škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hb. Bagaj pistonu sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar. Bugün aracımın bagajını kaldırmada destek olan ve açık kalmasını sağlayan pistonlar hiçbir belirti vermeden birden bire güçten düştü. Ne kaldırırken yardımcı oluyor ne de açık kalmasını sağlıyor. Bu durumda sizlere sorum şu olacak;  Benim buna yapacağım bir iyileştirme var mı? Yoksa eğer, böyle kalması sakıncalı mı? Yani yuvasından filan fırlayıp camı kırma gibi bir riskin habercisi mi? Ayrıca bunun değişim maliyeti ne kadardır? Teşekkür ederim, iyi günler.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Piston değişecek, çok pahalı değildir, ikisini bir yenile bence


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Peki neden kaynaklanmış olabilir. Kullanım hatası mı diyeceğim ama nasıl olur da yanlış kullanabiliriz ki :) pistonların içinden dışarıya doğru, yani metal milin içeri girip çıktığı taraftan sürekli olarak yağ çıkıyor her zaman. Ben temizlerim, yağ çıkar... İçinde yağ kalmadı da onun için mi yaptı acaba. Fazla masraflı olmamasına sevindim ama bir yandan da merak ettim yine de. Teşekkürler yanıtınız için.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;349058
Peki neden kaynaklanmış olabilir. Kullanım hatası mı diyeceğim ama nasıl olur da yanlış kullanabiliriz ki :) pistonların içinden dışarıya doğru, yani metal milin içeri girip çıktığı taraftan sürekli olarak yağ çıkıyor her zaman. Ben temizlerim, yağ çıkar... İçinde yağ kalmadı da onun için mi yaptı acaba. Fazla masraflı olmamasına sevindim ama bir yandan da merak ettim yine de. Teşekkürler yanıtınız için.

 
Bence de içinde yağ kalmamış, kullanım kaynaklı, imalat hatası v.s. olabilir.
99 model polo'mda (geçen yıl sattım) hiç sorun yaşamamıştım.
bahsettiğiniz yerden yağ kaçırması normal değil.
ikisini de yenisiyle değiştirin.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Yağ kaçmaması lazım, demek ki sorun varmış, yağ kaçtığı zaman ölüyor zaten piston


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Öyleyse çok iyi dayanmış desenize :) aracım 2005 model ve 2005'ten bu yana yağ kaçırıyordu. Anladığım kadarıyla onarım durumu yok. Yenisini alacağız artık. Teşekkürler.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: kor_ay;349150
Öyleyse çok iyi dayanmış desenize :) aracım 2005 model ve 2005'ten bu yana yağ kaçırıyordu. Anladığım kadarıyla onarım durumu yok. Yenisini alacağız artık. Teşekkürler.

Onarım olmaz, kapalı kartuş zira, 2-3 yerden fiyat almanı öneririm


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Benim 2005 Fabia I imdede aynı sorun olmustu, teki patlasa dahi bagaj kapagını tasıyamıyordu, tekini degistirdim sorun cözüldü,
Burada en önemli sey iki pistonunda boyunun birebir milimetrik olarak aynı boy olması,
Aksi takdirde uzun olanın üzerine daha fazla yük binecegi icin yine patlayacaktır, tanesi 20 tl gibi biseydi diye hatırlıyorum,
Patlayanı ve digerini sökün(baglandıgı yerdeki klips i tornativad ile cıkarın, sonra pistonu milden cekin) sanayide bu isi yapan pistonculara götürüp aynı boyda ve aynı kg tasıma kapasiteli olandan alın,
Tabi Skoda parcası satan yerden orijinalini bulabilirseniz cok daha iyi olur, Ben Istanbul Umraniyede Parsan Oto dan almıstım,
Kac tane pistoncuya gittiysem birebir uzunluk ve kg de olanı veremediler, mecbur ciftini degistirmem gerekiyor idi,
Parsan dan Fabia I bagaj pistonu olarak aldım, birebir cuk diye oturdu:ok:


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Valla bu pistonlar, sanki yağ kaçırması çalışma sırasında gerekli bişeymiş, olması gerekiyormuş gibi sürekli olarak ikisi birden yağ kaçırdı hep. İkisinde de aynı görüntü oluştuğu ve şu ana kadar da hiçbir sorun yaşatmadığı için yağ kaçırmayı normal olarak düşünmüştüm. Meğerse hep içten gidiyormuş. İkisini de değiştireceğiz artık :)


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Çok yüksek basınçlı piston sistemidir onlar, zaten yağın içerisinde gidip gelirler, o nedenle yağ görmeniz çok çok normaldir, ellemeyin. Kupkuru olması imkansızdır, ancak çok yeniyken henüz tozla karışıp kirlenmediği için o siyah görüntüsü olmaz sanılır ki kuru, aslında elinizi sürseniz gene yağlı olduğunu görürsünüz. Yağın direk içinde gidip geliyor sistem çünkü. Zamanla bozulur mu? Elbette bozulabilir bu durumun aksi de olmaz ama normalde dayanıklıdırlar aslında, bende eski aracımda tekli olarak değişmiştim, bagaj kapağı hafif olduğu içinde yetmişti ama bu dediğim 10 yıl sonra oldu :) Bozulacak gibi olanlar özellikle çok sıcak yaz günlerinde belli eder, kışın sorun yapmaz ama yazın kapak durmamaya başlar. Ucuz bir parça Allahtan, çiftli olarak değiştirin gitsin.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Keçe ve contaları sağlamsa yağlı olmamalı bence pistonları, benim takalarda hep kuru piston, yağ gelmiyor çubukta elime.