škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Karar veremiyorum...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı BuRZuM0765

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
Evet arkadaşlar uzun süredir siteye uğrayamamıştım. Daha doğrusu sohbetlere pek katılamamıştım ne zamandır... Çalışma temposu vs. nedenlerle...
Şimdi sizlerin değerli fikirlerine ihtiyacım var. Benim Fabia artık bize yetmeyecek muhtemelen. Aile genişleyecek inşallah. Ben de Octavia bakayım dedim ve kafam direk karıştı kaldı...
1.6 MPI octi. ile 1.4 TSI octi arasında kaldım... Dizel düşünmüyorum... Daha doğrusu o kadar çıkamam ve yılda max. 10000 km yapıcam. Dizele o kadar fark vereceğime benzine veririm. Fakat şu son zamlar ve benzin fiyatları iyice allak bullak etti her şeyi. Ambition TSI ile Ambition Optimal MPI arasında 1000 TL fark var. Motora mı donanıma mı versem parayı ya da başka fikriniz varsa ona da açığım. Şimdiden teşekkürler arkadaşlar.


Ambition Optimal     1.6 102 HP           44.700   
Ambition             1.4 TSI 122 HP           45.700
[SIGPIC][/SIGPIC]1.2 HTP Ambiente Dinamik
Kapuçino Bej


Çevrimdışı Perfect

  • Is Numero Uno
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
    • http://www.facebook.com/Perfectotobakim
Ambition ile Ambition optimal arasında ne fark var bilmiyorum ama çok büyük donanım farkı yok ise Motor anlamında 1.4 Tsi tercih edin derim.. 1.6 102 hp LPG ile binilmediği sürece 1.4 Tsi a rakip olamayacak bir motor..

1.4 Tsi 122 çok daha keyiflidir,uzun yolda neredeyse dizel kadar az yakar..Ancak şehir içinde yine yakıt cep düşmanı olur..

LPG dönüşümünü düşünüyorsanız 1.6 102 hp yi alın derim.. Benzinin 5 TL olduğu bir ülkede ben cesaret edemiyorum benzinli araca binmeye.. Ben olsam 1.6 102 + Lpg ile devam ederdim.. Tabi sizin benzine fazladan para ayırabilecek ekonomik gücünüz var ise kesinlikle 1.4 Tsi :)

Hayırlı olsun şimdiden..


Çevrimdışı drscapula

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 900
    • Profili Görüntüle
    • http://www.birkerede.com
ben olsam motora verirdim o farkı (tüp taktırmayacaksan)
babamda 2010 tsi ambiant var bende de 1.6 tdi dsg 2011 var
kesinlikle tsi deki ataklığı bulamazsın sakin sürüşte ise yakıt değerleri tsi tatminkar.


Çevrimdışı BuRZuM0765

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
Ambition Optimal donanım seviyesi, Ambition donanım seviyesine göre ön sis farları, 4 kollu çok fonksiyonlu deri kaplı direksiyon simidi, deri kaplı vites topuzu ve el freni, Maxi-DOT bilgi ekranı, ön kol dayama ünitesi, aux-in soketi, gözlük saklama kabı ve hız sabitleyiciyi fazladan içeriyor...
Bu durumda baya bir donanım farkı var diyebiliriz...
[SIGPIC][/SIGPIC]1.2 HTP Ambiente Dinamik
Kapuçino Bej


Çevrimdışı Perfect

  • Is Numero Uno
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
    • http://www.facebook.com/Perfectotobakim
Alıntı yapılan: BuRZuM0765;338771
Ambition Optimal donanım seviyesi, Ambition donanım seviyesine göre ön sis farları, 4 kollu çok fonksiyonlu deri kaplı direksiyon simidi, deri kaplı vites topuzu ve el freni, Maxi-DOT bilgi ekranı, ön kol dayama ünitesi, aux-in soketi, gözlük saklama kabı ve hız sabitleyiciyi fazladan içeriyor...
Bu durumda baya bir donanım farkı var diyebiliriz...

O halde LPG takıp takmama işini bir gözden geçirip öyle karar verin derim.. Şu Türkiye şartlarında ben olsam 1.6 102 ambition optimal + Brc .....

