škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Lastik ve jant hakkında güzel bilgiler.

hiko · 2 · 3683

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Tamamını yapıştıramadım..
Aşağıdaki linklerden detaylara geçiş yapılabilir.
LASTİK ve JANTLARDA TEKNİK BİLGİLER Lastiğin Görevleri
Lastiğin Yapısal Özellikleri
Lastik Taban Ömrü
Hız Sembolü ve Kategorisi
Jant Bİlgileri ve Özellikleri
Lastik Takma ve Sökme İşlemleri
Lastik Desen Özellikleri
Kış LastikleriLASTİĞİN GÖREVLERİ
 
Yukarı ^òAraç yükünü taşımak
òDireksiyon ile verilen yönü izlemek
òMotordan gelen gücü ileri/geri hareket olarak yansıtmak
òEmniyetli bir şekilde hem ıslak hem de kuru zeminde aracı durdurmak
òAmortisörlere yardımcı olarak sürüş keyfini artırmak
 
LASTİĞİN YAPISAL ÖZELLİKLERİYukarı ^

Tekerlek lastiklerinin yapılarında, gerekli yüksek mukavemeti karşılamak üzere Nylon, Rayon, Polyester gibi elyaf esaslı kordlar ile çelik kordlar bulunmaktadır. Topuk dayanımları ise çelik teller yardımıyla sağlanır. Birbirinden farklı karakterdeki bu elemanların birarada tutulması ve hizmet anında zeminle temasın güvenle sağlanması ile yanaklardaki esneme kabiliyetinin verilmesi görevini lastik karışımı üstlenir. Lastik karışımını Doğal ve Sentetik kauçuklar ile ana dolgu olarak Karbon Karaları oluşturur. Bunlara ilave olarak koruyucular adı altındaki kimyasallar ile lastiğin “elastik” hale gelmesini sağlayan vulkanizasyon elemanları bulunmaktadır. Karışımın işlenmesi ve homojenliği için kimyasal yağlar kullanılır. Lastikler gövde yapılarına göre iki ana gruba ayrılır.
Değişen ve gelişen otomotiv sektörünün gereksinimlerini karşılamak üzere geliştirilen bir yapıdır. Bu lastiklerde gövde yapısı, üstün özellikli rayon, nylon, polyester gibi tekstil esaslı kordların lastiğin dönüş yönüne 90 derecelik açı yapacak şekilde yerleştirilmeleri sonucu oluşan karkasın üzerine, taban merkez çizgisine paralel tekstil esaslı kordlardan oluşan kuşaklar ile belirli açıda çelik kord kuşak katlarının tatbik edilmesi sonucu oluşan yapıdır. Aynı zamanda Radyal yapı, sadece tekstil esaslı ve lastiğin dönüş yönüne göre sıfır derece ve belli açıdaki kordlardan oluşan kuşakların tatbik edilmesiyle de oluşabilir. Ölçü tanımında "R" harfi ile belirtilir.
Çapraz Katlı Lastikler

Lastik teknolojisinin başlangıcında kullanılan ilk gövde yapısıdır. Bu lastiklerin gövdesini oluşturan tekstil esaslı “kord” iplikleri birbiri üzerine, lastik dönüş yönüne 35-40 derece açı yapacak şekilde çapraz olarak yerleştirilmiştir. Bu yapı “Diagonal” veya “Konvansiyonel” olarak da adlandırılır. Ölçü tanımında “-” veya “D” ile belirtilir
TUBELESS VE TUBE-TYPE LASTİK
Araçlarda yüke karşılık gelen tepki kuvvetini karşılayan, lastikler ile jant arasına sıkıştırılan hava basıncıdır. Lastikler sadece hava basıncının sıkıştırıldığı kılıflardır. Sıkıştırılmış hava basıncının tutulması, iç lastiklerle veya dış lastiklerin iç kısmına tatbik edilen ve sızdırmazlık sağlayan liner tabaka yardımıyla sağlanır. İç lastikli kullanılan dış lastiklere Tube-Type, iç lastiksiz kullanılan dış lastiklere Tubeless lastik denir.
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2011, 10:14:47 Gönderen: hiko »
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Aşağıdaki linkte mevcut lastik ölçülerini girerek, değiştireceğiniz lastiğin ölçülerini tolerans sınırları dahilinde görebilirisiniz,
http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim