škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.5 sene sonunda fabia ve 207 farkı

crash · 42 · 18772

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
acaba 1.4 tsi golf için mesela, 122 bg lik, 140 bg lik ve 160 bg lik yakıt ekonomisi açısından nasıldır? bazıları 140 lik ekonomik diyor?


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;47342
benim fark göremememden kastım dediğim gibi ''motor'' olarak. aynı motor.

Doğrusun Hakancım :ok: Zaten motor konusunda senden yanlış bişey beklemek yanlışın büyüğü olur :)
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;47400
acaba 1.4 tsi golf için mesela, 122 bg lik, 140 bg lik ve 160 bg lik yakıt ekonomisi açısından nasıldır? bazıları 140 lik ekonomik diyor?

122 HP' de sadece turbo var.160 HP' de ise hem turbo hemde kompresör var.Ekstra kompresör olması yakıtın artması için başlı başına bi sebeb zaten.İkiside 1.4 olmasına rağmen 122' liğin 160' lıktan ciddi oranda az yakacağını tahmin ediyorum.Ciddi derken mantık sınırları içerisinde tabi :) 140 HP zaten üretilmiyor artık.Motoru tam olarak bilmediğim için bir yorum yapamam.Üretimden kaldırılan diğer bir motor olan 170 HP' nin ise yakıt konusunda bonkör olduğunu söylüyorlar.Hiç acımıyomuş yudum yudum içiyormuş benzini :D
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
140 lik dada kompresör var mı acaba? varsa o da cok yakıyodur,


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;47625
140 lik dada kompresör var mı acaba? varsa o da cok yakıyodur,

VW önce 140 ve 170 HP çıkardı.Sonra 140 yerine 122, 170 yerine 160 çıkardılar.122' likte kompresör desteği olmadığı için 140' lıktada olmaması muhtemel.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: crash;47338
101' lik ve 85' lik motorların dişli oranlarına baksak daha iyi olur bence.Acaba fark varmı.Benim bildiğim 101' liğin şanzımanı kısa.Sportif sürüş için yapılmış bir şanzıman.O bakımdan performans konusunda artısı var.Fakat 85' liğede aynı şanzımanı koysalardı acaba sonuç ne olurdu önemli olan bu.İşte o zaman bu iki motoru tam olarak kıyaslayabilirdik.Çünkü vites oranları dışında herşey aynı.

85'lik ve 100'lük Cordoba'yı baz alarak konuşuyorum;

85'liğin ilk 3 vitesi en azından 100'lük kadar kısa. O yüzden ilk 3 viteste üst devirlere kadar canlı olacaktır. 4 ve 5. vitesler ise 100'lüğe göre daha uzun. 85'liğin zaten ciddi bir üst devir kıtlığı var; 5000'in üstünde hızla güç kaybediyor, 6000'den falan bahsetmek zor.

85'lik düşük devirlerdeyken yüklenildiğinde daha iyi yanıt verecektir. Hatta dediğim gibi ilk 3 viteste 4000 devire kadar 101'likten daha atak olması mümkün. Ancak üst devirleri verimsiz olduğundan maksimum performans beklendiğinde 100'lük ilk 3 viteste de daha üstün performans sergiler. 4 ve 5.'de zaten şanzımanı da daha kısa olduğundan, 100'lüğün performansı fark atmaya başlayacaktır.


Alıntı yapılan: mustisahin;47625
140 lik dada kompresör var mı acaba? varsa o da cok yakıyodur,

Alıntı yapılan: crash;47681
VW önce 140 ve 170 HP çıkardı.Sonra 140 yerine 122, 170 yerine 160 çıkardılar.122' likte kompresör desteği olmadığı için 140' lıktada olmaması muhtemel.


Yanılmıyorsam 140'lıkta da kompressör vardı.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
140lıkta turbo+kompresördü.Şimdi ise 122likte sırf turbo 160 lıkta turbo+kompresör


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
o zaman 140 lıkta çok yakar anlamına geliyor. 122 lik daha ideal gözüküyor,


Çevrimdışı IYIGIT

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: crash;47279
aslında sadece tork farkıda diyemeyiz irfan abi, dediğin doğru.sanırım bunda birazda yeni teknolojinin getirdiği artılarda var.sonuçta 2000-2001 yıllarında üretilen bir motor ( 101 hp 126 nm ) ile 2006-2007 yılında üretilen bir motor ( 90 hp 133 nm ) arasında mutlaka teknolojik olarak fark vardır.teknoloji geliştikçe, motorun araca verdiği güç kaybı minimuma iniyor.aslında motor çok geniş bir kavram.yani sadece sayısal değerlere bakarsak yanlış yapmış oluruz.önemli olan ne kadar verimli olduğudur.

 
arkadaşlar,
pegout 207 ler ön frenler  disk ama arkalar kampana ve kapilari kapatirken ki ses .fabialarda tok bir ses ama 207kapi kapatirken ki ses tabir caizse teneke


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: crash;47437
122 HP' de sadece turbo var.160 HP' de ise hem turbo hemde kompresör var.Ekstra kompresör olması yakıtın artması için başlı başına bi sebeb zaten.İkiside 1.4 olmasına rağmen 122' liğin 160' lıktan ciddi oranda az yakacağını tahmin ediyorum.Ciddi derken mantık sınırları içerisinde tabi :) 140 HP zaten üretilmiyor artık.Motoru tam olarak bilmediğim için bir yorum yapamam.Üretimden kaldırılan diğer bir motor olan 170 HP' nin ise yakıt konusunda bonkör olduğunu söylüyorlar.Hiç acımıyomuş yudum yudum içiyormuş benzini :D
aynen bu şekilde. bu arada 140 lık 170 liktende fazla yakıyor. 170 likle naısl kullandığınıza bağlı. genelde benim tanıdıklarım bir depo ile 600 km altına inmiyorlar şehir içinde.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
O değil de; 2.0 TSI inanılmaz ekonomik.
 
Otomobil dergilerinden özellikle Autoshow'un testlerindeki tüketim değerleri istikrarlıdır. Ordan yola çıkarak yeterince çok aracın verisini görürseniz kimin ne yaktığını görebilirsiniz. Şöyle diyeyim; 1.6 MPI'nin 8.3, 1.6 FSI'nin 7.8 civarı yaktığı şartlarda 2.0 TFSI de 9 ile 9.3 arasında yakıyor. Sunulan güce göre olağanüstü bir başarı...
 
Bu arada; gene aynı şartlarda 150'lik 1.4 TSI Tiguan da 9'a yakın bir tüketim ile gayet başarılı.
 
140'lık TSI'nin sadece 1 testi var elimde. Orda tüketim pek başarılı değildi. Ama ben özel durum olabilir diye düşündüm. Zaten aynı motor seçeneğine sahip birden çok modelde test görmek daha garanti oluyor. 122'lik 1.4 TSI bu konuda kanıtlanmış bir ekonomiye sahip örneğin. (her testte güzel sonuçlar)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]