulaşmamasına bağlı olarak yakıt sarfiyatındaki artıştan bahsedilmiş. Termostatın derecesi düştüğünde yakıt sarfiyatında bir değişme söz konusu oldu mu ya da aracın mekaniğine yansıyan başka bir sıkıntı yarattı mı? Bende manuel anahtar düşünüyorum ancak derece konusunda yazılanlar kafamı karıştırdı açıkçası.

Cevabınız için teşekkür ederim.


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: canberkvt;543011
Hocam termostatı, fanı değiştirerek derecesini düşürmek konusunu bir çok yerde okudum ancak bir çok yerde bunlar yapıldığında motorun yeterli ısıya ulaşmamasına bağlı olarak yakıt sarfiyatındaki artıştan bahsedilmiş. Termostatın derecesi düştüğünde yakıt sarfiyatında bir değişme söz konusu oldu mu ya da aracın mekaniğine yansıyan başka bir sıkıntı yarattı mı? Bende manuel anahtar düşünüyorum ancak derece konusunda yazılanlar kafamı karıştırdı açıkçası.

Cevabınız için teşekkür ederim.
@canberkvt,
Motorun yeterli ısıya erişememesi diye bir durum yok. Her 2 termostatın fanı devreye sokması yani kapanması için gerekli ısı 82 oC, fark biri (orjinali) 77 derecede fanın çalışmasını keserken (duırdururken), diğeri (Renault'unki) motor ısısı 68 dereceye inene kadar vantilatörün (fanın) çalışmaya devam etmesi. (Histerisiz olayı) Bu durum özellikle yazın önemli, zaten motor dizaynı soğuk ülke motoru. Yakıtta farkettimi? sorusuna gelince. fark ettiğini hiç düşünmedim. Bence azda olsa tam tersine tüketim düşmüştür, ki o tarihlerde akaryakıttan bu kadar yüklü bir HARAÇ ta alınmadığından şahsen ben toplamda bir depoyla ne kadar km gidebildiğime bakıyordum. Diğer taraftan Favorit serisinin bu 1.3'lük motorunun ekonomik olduğunu iddia etmek pek mümkün değil, Hele hele aracı agresif kullanma alışkanlığınız varsa özellikle şehir içinde dur-kalk trafikte aman Allah ! Araç aslında uzun yolda agresif kullanmamak şartıyla 100 km'de 5.5-5.7 lt kadar yaktı ama benim yükümde az-buz değil, Sürekli uzun yolda eşya taşıdığım için toplam 350-400 kg kadar bir yükten bahsediyorum. Bu araçların genellikle conta yakma nedeni de özellikle TR' nin orta ve güney kesimlerinde bu iklimlere uygun olmayan termostat ve radyatör ikilisidir. Uludağ serviste buna dikkat edip 400.000 km yapıp kapak dahi açmayan favo'lar gördüm Sahipleri genellikle sigartacı ve bu km'yi 3-4 senede yapıyorlardı.

Not: Yeni farkettim. Araçta FAN DEĞİŞTİRMİYORUZ. Sadece radyatör üstünde bulunan termostatı değiştiriyor ve bu termostat kontaklarını kısa devre edecek bir hattı araç içine çekip bir anahtar koyuyoruz. Hatta ben ön göğüste mevcut boş anahtar yerlerine org. anahtar alıp koymuştum, hiç fark edilmiyordu.
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2015, 14:33:24 Gönderen: bipekkan »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;543392
@canberkvt,
Motorun yeterli ısıya erişememesi diye bir durum yok. Her 2 termostatın fanı devreye sokması yani kapanması için gerekli ısı 82 oC, fark biri (orjinali) 77 derecede fanın çalışmasını keserken (duırdururken), diğeri (Renault'unki) motor ısısı 68 dereceye inene kadar vantilatörün (fanın) çalışmaya devam etmesi. (Histerisiz olayı)...
Bülent Abi,
 Favorit' in fan müşiri orijinal değerleri 87-92 derecedir. Termostat da 88 dereceliktir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543398
Bülent Abi,
 Favorit' in fan müşiri orijinal değerleri 87-92 derecedir. Termostat da 88 dereceliktir.
Ayırmak lazım dediğiniz gibi ama 2 side biçimleri farklı aslında termostattır,Bu tipler ısı ile harekete geçip bir kontağı kapatarak devreyi tamamlayıp, ya bir ampulü,LED'i veya ölçü aletini harekete geçirir. Fren lambalarını yakan anahtarada genel bir tabirle "Müşür" diyorlar piyasada, Diğer termostadın değerlerini hiç bilmiyorum, en uzun kullandığım Felicia bile bir sorun çıkartmamıştı. Benim konu ettiğim Fan müşürü. Bende hala duruyor söktürdüklerim ve 92-94 model Formenler ile 99 Felicia Combi' den çıkanların tamamı 77-82 oC'lik Fan müşürleri. 89 mod. 2. el olarak aldığım 136L Favorit'e hiç dokunmadım, değerlerini bilmiyordum ve ne yaptıysam aracın sağa çekişini engelleyemedim, aracı 7 ay kadar kullandım, müşteriside hazır vardı, sattım. Özellikle yanlış yazmayayım diye bende kalan mevcut 2 adete bakarak yazdım değerlerini. Hatta evvelki forumda da iyi hatırlıyorum fotograflarını da koymuştum çıkan ve takılanların. Ancak 87-92 oC aralığında olanlar daha da kötüymüş, Töleransınıda düşünürsek conta yakma olayının nedeni daha kolay anlaşılıyor. Ama hoş bir başka forumda gördüm, 86-97 olanda varmış.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;543438
...87-92 oC aralığında olanlar daha da kötüymüş, Töleransınıda düşünürsek conta yakma olayının nedeni daha kolay anlaşılıyor. Ama hoş bir başka forumda gördüm, 86-97 olanda varmış.
Hynes Manual' e göre 103 dereceye kadar bile takılabiliyormuş:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=539
Thermostat opening temperature ºC 88 to 103 şeklinde belirtmişler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı favo06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
İyi forumlar.93 lx iyi tercih. Hele sahibini ve aracı biliyorsanız tadından yenmez. Bu araçlarda yağını ve suyunu kontrol etmeyi unutmazsanız hararet sorunu olmaz. Ayrıca fan müşiri dediğiniz alet 10 Tl. Lik bir alet. Ama bu alet bozulur araba hararet yapar diye korkuyorsanız 20 Tl. Daha verip bir far anahtarı ile Bu işi Manuel olarak içeriden halledebilirsiniz iyi akşamlar.

