škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia Ambient' e ESP Uygulanması

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Muhlis OZTURK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: akutcu44;236858
Arkadaşlar, konuya ilginiz için çok teşekkür ederim . aracım 2011 1.6 TDI OCTAVIA AMBIENT Manuel... Aslında ESP yi devreye sokacak bir sürüş tarzım yok ama; olaki lazım oldu o zamanda oldukça stabil olan bu aracın tepkisi ne olur acaba diye düşünmekten kendimi alamıyorum.çok güzel oturaklı mükemmel bir araç. alırken yeterli bilgim ve fikrim olmadığından Satış temsilcisinin" aradaki 5 bin tl için ESP almaya gerek yok beyfendi.biz bu arabanın ESP sini kapatıp her türlü denedik asla ve asla izine geri dönüyor dedi ve ESP libir octavıa ile bayağı bir slalom yaptı.bayağı tedirgin oldum.ancak araç asla izinden ayrılmadı tabi ne kadar teknik uyguladı tam bilemiyorum

" Ben ESP gibi adamim abi, ne gerenk var ? " demedi mi ? :)


fabialife

  • Ziyaretçi
eğer imkan varsa tabiki esp li araba almak en mantıklısı. arada bir işe yara da bir defa hayat kurtarsa bedeli düşünülmez.
ben araba alırken eğer şartlar müsaitse en önce dikkate aldığım konu esp.
esp olsun camlar manuel olsun, otomatik far, silecek vs olmasın hiç önemli değil.
bunlar keyfe keder keyif işi ancak esp can ve mal güvenliği ile ilgili en önemli unsur.
birde benim bilgiğim bir araçta esp varsa ya da sonradan takılacak olursa abs dahil bütün güvenlik önlemleri esp kumandasında çalışır. yani güvenlik önlemlerinin tepe noktası esp dir.
bu sebeple sonradan takılacak olan esp de bir problem olursa; esp ye bağlı olan tüm sistemler ne derece etkilenir bilmek zor. bana göre biraz riskli bir iş.
ayrıca mantık aynı olsa da her marka ve modelde bu sistemlerin yazılımları ve bazen işleyişleri farklı olduğu için bir markada uyum sağlayan sonradan takılan esp, başka bir markada problem yaratırmı orasıda muamma.


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
ahmet abi,
konuyu özetlemek gerekirse arabalarda esp beyni diye bişey yok, arabalarda esp li yada esp siz abs beyni var... esp uydurma bir şey değil, yani çakma anlamında, arabanın orjinalinde zaten olan bir şeyi opsiyonel olarak fabrikada değil de serviste yada evde kendiniz takıyorsunuz, bundan ibaret, yani uyum sağlama konusunda sıkıntı kesinlikle olmaz, örneğin corsa nın otomatik lerinde esp opsiyonel (şimdi belki standarttır bilmiyorum) siz bunu esp siz otomatik corsa ya sonradan takarsanız çalışmama yada uyum sağlamama durumu olamaz... daha önce de dediğim gibi aynen hız sabitleyici gibi... hala hız sabitleyici için bile yok güvenmem, yok devreden çıkmazsa yok bilmem ne diyenler var... benim corsa için örnek vereyim, cc yi kendim sonradan taktırdım, sadece sinyal kolu değişti ve candy ile off olan cc ayarı on yapıldı o kadar... beyin, tesisat sensörler ıvır zıvır herşey zaten arabanın üstünde hazır, sadece satış taktiği olarak o 80 tl lik kolu takmıyorlar da sıfır satarken hız sabitleyici istersen bilmem ne paketi ile birlikte almak zorundasın fiyatı da şu kadar diyip gazlıyorlar, bundan ibaret...
esp konusu cc kadar basit değil, sensörler hazır olmuyor araç üstünde ama imkansız da değil... fren merkezi, abs beyni birkaç da sensör (ki bunlar zaten aynı modelin farklı versiyonlarında olan şeyler, çakma şeyler değil) takılınca sistem çalışıyor tabi ki de... imkan varsa tabi ki hem maliyet hem de işçilik açısından fabrika çıkışı almak daha mantıklı...
bana ters gelen tek konu ne biliyor musun abi, (senin yazdıkların için demiyorum) böyle kibirli konuşmalar olmuyor mu, büyüklenmeler falan, onlar yani... bagajda bomba taşımam, canımı da arabamı da tehlikeye atamam vs. vs... bunlar böyle bi havalı konuşmalar gibi geliyor bana da ona kızıyorum işte ben... :) neyse çok uzattık lafı... kolay gele...  :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Sertan_c;236939
...konuyu özetlemek gerekirse arabalarda esp beyni diye bişey yok...:)
ESP : Elektronik Stabilite Programı
Adı üstünde bu bir program. ABS, ASR, TCS, PTT, ...vb. sistemleri kombine halde kullanarak aracın stabil kalmasını sağlıyor.:wnk:


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
o cümleyi şunun için yazdım, hani çalışmaz devreye girmez, hata yapar falan dendi ya, esp de hata olursa diğerlerinde de olacak demektir. neticede aynı yerden yönetiliyorlar abs ile... esp ye güvenmeyen abs sine de güvenmesin asr ye de tcs ye de gibi... :)


Çevrimdışı octavia5

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 346
    • Profili Görüntüle
devreyi doğru kurup testleride yapılarak sonuç alınmışsa çalışmaması için hiçbir sebep yok ;)


