Aracım Yeti 1.2 TSI DSG. 6-7 ay önce İstanbulda yolda kaldım. yolda yavaş yavaş giderken birden sarı motor arıza lambası yandı, diğer ışıklardan da birkaç tanesi yandı ESP filan. motor gaz yemiyodu, tekliyodu, aynı benzini bitmek üzere olan yada aküsü bitip de yokuş aşağı vurdurulan Murat 131 gibi çalışmaya başladı. 2-3 kere stop edip tekrar çalıştırdım düzelmedi. motor rölantide düzgün çalışıyo ama vitese takıp gaz verince teklemeye başlıyodu. Yani yol katetmek çok zordu. Çekici çağırmak zorunda kaldım. Servise çekildi araba, ertesi gün gittim. Arabanın garantisi devam ediyordu. Arızayı düzelttik dediler, bilgisayara bağlamışlar, arıza kodlarını silmişler vs. Test ettiler tamam dediler, elimizi cebimize atmadan çıktık. Arıza niye diye sordum, kirli benzinden olabilir dediler, motor kendini korumaya almış dediler. iyi güzel dedik çıktık.
AYNI problemi geçen hafta Ankarada yaşadım, aynı hikaye , çekici ile Ankaradaki servise gittik. Bilgisayara bağladılar vs, usta arızayı buldum dedi, 3. silindirin buji kablosu arızalı dedi, eskisini taktı çalıştırdı , motor tekleyerek çalıştı. Yeni kabloyu taktı , motor düzgün çalıştı, kabloyu değiştirelim dediler. Bu tarihte garantisi bitmişti, kablo + işçilik toplam 67 TL'ye servisten çıktım. Küçük bi rakam, dokunmadı ama iki servis arasındaki fark ilgimi çekti. Benim derdim 67 TL değil, acaba 3. kez yapar mı ?
Bir de sonraki servis bana senaryo mu yazdı acaba ? İnsanın aklına şüphe geliyo. 2 yaşında 50bin km'deki aracın buji kablosu neden bozulsun... (Servis isimleri mevzu bahis değil)
Bu tür problem başına gelen oldu mu ? Benzer tecrübesi olan var mı , sonuç ne oldu ?