Ben bu şekilde yaptırdım içim rahat olarak kullanıyorum.


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;543458
Hynes Manual' e göre 103 dereceye kadar bile takılabiliyormuş:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=539
Thermostat opening temperature ºC 88 to 103 şeklinde belirtmişler.
Manueli indiripte baktım inanamadım.Bu motorlar Fiat motorları gibi sıcağı seven motorlarda değil.Hatırlarım Anadol'da ilk üretimde kullanılan Ford Cortina'nın 1200 cc'lik 1959 model Kent motoru ile 1968 sonrasında 1300 lük Ford Crossflow motorları gibi soğuk çalışmayı seven motorlar.  103 derece vay canına birde bunun töleransını düşünün.


Çevrimdışı canberkvt

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;543392
@canberkvt,
Motorun yeterli ısıya erişememesi diye bir durum yok. Her 2 termostatın fanı devreye sokması yani kapanması için gerekli ısı 82 oC, fark biri (orjinali) 77 derecede fanın çalışmasını keserken (duırdururken), diğeri (Renault'unki) motor ısısı 68 dereceye inene kadar vantilatörün (fanın) çalışmaya devam etmesi. (Histerisiz olayı) Bu durum özellikle yazın önemli, zaten motor dizaynı soğuk ülke motoru. Yakıtta farkettimi? sorusuna gelince. fark ettiğini hiç düşünmedim. Bence azda olsa tam tersine tüketim düşmüştür, ki o tarihlerde akaryakıttan bu kadar yüklü bir HARAÇ ta alınmadığından şahsen ben toplamda bir depoyla ne kadar km gidebildiğime bakıyordum. Diğer taraftan Favorit serisinin bu 1.3'lük motorunun ekonomik olduğunu iddia etmek pek mümkün değil, Hele hele aracı agresif kullanma alışkanlığınız varsa özellikle şehir içinde dur-kalk trafikte aman Allah ! Araç aslında uzun yolda agresif kullanmamak şartıyla 100 km'de 5.5-5.7 lt kadar yaktı ama benim yükümde az-buz değil, Sürekli uzun yolda eşya taşıdığım için toplam 350-400 kg kadar bir yükten bahsediyorum. Bu araçların genellikle conta yakma nedeni de özellikle TR' nin orta ve güney kesimlerinde bu iklimlere uygun olmayan termostat ve radyatör ikilisidir. Uludağ serviste buna dikkat edip 400.000 km yapıp kapak dahi açmayan favo'lar gördüm Sahipleri genellikle sigartacı ve bu km'yi 3-4 senede yapıyorlardı.

Not: Yeni farkettim. Araçta FAN DEĞİŞTİRMİYORUZ. Sadece radyatör üstünde bulunan termostatı değiştiriyor ve bu termostat kontaklarını kısa devre edecek bir hattı araç içine çekip bir anahtar koyuyoruz. Hatta ben ön göğüste mevcut boş anahtar yerlerine org. anahtar alıp koymuştum, hiç fark edilmiyordu.





Anladım yani radyatörün termostatın değiştirerek dereceyi düşürmemi ve fan için arabanın içine manuel bir anahtar çekmemi öneriyorsunuz.

İlginiz ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. :ok:


Çevrimdışı canberkvt

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: favo06;543485
İyi forumlar.93 lx iyi tercih. Hele sahibini ve aracı biliyorsanız tadından yenmez. Bu araçlarda yağını ve suyunu kontrol etmeyi unutmazsanız hararet sorunu olmaz. Ayrıca fan müşiri dediğiniz alet 10 Tl. Lik bir alet. Ama bu alet bozulur araba hararet yapar diye korkuyorsanız 20 Tl. Daha verip bir far anahtarı ile Bu işi Manuel olarak içeriden halledebilirsiniz iyi akşamlar.

Ben bu şekilde yaptırdım içim rahat olarak kullanıyorum.


Dediğim gibi, araç çok temiz inşallah bende temiz tutmayı düşünüyorum, manuel bir fan anahtarı çektireceğim sanırım arabaya en azından önlemim olur. Cevabınız için teşekkür ederim. :)