Otomatiğe Bağlamayın Günümüzde konforla eş değer olan otomatik şanzıman, özellikle büyük şehirlerin dur kalk trafiğinde sürücüye ayrı bir konfor sunarken bu önemli sistem, bakımları aksatıldığında veya hatalı kullanıldığında ağır faturaların çıkmasına neden olabilir.
Özellikle buyuk şehirlerin yoğun dur kalk trafi ğinde surucuye buyuk kolaylık sağlayan otomatik şanzımanlar pratik kullanımıyla kadınların da en buyuk tercihleri arasında yer olmaya devam ediyor. Gunumuzde minik sınıf otomobillerden itibaren yaygınlaşmaya başlayan otomatik şanzıman, ozellikle orta ust sınıf aracların coğunda ise standart olarak gorev yapıyor. Bu onemli ve pahalı parca birkac kucuk kontrolun ihmali sonucu cok ciddi masrafl arın cıkmasına neden oluyor. Bu masrafl ar kucuk uyarı sinyaliyle başlarken bazen de vites atmalar veya ozellikle yokuş yukarı cıkarken oluşacak performans duşukluğu ile kendini gosterir. Gaz pedalına bastığınızda titreyen, gitmeyen ve daha fazla yakıt tuketen otomobilinizi ister istemez bir servise gostermek sorunda kalacaksınız. Bu durumda once ATF isimli şanzıman yağı ve yağ fi ltresi değişir ve sorun giderilmezse selenoid valfl er ya da yağ basınc supabı arızalı olabilir ve bu da şanzımanın omrunu yavaş yavaş kaybettiğinin bir gostergesidir. Bu sorunun en buyuk kaynağı ise değişmeyen şanzıman yağıdır.
Otomatik şanzımanın omrunun kısalmasına neden olan en buyuk tehlike ise şanzıman yağının değiştirilmemesi sonucu ic yapı malzemelerine zarar vermesinden kaynaklanıyor. Diğer hidroliklerden ayırt edilmesi icin ozellikle kırmızı renkli olarak uretilen otomatik şanzıman yağı, calışma sırasında rengi kararırken akıcılık ozelliğini de kaybedeceği icin ortalama 50.000 km'de değşesi gerekir. Bu veri her aracta farklıolabilir ve ozellikle az kullanıan araclarda ise bu km beklenmemeli ve 2 yıda bir kontrol edilmelidir. Manuel şnzıana gore pahalıolan otomatik şnzıanı revizyonu da minimum 2000 TL'den başar.
OTOMATİK ŞANZIMAN YAĞININ KONTROL EDİLMESİAraç düz bir yere park edilmiş ve el freni çekilmiş olmalı. Ardından vites kolu N konumundayken motor rölantide bir süre çalıştıktan sonra şanzıman bütün konumlara tek tek alınarak yağın dağılması sağlanır. Ardından P konumuna getirilen motor durdurulur ve bir süre beklendikten sonra yağ ölçüm çubuğu çıkartılarak seviye görülür. Otomatik şanzıman yağının seviyesi "Hot" yani sıcak aralığında olmalı. Eğer bu seviyenin altında ise yağ ekleyerek tamamlayın. Eğer bu işlemi kendiniz yapamazsanız yetkili servisten yardım alabilirsiniz.
ALINTIDIR
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2011, 20:32:14 Gönderen: skodam_1985 »
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah