101' lik ve 85' lik motorların dişli oranlarına baksak daha iyi olur bence.Acaba fark varmı.Benim bildiğim 101' liğin şanzımanı kısa.Sportif sürüş için yapılmış bir şanzıman.O bakımdan performans konusunda artısı var.Fakat 85' liğede aynı şanzımanı koysalardı acaba sonuç ne olurdu önemli olan bu.İşte o zaman bu iki motoru tam olarak kıyaslayabilirdik.Çünkü vites oranları dışında herşey aynı.
85'lik ve 100'lük Cordoba'yı baz alarak konuşuyorum;
85'liğin ilk 3 vitesi en azından 100'lük kadar kısa. O yüzden ilk 3 viteste üst devirlere kadar canlı olacaktır. 4 ve 5. vitesler ise 100'lüğe göre daha uzun. 85'liğin zaten ciddi bir üst devir kıtlığı var; 5000'in üstünde hızla güç kaybediyor, 6000'den falan bahsetmek zor.
85'lik düşük devirlerdeyken yüklenildiğinde daha iyi yanıt verecektir. Hatta dediğim gibi ilk 3 viteste 4000 devire kadar 101'likten daha atak olması mümkün. Ancak üst devirleri verimsiz olduğundan maksimum performans beklendiğinde 100'lük ilk 3 viteste de daha üstün performans sergiler. 4 ve 5.'de zaten şanzımanı da daha kısa olduğundan, 100'lüğün performansı fark atmaya başlayacaktır.
140 lik dada kompresör var mı acaba? varsa o da cok yakıyodur,
VW önce 140 ve 170 HP çıkardı.Sonra 140 yerine 122, 170 yerine 160 çıkardılar.122' likte kompresör desteği olmadığı için 140' lıktada olmaması muhtemel.
Yanılmıyorsam 140'lıkta da kompressör vardı.