Ön farlar, stop lambaları, gündüz farları... LED teknolojisi dört bir yanımızı sarmış durumda. Fakat BMW'nin üstünde çalıştığı lazer aydınlatma sistemi, halojen-xenon-LED dönüşümünün bir sonraki adımının ufukta belirdiğini gösteriyor.
Alman markanın iddiasına göre, nasıl LED teknolojisi halojen tekniğini geride bıraktıysa, lazer farlar da LED'leri alt ediyor. Lazer teknolojisi, otomobillerde daha verimli, daha tutarlı ve daha parlak aydınlatma vadediyor.
Başlangıç olarak, LED'ler watt başına yaklaşık 100 lumen ışık sağlarken, lazer farlar 170 lumen/watt üretiyorlar. Diyotlar LED ünitelerinden belirgin biçimde daha az yer kaplıyor. Monokromatik, yani tüm ışık dalgalarının aynı boyda olmasından ötürü lazer farlar yere paralel aydınlatma sağlıyor. LED'lerin harcadığının yarısından daha az enerji harcayan lazer farlar aynı zamanda onlardan binlerce kat daha yoğun bir parlaklığa sahipler. Ancak direkt olarak değil trafiğe uygun bir forma dönüştürüldükten sonra yayıldıkları için, insanlara ve doğaya zarar vermiyorlar.
Bu teknoloji, ilk kez BMW i8 konseptinde yer alacak.