Lpg yok ise Tsi derim.. Saydığınız donanımlar ufak tefek dışarıda zamanla yaptırılabilecek şeyler ama tsi motor koyduramazsınız dışarıda :) Sis farlarını dışarıda 150 tl ye işçilik dahil taktırırsınız,direksiyon deri kaplamada 100 tl,maxi dotu bilemiycem,ön kol dayamada 50 tl , aux da kolay 20 tl , hız sabitleyiciyi de bilemiycem onada 200 tl falan fiyat veriyordu galiba servis..
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2012, 21:11:02 Gönderen: Perfect »


Çevrimdışı BuRZuM0765

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
Ben de LPG olayına son zamlardan sonra gayet ılımlıyım açıkçası LPG ile şansım pek yaver gitmedi daha önceleri, sorunlar yaşadım. Bir de aldığım aracı uzun süre değiştirmeyi düşünmüyorum artık... Fakat yeni bir teknoloji olan TSI ile ilgili gerçekten olumlu yorumlar var. Bununla birlikte MPI neredeyse 15 yıllık bir teknoloji ve hala kullanılıyor... Gerçi führer motor Hitler motor muhabbetleri de dönüyor ancak çok mühim değil.
Yakıt konusunda ikisinde de LPG kullanmadığımızı farz edersek 1000 fark verip düşük donanım seviyesine binmek ve çok da büyük bir yakıt ekonomisi sağlamayan TSI motor kullanmak asıl kafamı kurcalayan sorun. TSI araç kullandım ve dizeller kadar güçlü ve ara hızlanmaların cezbedici olduğunu kabul ediyorum...
[SIGPIC][/SIGPIC]1.2 HTP Ambiente Dinamik
Kapuçino Bej


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
MPI motordan TSI motora geçmiş biri olarak, TSI motorlu olanı al derim.


Çevrimdışı Perfect

  • Is Numero Uno
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
    • http://www.facebook.com/Perfectotobakim
Tsi Performans anlamında çok çok daha iyi bir motor tartışmasız..


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Farklı bir boyut getireyim işin içine, Golf 1.4 TSI Comfortline.Bagaj derdi çok önemli değilse bir an düşünmezdim:)


Çevrimdışı Trex

  • An Humble Perfectionist
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 175
    • Profili Görüntüle
Benzinin 4.9 lara ulaştığı bir zamanda ben olsam kesin MPI + LPG yapardım, birde ustune donanımın keyfini çıkarırdım. Evet TSI gayet iyi, bastığınızda performans alınabilecek bir motor ama benzinle çalışıyor ve benzin artik pahalı değil ateş pahası! Bu arada kendi motorum TSI 160hp twincharger.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Valla TSI iyi hoş ama benzin iyice can sıkıcı olmaya başladı...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Herkes benzin benzin diyorda LPG ninde litresi 2,67 oldu son 2 ayda 20 kuruş zam yedi ve senede 10 bin km lpg için çok az bir km eğer 3-4 sene binmeyecekseniz hiç gerek yok LPG kitine vereceğim 1600-1700 tl yi tsı a verirdim..


Çevrimdışı Perfect

  • Is Numero Uno
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
    • http://www.facebook.com/Perfectotobakim
Alıntı yapılan: kadir_;338815
Herkes benzin benzin diyorda LPG ninde litresi 2,67 oldu son 2 ayda 20 kuruş zam yedi ve senede 10 bin km lpg için çok az bir km eğer 3-4 sene binmeyecekseniz hiç gerek yok LPG kitine vereceğim 1600-1700 tl yi tsı a verirdim..


İstanbulu bilmemde Ankarada 2.00 Tl ile 2.30 Arasında değişiyor LPG.. En son 2.20 den almıştım.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Perfect;338818
İstanbulu bilmemde Ankarada 2.00 Tl ile 2.30 Arasında değişiyor LPG.. En son 2.20 den almıştım.


Burda 2,67 malesef :) Ben şahsen senede 10 bin yapan içi lpg tavsiye etmem.. Km de max 10 kr kar eder kit nerden baksan 1500-1600 tl bunu çıkarması içinde kafadan 1,5 sene lazım..