Bagajı büyük, yerden yüksek, ekonomik ve ufak tefek sürtmelerden etkilenmeyecek bir araç mı arıyorsunuz? O zaman Skoda Fabia Scout’u bir görmelisiniz. İkinci nesil Fabia’nın özel bir çalışma ile farklılaştırılmış hali olan Fabia Scout sahibini fark edilir kılıyor. Volkswagen’in başarılı 1.6 litrelik TDI dizel motorunu kullanan model, düşük kullanım giderleri, pratik kullanım tarzı ve dikkat çekici görünümü ile müşterilerini tavlamaya çalışıyor. Tasarım
Skoda’nın Cross Country adını verdiği plastik ön ve arka tamponların yanı sıra plastik yan kaplamalar ve tavan rayları ile standart bir Fabia Combi’den farklılaşan model 16 inçlik jantlarının üzerinde duruyor ve yerden yüksek bir yapıya sahip. Ufak tefek kır gezilerini aracın altını vurma korkusu yaşamadan geçirmenizi sağlayan Fabia Scout için Türkiye yollarına uygun bir araç diyebiliriz. Standart sis farları ve karartılmış arka camları ile şık bir görünüm sergileyen Fabia Scout, standart Fabia’lardan daha çekici duruyor diyebiliriz. 4275 mm uzunluğundaki Fabia Scout, düşük yükleme eşiğine sahip geniş ağızlı bir bagaja sahip. 480 litrelik bagaj hacmi arka koltukların katlanmasıyla 1460 litreye yükseliyor.
İç mekanStandart Fabia ile birebir aynı iç mekana sahip olan Fabia Scout sıradan bir iç mekana sahip. İç mekanda paslanmaz çelikten imal edilmiş kaplamalarla ufak bir farklılık yaratılmaya çalışılmış. Son derece basit ve anlaşılır olan kumanda elemanlarından sadece aynayı kontrol etmemizi sağlayan butonunda sorun yaşadık. Kapıya dik şekilde konumlandırılmış joystick şeklindeki butonun yeri ve yönü bir miktar sorun yaşatabiliyor. Orta konsolda vitesin hemen önündeki boşluk 90’lı yılları hatırlatsa da ufak eşyaları koymak için iyi bir yer. Makyajdan sonra daha basit kontrol edilebilir hale gelmiş olan ses sistemi AUX desteği de sunuyor. Konsolun üst tarafı yumuşak ve kaliteli malzemeden imal edilmiş ancak aracın diğer noktalarındaki plastik kalitesi vasatı aşamıyor. Scout versiyonunda sunulan deri vites topuzu ve el freni kalite hissini bir miktar arttırıyor. Kol dayama ve hız sabitleyici Fabia Scout’un uzun yolculuklardaki konforunu arttıran detaylar.
MotorTest aracımız Volkswagen grubunun başarılı TDI motorlarından 1.6 litre olanına sahipti. 5 kademeli manuel şanzımanla kombine edilmiş motor 4000 devirde 90 hp güç üretirken 1500 d/d’dan itibaren 230 Nm torkunu kullanıcısının hizmetine sunuyor. İlk iki viteste çok çevik bir yapıda olan Fabia Scout bazen gücünü yere aktarmakta zorluk çekiyor. Fabia Scout’u 12,2 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştıran ünite 177 km/s maksimum hız değeri sunuyor. Start&Stop gibi sistemlere sahip olmayan Skoda, yine de çok ekonomik olmayı biliyor. Sakin yolculuklarda tüketimini şaşırtıcı derecede düşürebilen model testimizin sonunda 5.6 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı.