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Sertan_c;236939
ahmet abi,
konuyu özetlemek gerekirse arabalarda esp beyni diye bişey yok, arabalarda esp li yada esp siz abs beyni var... esp uydurma bir şey değil, yani çakma anlamında, arabanın orjinalinde zaten olan bir şeyi opsiyonel olarak fabrikada değil de serviste yada evde kendiniz takıyorsunuz, bundan ibaret, yani uyum sağlama konusunda sıkıntı kesinlikle olmaz, örneğin corsa nın otomatik lerinde esp opsiyonel (şimdi belki standarttır bilmiyorum) siz bunu esp siz otomatik corsa ya sonradan takarsanız çalışmama yada uyum sağlamama durumu olamaz... daha önce de dediğim gibi aynen hız sabitleyici gibi... hala hız sabitleyici için bile yok güvenmem, yok devreden çıkmazsa yok bilmem ne diyenler var... benim corsa için örnek vereyim, cc yi kendim sonradan taktırdım, sadece sinyal kolu değişti ve candy ile off olan cc ayarı on yapıldı o kadar... beyin, tesisat sensörler ıvır zıvır herşey zaten arabanın üstünde hazır, sadece satış taktiği olarak o 80 tl lik kolu takmıyorlar da sıfır satarken hız sabitleyici istersen bilmem ne paketi ile birlikte almak zorundasın fiyatı da şu kadar diyip gazlıyorlar, bundan ibaret...
esp konusu cc kadar basit değil, sensörler hazır olmuyor araç üstünde ama imkansız da değil... fren merkezi, abs beyni birkaç da sensör (ki bunlar zaten aynı modelin farklı versiyonlarında olan şeyler, çakma şeyler değil) takılınca sistem çalışıyor tabi ki de... imkan varsa tabi ki hem maliyet hem de işçilik açısından fabrika çıkışı almak daha mantıklı...
bana ters gelen tek konu ne biliyor musun abi, (senin yazdıkların için demiyorum) böyle kibirli konuşmalar olmuyor mu, büyüklenmeler falan, onlar yani... bagajda bomba taşımam, canımı da arabamı da tehlikeye atamam vs. vs... bunlar böyle bi havalı konuşmalar gibi geliyor bana da ona kızıyorum işte ben... :) neyse çok uzattık lafı... kolay gele...  :)

ah sevgili kardeşim ahhhh, derdimi deştin. keşke bu  işler senin yazdığın kadar basit hallolsa.
benim yaşım 51, bu güne kadar 15 civarında araba değiştirdim, bu konuda yeteri kadar bilgili ve tecrübeli olduğumu düşünsemde bu servis ve ustalardan, elektronikve elektrikli eşya servisleri ile inşaat ustalarından sözün kısası ustayım diyenlerden çektiğim kadar hayatta hiç bir şeyden çekmedim.
akrabalarımın yarısı araba bayisi, servisi, tamirci, galerici. dolayısı ile ömrüm sanayide geçti diyebilirim.
daha bu menlekette manuel şanzumana ATF yağı koyan yetkili servisler varken; doğru dürüst geri park sensörünü, zenon balastı bile takamayan, madeni, yarı sentetik, sentetik yağın farkını, yağın üzerinde yazan viskozite değerlerinin ne anlama geldiğini bilmeyen yüzbinlerce tamirci esnafı varken.
ben bu ülkede arabama bedava esp takacağız deseler yeminle bırak taktırmayı ellerini sürdürmem arabama.
daha 15 senedir sıralı sistem lpg montajı bile oturmadı, taktıranların % 80 ni az ya da çok sıkıntı çekiyor.
bu işlerde pratikte öyle kağıt üzerindeki gibi falan olmuyor. en az 30 yıldır sanayi ile irtibatım var ve titiz bir insanım, bu süre içerisinde gördüğüm işini gerçekten dört dörtlük hakkı ile yapan, bilinçli, gelişmeleri takip eden ve kendini yenileyip geliştiren usta sayısı en iyimser tahminle 10-15  dir.
elimde bir yetki olsa sana yemin ediyorum bu ülkedeki sanayi esnafının en iyimser tahminle %70 ninin dükkanını kapatır, ve hayat boyu bu işi yaptırmam.
arabamı  opel yetkili serviste yıllarca çalışıp dükkan açan elinde tech2 dahil her türlü alet ve cihazı olan samimi bir arkadaşıma götürdüğüm halde aracın başını bekler ve zaman zaman müdahale ederim.
esp takmak, cc. kolu takmaya benzemez. ne var cc. kolu takmakta,
ben bile takarım. sinyal kolunu değiştir, soketini tak ve tek2 den gövde kontrol ünitesinden aktif hale getir işlem tamam.
(buraya kadar yazdıklarımın çoğu opel servisler için olsada diğer markaların servisleri de sütten çıkma ak kaşık değil.)
bu ülkede cc.kolu ile esp arasındaki fark uçurtma ile savaş jeti arasındaki fark kadardır.
ayrıca belirttiğim gibi arabadaki bilumum ne kadar güvenlik donanımı varsa esp kumandası altında çalışır ve ve en ufak bir terslikte normal çalışan donanımlarında çalışmaması gibi bir riskte ortaya çıkabilir.
esp konusu bu kadar basit bir şey olsa forumların en fazla tıklanan ve her gün konuşulan konularından birisi olacağından hiç şüphen olmasın.
esp takılsa bile bu işi hakkı ile bilinçli ve eksiksiz şekilde takacak adam bir elin parmakları kadar azdır. sence bizlerin bu kişileri direk bulma şansımız nedir.
sakın bana servislerde falan takarlar deme. imkansız bir şey değil ama bu ülkede bu servis ve ustalarla %90 imkansız, %10 riskli.
ha dersen ki avrupa, amerika veya japonyada olsan; ve ya fabrikada takıyor olsalar; ilk müşterisi ben olurum.


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
söylediklerine %90 katılıyorum abi... :)
ustalarla ilgili kısma da %100 katılıyorum...