škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

GM' i Dibe Çeken 5 Model

Ziyaretçi · 3 · 3115

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Dünyayı sarsan ekonomik krizin de etkisiyle derin bir çıkmaza giren ABD’nin 101 yıllık otomotiv sembolü General Motors (GM), geçtiğimiz günlerde 172.8 milyar dolarlık borcuna yenik düşerek, otomotivde tarihin en büyük iflas koruma başvurusuna imza attı.İşte Amerikalılar yaptıkları değerlendirmeler sonucunda GM’in 5 başarısız modeli:

1-CHEVROLET CORVAIR :Başarız modellerin ilk sırasını Chevrolet Corvair alıyor. 1960-1969 yılları arasında Amerikan pazarına Avrupalı modellerin girişine izin verilmesiyle, GM’in karşı hamlesi olan Chevrolet Corvair, hava soğutmalı ve aracın arkasına yerleştirilmiş bir motora sahip. Bunun için özel olarak geliştirilen arka süspansiyon tasarımı ise aracın spin veya takla atmasına sebep oluyordu. Dönemin tüketici avukatlarından Ralph Nader’in 1965 tarihli kitabında "her hızda güvensiz" yakıştırması yapılan araçla ilgili tepkiler artınca GM yöneticileri modellerin fiyat-güvenlik oranlarını yeniden ayarlamak zorunda kaldı.


2- CADILLAC CIMARRON :1981 yılına gelindiğinde karşımıza diğer başarısız model Cadillac Cimarron çıktı. 1988 yılına kadar üretilen bu araç, Cadillac’ın tarihindeki en büyük başarısızlıklardan biri olarak anılıyor. Cimarron Mercedes-Benz’in o dönem piyasadaki küçük premium segment modelleriyle rekabet için üretilmişti. Ayrıca markanın rakipleriyle arasındaki yakıt tüketimi oranlarını da dengelemesi beklenen Cimarron ilerleyen zamanla birlikte tam anlamıyla felaketle sonuçlanan bir girişim oldu. 4 silindirli motoru ve 3 vitesli otomatik veya 4 vitesli manuel şanzıman seçeneklerine sahip araç oldukça hantal ve kaba bir görüntü çiziyordu. Ayrıca o dönem piyasadaki diğer bir rakibi Chevrolet Cavalier’ın yaklaşık iki katı fiyatla satışa sunulunca bu kötü gidişatı satış rakamlarındaki başarısızlık izledi.


3-PONTIAC AZTEK :Milenyumla birlikte değişen otomobil tasarımlarına ayak uydurmak isteyen GM’in bir diğer markası Pontiac da, dünyanın en kötü tasarımlı otomobillerinden birine imza attı. Aztek adı verilen (2001-2005) bu araç aslında ilk bakışta bir Crossover ile yüksek oturma pozisyonlu spor bir modelin kırması gibi iyi bir fikirden yola çıkılarak üretilmişti. Ancak 2001-2005 yılları arasında üretilen Aztek’in bu tasarımı büyük bir başarısızlıkla sonuçladı. Oldukça çirkin sayılabilecek bir tasarıma sahip olan Aztek, alışılmışın dışındaki görüntüsüyle kullanıcıların beğenisini kazanmakta oldukça güçlük çekti. Kaputun önünde motora açılan iki adet delik burun deliğini andırırken aracın gözleri varmış gibi bir izlenim uyandıran farlar da ön kısımın insan suratına benzemesine neden olmuştu. İç hacmi arttırmak için özel olarak tasarlandığı iddia edilen arka bölüm ise araç üzerinde yamaymış gibi bir izlenim yaratıyordu.


4- SATURN ION :2000’lerin başında Japon ve Koreli üreticiler oldukça başarılı modeller ve pazarlama taktikleriyle piyasaya damgalarını vururken Honda Civic’in başı çektiği bu sınıfta rekabet edebilecek özelliklere sahip olmayan Saturn de bu segmentte Ion adını verdiği modelle oyuna dahil oldu. Üretim serüveni 2003-2007 yılları arasında gerçekleşen Ion, GM’nin küçük modelleri arasında sıradanlığı ile başarısızlar kervanına katılan sorunlu bir model olarak tarihteki yerini aldı. Sıradan ve dikkat çekicilikten uzak tasarımı, iç mekanda kullanılan malzemenin kalitesizliği ile çok az kişide bu araca sahip olma isteği uyandırabildi.


5- HUMMER :Amerikan askerlerinin Körfez Savaşı’nda kullandıkları araçlar olarak tüm dünyada dikkat çeken Hummer markası, daha sonra ünlüler tarafından da tercih edilmeye başladı. İlk nesli tamamen arazi şartları düşünülerek geliştirilen Hummer’ın ikinci nesli ile daha kibar hatlar ve konfor donanımlarına sahip olacak şekilde üretildi. H2 adını alan ikinci nesil 2003 ve 2009 yılları arasında üretildi. Oldukça güçlü, sağlam ve insanlar tarafından oldukça iyi bilinen bir model olan H2 aslında hiç de kötü bir araç değil. Ancak GM, yanlış pazarlama teknikleri sonucu bu aracı tam anlamıyla çevre düşmanı bir canavar haline getirdi. H3 ile biraz daha kibar bir görünüme bürünen Hummer, Amerika’ya küresel krize sürükleyen markalardan biri olarak kabul ediliyor. GM, Hummer’ı geçtiğimiz günlerde Çinli bir firmaya satmak için harekete geçti.

