škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

İflastaki Saab'dan Türkiye'ye çağrı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Önceki gün iflas başvurusunda bulunan İsveçli otomotiv üreticisi Saab'dan Türkiye'ye çağrı geldi.

Saab'ın Stockholm büyükelçiliği kanalıyla 'Bir süredir yerli otomobil markası üzerinde yoğunlaşan Türkiye'ye mesaj gönderdiği' ortaya çıktı. Dün, İsveç basınında çıkan 'Türkiye, Saab'a talip oldu' haberleri üzerine açıklama yapan Türkiye'nin Stockholm Büyükelçiliği, gelişmelerin basında yer aldığı gibi değil, "Saab'ın Türkiye'ye yönelik teklifinin Ankara'ya iletildiğini" açıkladı. Çıkan haberlerde ise Stockholm Büyükelçiliği'nin İsveç Sanayi Bakanlığı ve Saab ile irtibata geçtiği yer alıyordu.

'KENDİ MARKAMIZI GELİŞTİRMEK İSTERİZ'
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, daha önce "Bizim Saab gibi bir markaya ihtiyacımız yok. Daha maliyetli de olsa kendi markamızı geliştirmek isteriz." açıklamasını yapmıştı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün de bu konuya sıcak bakmadıklarını dile getirdi.

2008 yılında yaşanan global krizle birlikte Amerikan General Motors tarafından satış listesine konulan Saab, önce Hollandalı Swedish Automobile tarafından alındı. Ancak kısa süre sonra bu şirket köklü markayı ayağa kaldıramayınca Çinli Zhejiang Youngman Lotus bu markayla ilgilenmeye başladı. Ne var ki GM'nin bazı teknolojileri Saab'ın yeni sahibine kullandırmayacağını açıklaması Çinli şirketin elini çekmesine neden oldu. Önceki gün Saab CEO'su Victor Muller, yaptığı açıklamada, iflas kararı aldırmak için mahkemeye başvuru yaptıklarını söyledi. Bu gelişmelerin ardından dün İsveç basınına yansıyan haberlerde ise Türkiye'nin Saab'la ilgilendiği belirtildi. Avrupa Otomotiv Üreticileri Ticaret Derneği (CLEPA) CEO'su Lars Holmqvist'in de bilgisinin alındığı haberlere Stockholm Büyükelçiliği bir açıklama ile cevap verdi: "Biz Saab'ın teklifini Ankara'ya ilettik."

YILLIK ORTALAMA 100 BİNLİK ÜRETİM KAPASİTESİ
Otomotiv sektörü uzmanları, teknolojisiyle dikkat çekse de Saab'ın Türkiye tarafından satın alınmasının üzerindeki mali yükümlülüklerin fazlalığı nedeniyle doğru bir girişim olmayacağı konusunda uyarıyor. Yıllık ortalama 100 binlik üretim kapasitesi bulunan Saab'da bantların yeniden harekete geçmesi için 950 milyon dolar gerektiği belirtilirken çalışanlara ait sosyal haklar da markaya talip olanlar için önemli bir kriter oluyor. General Motors, geçen yıl Saab'ı 74 milyon dolar nakit, 326 milyon değerinde imtiyazlı GM hissesi karşılığında Hollanda merkezli 'Swedish Automobile' firmasına satmıştı. Swedish Automobile, yaptığı bütün çalışmalara rağmen Saab'ı iflastan kurtaramadı. Saab, geçen yıl sadece 30 bin araç satabildi
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


06lkn66

  • Ziyaretçi
tam yazıyı okurken telefonuma mesaj geldi


"Türkiye'den otomotivde büyük atak. İflas eden isveç'li otomobil markasa Saab'a Türk özel sektörü talip oldu. Stockholm Türk Büyükelçiliği, Saab genel yönetiminin elçiliğe gelerek marka için görüştüğünü doğruladı"


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
E böyle böyle başlar bu işler; önce ortaklık sora tam Türk aracı mı desem yoksa aynen Devrimdeki gibi "yav ne gerek var kardeşim aha size Saab verelim" mi diyorlar desem bilemedim şimdi. İyice paranoyak oldum ben :hmm:


Çevrimdışı agasarca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 634
    • Profili Görüntüle
Satın alınsa bile Türk markası olmaz ki. Fiat gibi türkiyede üretimi olan bir marka olsa olabilirdi belki. Zaten sanayi bakanı da marka bilinirliğinin düşük olmasında bahsetmiş.


Çevrimdışı Blackbird

  • DT Gediklisi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 640
    • Profili Görüntüle
Eğer avrupaya otomobil satmayı düşünüyorlarsa marka değeri için alınılabilir, sıfırdan bir markayı avrupaya kabul ettirmek çok çok uzun sürer, yok biz sadece Türkiye içinde satış yapacağız diyorlarsa gerek yok tabiki.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Bence değerlendirilmeli..Saab'ın küçük sınıf otomobilini falan üretirler iç piyasa için süper olur :D

Ama bazı teknolojik haklardan bahsediliyor.GM o patentleri vermiyormuş..Gerçi vermeesede olur.Hazır kalıplar, motorlar vs..TR'ye taşıyıp üretim olsa güzel olur..Markası SAAB olmazsa SABRİ olur :D

İlla sıfırdan üreteceğiz diye bişey yok..Devletin kurumu olur, zamanla türk mühendisler tasarım yapar, geliştirir, üretir vs..Hem bazı aşamaları bir anda atlamış oluruz..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Gereksiz bir macera olur, öyle kolay değil o işler. Sonra peşinden neler çıkacak neler, yok bilmem kimlere ödemeleri olacak, borçları çıkacak ve yükümlüsü biz olacağız. Hibe mi ediyorlar sanki, benden çıksında ne olursa olsun mantığı vardır, adamlar kurtulmaya çalışıyor deli gibi, amiyane tabirle "çakacak" adam arıyorlar. Battı gitti işte, indir kepenklerini sen rahat ben rahat kardeşim.


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Neyini beğenmiyorlar anlamadım.Saab gibi bir markanın kullandığı teknolojiye ulaşmamız için en az 20 sene geçmesi lazım.İsveç çeliğinin kalitesi ve gücünü, türk işçiliğinin inceliğiyle birleştirirlerse ortaya çok iyi bir araç çıkabilir.Motorlarıda bir şekilde GM versin artık yavv :D Çok mu ütopya oldu acaba :D
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı emrah arıcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 698
    • Profili Görüntüle
Saab'da bantların yeniden harekete geçmesi için 950 milyon dolar gerektiği belirtilirken çalışanlara ait sosyal haklar da markaya talip olanlar için önemli bir kriter oluyor.


Bu nedir ya bence gereksiz bir atılım olur hem gm teknolojik haklarıda vermiyormuş.
Bir sevda bizimkisi.....


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Düşünmek lazım. Marka değeri ile borçlarını kıyaslamak lazım.

Bizim özel sektör değerlendirecektir herhalde...