Valla, bana sorarsanız bir motorcu ve makina mühendisi olarak; motorunuzu rahat bırakın, yağını koyun, bir de plak2 sürün başka bir yerini da ellemeyin derim
Sağlıklı bir şekilde performansı artırmak öyle kolay bir iş değil, aracın hava filtresinden egzozuna, subabından yağına, bir çok yeri ile oynamanız, çok ince hesaplar yapmanız lazım.
Tabi zevk meselesidir sonuçta bu işler ama, motor arabanızın kalbidir, ona iyi bakın, fazla kurcalamayın
Katılıyorum, zamanında Forester Turbo sahibiydim ve bir süre sonra standard 170hp gücü beni kesmemeye başlamıştı. Önce üzerindeki küçük turbo varken beyine reflash yapıldı. O da kesmeyince STi turbosu olan vf35'e geçmiştim. 0,9 continuous, 1 bar peak görüyordum. 3000d'd'den sonra makina şaha kalkıyordu, stock STi'lar ile yanyana yürüyordum. Genelde birşey olmaması için 1 basıyorsam 2 kere soğutarak sürüyordum. Motora hiçbir halt olmadı ama otomatik şanzıman kendinden geçmişti.
Modifiye işi para, hesap-kitap ve bilgi işidir, kulaktan dolma zeytinyağlı bilgiler ile bu işler hiç olmaz. Ben bildiğim halde büyük turboda otm. şanzımana high stall torque converter takmadım, selenoid valveleri değiştirmedim. Birşey olmaz dedim, şanzımanı kucağıma aldım.
Birde bir parçayı modifiye edince illede başka bir parça görevinden istifa eder, ediyor, edebilir.
ÖZetle, ve dediğim gibi 1,3 bar basınç yüksek bir basınçtır, lütfen kurcalamayınız.