škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

FSİ'ler için K&N filtresi

fenomen · 37 · 12483

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;277238
Oh my God!
Sen filtreyi söktün mü ki lam!:rm:


Kiti söktüm çoktandır haşmetlüm :rm: çok eskidi, temizliğine ayıracak vakit darlığı var, kirden dolayı EPC yakmaktan gına geldi :rm: başka dalgalar düşünüyorum, sessiz ve derinden gidiyorum sadece :rm:
Ama seni almaya geldiğim gün takar gelirim, daha beni görmeden gene geldiğimi anlarsın :rm: garfurda anladığın gibin :rm:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;277381
Kiti söktüm çoktandır haşmetlüm :rm: çok eskidi, temizliğine ayıracak vakit darlığı var, kirden dolayı EPC yakmaktan gına geldi :rm: başka dalgalar düşünüyorum, sessiz ve derinden gidiyorum sadece :rm:
Ama seni almaya geldiğim gün takar gelirim, daha beni görmeden gene geldiğimi anlarsın :rm: garfurda anladığın gibin
:rm:
:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:

:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;277383
:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:

:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:


:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:
:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:
:adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm: :adm:


Çevrimdışı flexamin

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;277377
Bende yaz gelsin aem dry flow almayı düşünüyorum en azından lpg de biraz olsun rahatlar :)

elimde var istersen satılıklar bölümünde açmıştım topic


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
"atmosferik araçlarda en ideal stage 1 setup şudur : Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son susturucu + yazılımdır.

Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son susturucu bu şekilde güzel bir setup yaptıktan sonra mutlaka yazılım olması gerekiyor.

Nedeni de şu : Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son susturucu ile giren ve çıkan hava (kpa cinsinden) değerleriniz değişiyor ve bu nedenle de afr değerleriniz değişiyor. bu yapılan setupa göre güzel bir remap le aracınız olması gibi oluyor ve bu setup a göre yürümesi gerektiği yürüyor.

Umarım yardımcı olabilmişimdir."
-----------
anladıysam arap olayım valla ne yalan söyleyeyim ben faransız kaldım,ilaçların farmakolojık özelliklerine benzedi bir nevi.
neyse ben aynen dediğin gibi:++:diyeyim bari de kimsecikler çakmasın hele uğur'un diline düşmeye gör bi.:++::knp:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
ya şimdi buraya 2 sayfa bilgi yazarımda yarın sınavım var. O filtre işe yaramaz diyen arkadaşlar/abiler filtre takıp wideband üstünden afr değerlerini takip ederlerse görürler farkı.Başka birşey diyemiyorum kendilerine..He tabi köşe başı tuning xenon-cam filmi yapan yerde ucuz çin işi filtrelerle sıcak hava çekerek görücekleri değerler orjinalinde altında olacaktır.


Alıntı yapılan: fenomen;277404
"atmosferik araçlarda en ideal stage 1 setup şudur  : Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son  susturucu + yazılımdır.

Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free flow son  susturucu bu şekilde güzel bir setup yaptıktan sonra mutlaka yazılım  olması gerekiyor.

Nedeni de şu : Cold air intake kit + kat iptali + free flow orta ve free  flow son susturucu ile giren ve çıkan hava (kpa cinsinden) değerleriniz  değişiyor ve bu nedenle de afr değerleriniz değişiyor. bu yapılan  setupa göre güzel bir remap le aracınız olması gibi oluyor ve bu setup a  göre yürümesi gerektiği yürüyor.

Umarım yardımcı olabilmişimdir."
-----------
anladıysam arap olayım valla ne yalan söyleyeyim ben faransız kaldım,ilaçların farmakolojık özelliklerine benzedi bir nevi.
neyse ben aynen dediğin gibi:++:diyeyim bari de kimsecikler çakmasın hele uğur'un diline düşmeye gör bi.:++::knp:

Abi cold air intake kit soğuk hava çeken filtre kiti demek.Kat iptali katalizor iptalidir bu parça motorda tam yanmayan benzinin egzozdan atılmasını önlemek amacıyla konulmuştur.Ancak performansı olumsuz etkiler.Çünkü motorun yanma odasında yanmış olan benzinin bir kısmını tekrardan yakmaya çalışmaktır.Free flow da akışı serbest debisi serbest anlamına gelir.Yani egzozdaki orta ve son susturucudur bu parçalar.Ancak sesi azaltmak için bu parçalar ses kesicek şekilde (dalgalı,kıvrımlı ) tasarlanmıştır o yüzden araç fazla olan atık gazı atmakta zorlanır.Ama akışı serbest yani önünde engel olmayan susturucular ise(bunlar susturmaz :D) back pressure'a destek olacağından daha rahat kirli gazı atmış olursunuz.Yazılım ise biraz daha sonraki işlemdir.Şimdi yaptığınız cai yüzünden afr değeriniz değişecektir(yakıt/hava karışımı) yani yanma odasında yakıt ve hava ideal oranda değilde daha farklı oranlarda olacaktır(mesela üst devirlerde zenginde çalışma vs...) yapılacak yazılımla bu değer en ideal seviyeye getirilir diyelim toplamda 2 birimlik bir yanma odası var motorun 1 birimi yakıt 1 birimi hava olur orjinal halde(farz edelim ki) ancak filtre taktığınız için daha çok hava çekiceksiniz buda yanma odasında 1,5 birim hava 0,5 birim yakıt gibi olur yani araç fakire karışıma düşer.yazılım bu değeri tekrar yanma odasına fazladan yakıt çekerek yada hava gelişini kısıtlayarak düzenler.Yani araç en fazla hava ile en ideal değerinde çalışır.

