škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 HTP 70 HP' nin de ciğerine inelim.

Ziyaretçi · 26 · 18044

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;22516
Ellerinize sağlık :ok:
Aslında kağıt üzerinden bunları asfalta taşımak lazım :hanz: 1.2,1.4 benzinli-dizel Fabia ve Roomster'ları alıp test edip karşılaştırmasını yapmak lazım.Canlı canlı daha ilginç şeyler çıkar ortaya :hanz:
Motorların en verimli olduğu devir tork devriyle beslendiği devirlerdir,devir saatinde yeşil bölge en verimli yerlerdir.Bizim 101'lerin birinci vitesini hiç fazla beğenmem mesela,devir dolduramazsınız uzundur.Geçmiş yıllardaki drag'larda herkesin ortak şikayetiydi.Ne zaman ki 2'ye çekmeyi başardınız işte o zaman dünyanız direk değişiyor :hanz: sonrası zaten çocuk oyuncağı oluyor artık :hanz:

aslında evet, yalnız kağıt üzerinde bir 80 TDI ile 101 fabitoyu tam anlamıyla adam gibi kıyaslayabilmem için tüm grafiklerini çıkarıp covert edip, şanzıman oranları ve birim oran başına düşen güç ile ivmelenme değerlerini, tabi buna mukabil devir bantlarını çıkarmam lazım. ağırlıklarıda hesaba katmak gerek.

uzun lafın kısası 1 gece gider. :kiki: gel çıkıp gazlayak :hanz::hanz:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;22472
...1.2 HTP beni şaşırtmadı. tipik atmosferik benzinli motor özelliği, devirlendikçe güçleniyor. yani bu motor 3000 de max torku olan 112 nm yi veriyo, en iyi bu devirde dreh.momentum koyar diye bişey yok :hanz: yükselen devirle çıldıran krank çaktırmasada max tork devirlerinden daha yukarlarda en feci dönüşlerini yapıyor...
Japonlar' ın azamî devirleri 8000 rpm, azamî torkları da 7000-7500 rpm' de veriyorlar. Demek ki bu araçları verimli kullanmak için en aşağı 9000 rpm çevirtmek gerekiyor.:hanz::rm:
Alıntı yapılan: SEAHAWK;22492
Mygokhan;
 
Son günlerde yoğun bir şekilde vites oranları ve buna bağlı hızları belirlemekle uğraşıyorum.:D Sizin aracı da daha bugün hesaplattım. Felaket ötesi kısa bir şanzıman var. Felaketten kastım; bugüne kadar görmediğim bir kısalıkta yani.:D
 
Bu; o büyük aracınızın o küçücük motorla devasa işler başarabilmesindeki temel faktör.:ok:
 
Hatta aynı sebeplerle ara hızlanmanız da daha başarılı olmalıydı. Daha iyi olmamasının tek sebebi, yüksek süratlerde daha yüksek hava direnci nedeniyle şanzıman oranı kazancının yitirilmesidir kanımca. Yoksa aynı oranlı şanzımanı Fabia'ya koyun; ara hızlanması bizim TDI'ları bile geçebilir.:hanz:
:kat: Roomster' ın diferansiyel de daha kısa Fabia I' e göre.
Alıntı yapılan: hakanerdogan;22496
yav Serkan'cım nerden hesaplatıyon, excele mi yerleştirdin?
Hakan sana bu hesaplamaları Excel olarak göndermiştim hatırlarsan. Yaz oraya da oranları ve lastik ebatlarını tamam işte.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Bu da benim takadaki motor, VW logolu örneği
 
1.4 16V 85.


octaviaman

  • Ziyaretçi
1.2 kanırtılacak bir motor değil.100 km i geçmem kıyamam ben ona.
 
Sevabına 1.6 mpi n da resmini koyun bari.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: octaviaman;29709
1.2 kanırtılacak bir motor değil.100 km i geçmem kıyamam ben ona.
 
Sevabına 1.6 mpi n da resmini koyun bari.

:)
 


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
1.2 yi sakin kullanmak lazim derim ben :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


octaviaman

  • Ziyaretçi
İrfan hocam Ben ciğer fotosu istedim Sen üst kapak fotosu koydun sağol:)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com


octaviaman

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;29921
1.6 MPI Tork Grafiğini ekleyelim bari:

 
Grafik te de görüldüğü üzere bu Benim araba 2500-4500 devirler arasında uçuyor.3500 d/dev de kitlenip dik tırmanmalara girdiğinizde etrafta kimse kalmıyor.Sağol Uğur Hocam oynatalım sıradakini:kiki: