škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

LPG Filtreleri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Arkadaşlar "LPG filtresi" konusu nette her kafadan bir ses modunda konuşuluyor. Açıkçası DH'deki bir konudan etkilenerek pek de önemsemediğim birşeydi..

Konuya girmeden önce bazı bilgilerimi vereyim.

Araç Mit. Colt 1.5 109bg
6 ileri triptonik vites var (AMT)
orj lastik ebatım 205-45-16 ama şuan 195-50-16 var

Aracıma 1 buçuk yıl önce 54binde Atiker LPG taktırdım

Şuanda 95-96bin km arası bişey. Şimdiye dek 1 kez filtre değiştirdim o da 78binde falan.


Şimdi normalde bu araç az yakan bir araç. Şehir içi 8-10km mesafe olsun yeter, 6-6,5 arası yakalanıyor. LPG de ise 8-8,5 oluyor. Şehir dışı da buna yakın çünkü pek 90'la gitmem..

Neyse.. Demem o ki.. LPG filtresi gereksiz diyordum.. ama son haftalarda durgun traikte LPG'ye geçtiğinde sarsıntı oluyordu.. Üstelik tüketimim de 9-9,5lt LPG'ye dayanmıştı.. Ben havalar soğuk deyip geçtim.

Geçen cumartesi LPG filtresini değiştirdim. 50TL.. bi değişiklik beklemiyordum ama yanıldım. Hem sarsıntı kalktı.. Hem de daha ilk depoda yaz ortalamama yaklaştım.

Filtre değişince Pazar günü Florya'ya akvaryuma gittik 5 kişi.. Dönerken Bağcılarda 2,14'e LPG görünce (PO) depoyu fulledim. bugün 325km oldu.. Henüz LPG bitmedi.. Sanırım 350 civarı yaparım.. (Depo 30litre)

Demem o ki.. ilerleyen günlerde de böyle olursa yine yazıcam tabi.. Ama bu filtre olayı nette anlatıldığı gibi pek de safsata değil sanki..

Sizin düşünceleriniz nedir?:favo1:

Bu arada evim Sarıyer- İstinye'de.. Hergün Sarıyer'e gidip geliyorum.. Tepelere.. Yol 10km.. Sabah ve akşam trafik oluyor ama durup saatlerce beklemiyoruz. ortalama hızım genelde 20-25km gösteriyor bilgisayarda. Ne dersiniz.. Bu LPG filtreleri gerçekten 10-15binde değişmeli mi?
:knp:

Ben bunları yazıyorum.. çünkü konuyu benim gibi önemsemeyen varsa belki problemine çözüm olur.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
kısaca sorayım affınıza sığınarak
 
burnuzu hiç sümkürüp temizlemeden nekadar yaşayabilirsiniz.
 
her tür araçta ne amaçla olursa olsun hava yağ yakıt klima toz filtreleri çok önemlidir. bence kullanım süre ve şartlarından önce mutlaka kontrol edilmeli ve gerektiğinde değişilmelidir.


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Alıntı yapılan: mdindas;288757
kısaca sorayım affınıza sığınarak
 
burnuzu hiç sümkürüp temizlemeden nekadar yaşayabilirsiniz.
 
her tür araçta ne amaçla olursa olsun hava yağ yakıt klima toz filtreleri çok önemlidir. bence kullanım süre ve şartlarından önce mutlaka kontrol edilmeli ve gerektiğinde değişilmelidir.


Normalde öyle düşünüyordum ancak forumlardan yararlı bilgi sahibi olduğumuz gibi, yanlış bilgiler de alabiliyoruz. Bu konu başlığını açarken de aslında insanları yanlış yönlendirir miyim diye düşünmedim değil..

Genelde otomobille ilgili çoğu şeyde bi kazıklama söz konusudur..

Arabayı yıkatırız.. prille yıkayıp, lastiklere arap sabunu sürerler.. Kuruladıkları bezler de yerde su tutularak yıkanır.. Ancak paraya gelince 10-20TL isterler..

Servise gideriz.. Yazmadıkları ne cam suyu kalır.. Ne de motor kapağı klipsi..

Lastikçiye gideriz.. lastiği sök tak yapar, çiviyi bulamadım inince getirirsin der.. Sökmeye üşenir.. 20TL istemeye yüzü kızarmaz..

Benzinciye gidersin.. Bazen benzin alırsın bazen sırf katkı.. bi dünya vergiyi bırakırsın..

Yani hep bi para tuzağı vardır ya.. LPG filtresi için de böyle düşünmeye başlamıştım.. 10binde değişecek dene filtreyi şuan 5.'yi takmam gerekirdi ama ben 2. taktım.

Kara mı geçtim, zarara mı girdim bilmiyorum.. Ama şuan çok mutluyum.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
mutluluk her zaman iyidir. üstüne bide biter çikolata yedinmi keyfine diyecek yoktur.
:-)))))))))))


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Filtre olayı önemli, 15.000 km de bir değiştirmeli bence, yalnız bu filtre fiyatları her yerde farklılık gösteriyor bence makulü 20-25tl, 60 diyende oldu taktırmadım, aynı filtreyi başka bayi 20ye taktı. Birde yeri gelmişken belirteyim benim filtrem ilk resimdeki gibiydi, açıp içindeki filtre değiştiriliyordu, aç kapa zamanla sızıntıya sebebiyet veriyor diye en son değişimde ikinci resimdeki filtreden taktılar, daha sağlıklı ve sağlam fiyat yine 25TL.

25TL.





Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Hmm. Ben daha önce 20'ye değiştirmiştim. Sadece ilk resimdeki gibi büyük kabın içindekini değiştirmişlerdi. Bu sefer tanıdık yer değildi ama güvendiğim bir yerdi (Maslak ÇEvre Otogaz) 50 dediler ve bi küçük bi de büyük filtre değişti. Ayara hiç dokunmayın dedim, zaten ayara dokunmuyoruz dediler.

Yanlız o büyük filtrenin vidalarını açmaya çalışırken kıracaklar zannettim. öyle yükleniyor ki eleman.. sanki boru kırılacak gibiydi.

Yukarıda yazdığım gibi depo 345km'de bitti. 8.6lt LPG ortalamasını tekrar yakaladım. Son olarak her zaman aldığım yerden aldım (Maslak Opet AYGAZ 2,34) bakalım yine 350civarı gidecek mi..


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Filtre çok önemli..Bende eski aracımda bir kere bile değiştirmemiştim sanırım :) Ama değişim yapılacağı zaman 60 TL para istemişlerdi..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
salı gün aracın birinci 15000 km bakımını yaptırdım. hemen sonra lpg ciye geçtim ve daha 10bin km dolmadan filtreyide değiştim. 20 tl ye ayarlarına bakıldı sıkıntısı yok. çıkan filtre yenisinden epeyce ağırlaşmıştı. demekki bayağı dolmaya başlamış.