Filtrenin kısaca özeti:
bildiğiniz üzere soğuk havada oksijen miktarı daha çoktur.Oksijen yanıcı bir gazdır.Yanma odasına ne kadar çok oksijen çekilirse o kadar verimli patlama meydana gelir.


Çevrimdışı flexamin

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ST-max;277433
ya şimdi buraya 2 sayfa bilgi yazarımda yarın sınavım var. O filtre işe yaramaz diyen arkadaşlar/abiler filtre takıp wideband üstünden afr değerlerini takip ederlerse görürler farkı.Başka birşey diyemiyorum kendilerine..He tabi köşe başı tuning xenon-cam filmi yapan yerde ucuz çin işi filtrelerle sıcak hava çekerek görücekleri değerler orjinalinde altında olacaktır.
 
 
 
 
Abi cold air intake kit soğuk hava çeken filtre kiti demek.Kat iptali katalizor iptalidir bu parça motorda tam yanmayan benzinin egzozdan atılmasını önlemek amacıyla konulmuştur.Ancak performansı olumsuz etkiler.Çünkü motorun yanma odasında yanmış olan benzinin bir kısmını tekrardan yakmaya çalışmaktır.Free flow da akışı serbest debisi serbest anlamına gelir.Yani egzozdaki orta ve son susturucudur bu parçalar.Ancak sesi azaltmak için bu parçalar ses kesicek şekilde (dalgalı,kıvrımlı ) tasarlanmıştır o yüzden araç fazla olan atık gazı atmakta zorlanır.Ama akışı serbest yani önünde engel olmayan susturucular ise(bunlar susturmaz :D) back pressure'a destek olacağından daha rahat kirli gazı atmış olursunuz.Yazılım ise biraz daha sonraki işlemdir.Şimdi yaptığınız cai yüzünden afr değeriniz değişecektir(yakıt/hava karışımı) yani yanma odasında yakıt ve hava ideal oranda değilde daha farklı oranlarda olacaktır(mesela üst devirlerde zenginde çalışma vs...) yapılacak yazılımla bu değer en ideal seviyeye getirilir diyelim toplamda 2 birimlik bir yanma odası var motorun 1 birimi yakıt 1 birimi hava olur orjinal halde(farz edelim ki) ancak filtre taktığınız için daha çok hava çekiceksiniz buda yanma odasında 1,5 birim hava 0,5 birim yakıt gibi olur yani araç fakire karışıma düşer.yazılım bu değeri tekrar yanma odasına fazladan yakıt çekerek yada hava gelişini kısıtlayarak düzenler.Yani araç en fazla hava ile en ideal değerinde çalışır.
 
Filtrenin kısaca özeti:
bildiğiniz üzere soğuk havada oksijen miktarı daha çoktur.Oksijen yanıcı bir gazdır.Yanma odasına ne kadar çok oksijen çekilirse o kadar verimli patlama meydana gelir.

kat iptali zararlı değildir çok az da olsa kat iptali ile üst devirler canlanır alt devirler çok ama çok az ölebilir (motordan motora farklılıklar gösterir) ama cold air intake ile alt devirleri canlacağı için sorun teşkil etmez. ;)
 
free flowların içinde de dalgalı ve kıvrımlı kısımlarda wardır orjinale göre celleri yani hücreleri daha büyüktür ve daha rahat gaz çıkışını sağlamaktadır.
 
Bp yani back pressure olayına gelince bazı araçlar back pressure ı sever mesela 2.0 ford focus sport trendler. onun için orta susturucu ya kalıcak ya da orjinal e benzer ve aynı ebatta ama içindeki hücrelerin daha geniş olanı ile değişilirse - yerine + etki sağlar.
 
Şunuda unutmayın son susuturucu konusunda da 50 liralık egzoz la 500 liralık aynı görevi yapar aynı etkiyi verir fakat ses tonlamaları farklıdır. bugüne kadar 500 adet egzoz denemişimdir ve performans konusunda hepsi aynı.
 
Egzoz konusuna gelirsek diyelim egzoz borularının orjinal ölçüsü 55 lik ama performans için komple egzoz + filtre + yazılım yapacaksınız.
 
boruların çapını 60 lık dan daha büyük yapmayın bu sefer araçtaki performans komple gider. Eğer araç güçlendirelecekse hesap kitap yaparak yapılmalı.  nekadar paran varsa o kadar performansın vardır. .