 
Alıntı : http://galeri.arabam.com/Pages/Gallery/GalleryDetail.aspx?Gallery=525&Photo=6


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;17965
...1-CHEVROLET CORVAIR :Başarız modellerin ilk sırasını Chevrolet Corvair alıyor...Dönemin tüketici avukatlarından Ralph Nader’in 1965 tarihli kitabında "her hızda güvensiz" yakıştırması yapılan araçla ilgili tepkiler artınca GM yöneticileri modellerin fiyat-güvenlik oranlarını yeniden ayarlamak zorunda kaldı...
Burada bir parantez açmak gerekiyor. O dönemde Ralph Nader oğluna bir Corvair alıyor ve oğlu bir virajda araçla takla atıp yaşamını yitiriyor. Ralph Nader işin peşini bırakmıyor ve aylar süren bir kampanya başlatıyor ve kampanyanın sonucunda bu modelin satışları neredeyse bıçakla kesilmiş gibi duruyor.
Ralph Nader' le ilgili biraz daha bilgiye ulaştım:

Başarısı şirketi batıracaktı

Levent KÖPRÜLÜ

Chevrolet, Corvair'i Amerikan otomotiv endüstrisinde "devrim" yaratmak amacıyla üretmişti. Ancak o, otomobil tarihine "ders alınacak araç" olarak geçti.

1950'li yılların sonlarıydı. Büyük masanın etrafını çeviren General Motors'un üst düzey yöneticileri, Avrupa otomobillerinin ele geçirdiği teknik üstünlüklere karşı neler yapılabileceğini konuşuyordu. Önerilerin arasında, Ed Cole adlı mühendisin geliştirdiği proje öne çıkıverdi. Cole, tıpkı Porsche ve Volkswagen'deki gibi hava soğutmalı motora ve bağımsız süspansiyonlara sahip bir araç geliştirmişti. Araç, küçük bir aile otomobiliydi ve büyük kasalı araçlara alışmış ABD halkı, bu otomobile ilgi gösterebilirdi. Piyasanın bu tip bir araca hazır olduğunu düşünen firma, projeye onay vermişti...
Çalışmalara hemen başlandı. Şimdiye dek üretilen hiçbir Amerikan otomobiline benzemeyecek ve "devrim" yaratacaktı. Ayrıca Ford'la Chrysler'ın da bu yöndeki çalışmalarının önüne geçilebilecekti. Chevrolet, arkada bulunan 6 silindirli boxer motoru ve tamamen bağımsız olarak askıya alınmış tekerlekleri şirin bir dizaynla birleştirip "Corvair" adıyla 1959'da kamuoyuna tanıttı. Sportif koltuklar, otomatik vitesler ve sportif stili, gerçekten de Amerikalılara çekici gelmişti. Satışlar da fena gitmiyordu ve spor, hatta ticari tipleri de yapılmıştı. Projenin babası Ed Cole, proje bölümü başkanlığına yükselirken, Monza ile Spyder modellerini de çıkarttı.
Ancak rüya, artan şikayetlerle yavaş yavaş kabusa dönüşmeye başladı. Amerikalılar alışık olmadıkları bu tekniklerden huzursuz olmuşlardı. Gelen şikayetler, aracın arka kısmındaki motorun virajlarda savrulmalara yol açtığı ve tekerleklerin içe doğru kıvrıldığı yönündeydi. Şirket bunları pek ciddiye almazken, Lübnan göçmeni avukat Ralph Nader, GM'e unutamayacağı bir ders vermeye karar verdi.
Önce, "Her Hızda Güvensiz" adıyla, Corvair dahil tüm Amerikan otomobillerinin güvensiz olduğunu öne süren bir kitap yazdı. Ardından Corvair'den şikayetçi olanları toplayıp, GM'e davalar açmaya başladı. Tüm bunlar, GM'in yarım milyona yakın satan bu aracı 1966'da üretimden çekmesine neden oldu. Chevrolet de, bu tarihten sonra "devrim" yaratacak fikirlere kulaklarını tıkadı.
ABD hükümeti, bu olay sonrası Ulusal Karayolu Güvenliği Kurumu aracılığıyla Amerikan üreticilerinı izlemeye aldı ve otomobillerdeki güvenlik unsurlarının geliştirilmesinden, fabrikasyon hatalarına rastlanan piyasadaki araçların geri çağrılmasına kadar birçok konuya el attı. Corvair'den sonra, ABD'li üreticiler, hatalı modelleri geri çağırmayı öğrendiler.
Corvair dersini iyi bilen Alman firmaları da, yarattıkları "devrim" niteliğindeki otomobillerde aynı hatalara düşmemek için şimdilerde farklı bir yöntem izliyorlar. Mercedes Benz'in "A Sınıfı" modeli, piyasaya çıkışından çok kısa bir süre sonra bazı testlerde başarısızlığa uğrayınca, komple yenilenip o şekilde satmaya başladı. Ünlü saat firması Swatch ile ortaklaşa tasarladığı minik otomobili "Smart", "A"nın akıbetine uğrayınca, Smart'ın piyasaya çıkış tarihini erteledi. Benzeri bir durum, Volkswagen'in de başına geldi. Yeni nesil Golf'ler üzerinde yaptığı testlerde, aracın güç aktarma organlarında sorunlar olduğunun farkına varan VW kurmayları, bu aracı, piyasaya birkaç ay gecikmeli olarak sürmeyi uygun gördüler. Sonuçta Bosch'un felsefesini onlar da kabul ettiler: "İnsanların güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim."


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63