Alman otomobil üreticisinin diğer güncel modellerinden aşina olduğumuz yalın tasarım çizgileri yeni A3te de devam ettiriliyor. Toplam 4.237 mmlik boyu ve 1.421 mmlik yüksekliği selefinden farklı değil ancak 12 mm artan genişlik 1.777 mmye ulaşmış. Bagaj hacmi 365 litre olarak duyurulan aracın dingil mesafesi de 23 mm artarak 2.601 mmye ulaşmış.
İç mekanı da oldukça yalın bir tasarıma sahip olan A3ün birçok kontrol düğmesinin vitesin hemen arkasına aşınmış olması nedeniyle orta konsol biraz boş görünüyor. Üst donanımlı versiyonlarda gizlenebilir ince ekranlı navigasyon sistemi sunulurken MMI kumandalarının üzerinde bulunan touchpad sayesinde bilgiler doğrudan yazılarak girilebiliyor. Ortalama ağırlığı da aşağıya çekilen A3ün 1.4 TFSI versiyonunun 1.175 kg olarak açıklanan boş ağırlığı selefinden yaklaşık 80 kg daha hafif
Alman mühendisliğinin Silikon Vadisi ile tanışması olarak değerlendirilen Audi-Nvidia ortaklığının bir ürünü olan yeni modüler bilgi-eğlence platformu 1.2 GHz hızında çift çekirdekli Tegra 2 işlemci alt yapısını kullanıyor. Diğer taraftan, aracın internet, navigasyon ve telefon fonksiyonlarını yönetecek olan MMX (Multi-Media eXtension) sistemi de programa dâhil edilmiş.
Yeni A3, VW grubunun tamamen yeni geliştirdiği MQB platformunu kullanan ilk araç olma özelliğini taşıyor. Bu platform yeni nesil VW Golfde de kullanılacak.
Öte yandan, yeni A3de standart veya isteğe beğlı olarak sunulan dikkat çekici donanımlar arasında panoramik cam tavan, LED ambiyans ışıklandırması, ısıtmalı koltuklar, deri ve Alcantara döşemeler, ekonomi moduna sahip elektronik klima, xenon plus farlar, değişik renk ve desende konsol kaplamaları ve Bang & Olufsen ses sistemi bulunuyor. Toplam, 705 Watt kapasiteli sistemde, 12 kanallı amplifikatör, 14 hoparlör ve 5.1 Surround Sound desteği de sunuluyor.
İlk etapta üç motor seçeneğine sahip olacak araçta kullanılacak bütün üniteler turbo beslemeye sahip olmasıyla ön plana çıkıyor. 1.4 litre hacimli TFSI motor 122 beygir güç, 200 Nm tork sunarken 1.8 litre hacimli TFSI ünite 180 beygir güç ve 250 Nm tork çıkışı sunabiliyor. Dizel motor seçeneği olarak toplam 143 beygir güç ve 320 Nm tork üreten 2.0 litre motor seçeneğine yer verilmiş.
2013 Audi A3 1.4 TFSI, sıfırdan 100 km/s hıza 9.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 203 km/s olarak açıklandı. Daha güçlü 1.8 TFSI 0dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede ulaşırken maksimum sürati 232 km/s. 2.0 TDI motorla donatılmış A3ün 0-100 km/s hızlanması 8.6 saniye, maksimum sürati ise 216 km/s. 1.4 ve 2.0 litre hacimli motorlar 6 ileri vitesli manuel şanzımanla kombine edilirken, 1.8 TFSIda 7-ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.
Bütün versiyonları önden çekişli olan yeni Audi A3in Quattro dört tekerlekten çekiş sistemi önümüzdeki aylarda opsiyon listesine eklenecek. Ayrıca, 1.6 litre hacimli turbo dizel güç ünitesinin de kaput altında gireceği resmi olamayan kaynaklar tarafından doğrulandı.
Yeni nesil Audi A3, ilk olarak Almanyada 21.600 Eurodan başlayan fiyatlarla 2012 baharında satışa sunulacak.
Benzinli motorlar;
1.2-litre 105 PS
1.4-litre 122 PS 180 PS
2.0-litre 211 PS
Dizel motorlar;
1.6-litre TDI 105 PS
2.0-litre TDI 140 PS
2.0-litre TDI 180 PS
Yeni Audi A3 ABT ÇalışmasıVolkswagen ve Audi için özel tuning kitleri hazırlayan Abt Sportsline, kısa bir süre önce baştan aşağıya yenilenen 2012 Audi A3 için geliştirdiği yeni AS3″ stil ve performans paketini gün ışığına çıkardı.
Yeni A3ün sade tasarımını bir parça hareketlendiren Abt yeni sitil paketine, daha agresif görünümlü ızgara, ön spoyler, yan etekler, arka tampon eteğine entegre edilen dört egzoz çıkışı ve DR 18 ve 19 inç hafif alaşım jantları dahil etmiş.
Kaputun altında, ECU güncellemesi yapılan 2.0 litre hacimli dizel güç ünitesi 200 HP (standart 170PS) 2.0-litre TFSI güzel bir güç artışı ile 250 beygire (standart 200 HP) ulaşmış. Öte yandan, Abt Sportsline spor süspansiyon yayları, coil-over süspansiyonlar ve 345mm diskler ile güçlendirilmiş Abt fren kiti de sunuyor.