Konfor ve yol tutuşSkoda’nın konfora yönelik tasarlanmış süspansiyon sistemi bu kulvarda işini gayet iyi yapıyor. Darbeleri başarılı şekilde sönümleyen Skoda Fabia Scout, yerden yüksek yapısı ile aracın altını vurma korkusu olmadan bozuk zeminlerden geçmenizi sağlıyor. Aracın iç mekanında sunulan yaşam alanı 5 kişi için yeterli ve bagaj hatchback kardeşine oranla çok daha büyük yükleme kapasitesi sunuyor. Sürüş dinamikleri açısından pek parlak bir görüntü çizemeyen Fabia Scout büyük gövdesi ile virajlarda dikkatli olunması gerektiğini hemen hissettiriyor. Önden kaymaya meyilli araçta ESP sisteminin opsiyonel olarak sunulmuyor olması büyük bir handikap. Aracın ön koltukları yeterli konforu sunuyor fakat yan desteklerinin yetersiz olduğunu söyleyebiliriz. Zaten Fabia bu desteklere ihtiyaç duyacağınız sürüş stiline pek alışık değil!
GüvenlikSkoda Fabia, Euro Ncap çarpışma testinden ilk jenerasyonu ile 4 yıldız ile ayrılmıştı. İkinci nesil 2007 yılında girdiği çarpışma testinde özellikle yandan çarpışmalarda çok daha iyi puanlar aldı ancak yine de 5 yıldızı almayı başaramadı. Fabia Combi’nin veya Fabia Scout’un bu teste ayrı bir katılımı bulunmuyor.
Yorum –Selim ErkekSkoda Fabia Scout satın alanları pişman etmeyecek bir araç. Aracın kendine has sağlamlık hissi bu versiyonda daha da baskın şekilde hissediliyor. Gövdenin etrafını saran plastik kaplamalar sayesinde dikenler ve ufak dal parçaları ile kaplı yollara çizilme korkusu olmadan girebiliyorsunuz. Yerden yeterince yüksek olan yapısı Fabia Scout’u bozuk köy yollarında kullanılabilecek bir araç haline getiriyor. Aracın benim dikkatimi çeken en iyi özelliği ise tutumlu yapısı. Fabia Scout ile çok zorlanmadan 5 lt/100 km civarında tüketim değerleri tutturabiliyorsunuz. Stationwagon otomobiller ülkemizde çok sevilmiyor olsa da Fabia Scout mantığı ile hareket eden müşterileri kendisine çekebilir. Bu arada daha uygun fiyatlı benzer bir otomobil arıyorsanız yeni Dacia Sandero Stepway’i bekleyebilirsiniz. Tabi Stepway’in Fabia Scout’un yanında biraz daha düşük seviyede kaldığını unutmayın.
Teknik Özellikler
Motor: 1.6 TDI
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 90 hp 4000 d/d
Maksimum Tork: 230 Nm 1500 d/d
Performans 0-100 km/s Hızlanma: 12,2 s
Maksimum Hız: 177 km/s
Frenler Ön: Disk
Arka: Kampana
Yakıt Türü: Dizel
Yakıt Tüketimi Şehir İçi: 5,1 lt
Şehir Dışı: 3,6 lt
Karma: 4,2 lt
Test: 5,6 lt
CO2 Emisyonu: 109 gr/km
Boyutlar Uzunluk: 4275 mm
Genişlik: 1735 mm
Yükseklik: 1542 mm
Dingil Mesafesi: 2451 mm
Bagaj Hacmi: 480/1460 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 45 lt
Boş Ağırlık: 1224 kg
Lastik Boyutu: 205/45 R16
Fotoğraflar:Araziye çıkmaya başlıyoruz,
Yükseklik ve süspansiyon farkı,
Ve kokpit,
Buda jenerik arazi tozlu bir foto,
Yükseklik farkı,
Dikkatimi çeken bir husus ise 2012 model Octavia Elegance'da da Swing Radio var ama o ingilizce Scout'taki Türkçe
Yazın sıcağında da tam otomatik klima bir başka oluyor :kyf:
Burası biraz klasik ama umarım ilerleyen modellerde geliştirilir.
Deri kaplamalı vites topuzumuz,
Alttaki soğutmalı torpido üsttekini genelde herkez airbag sandığı için pek yeltenmiyor ama orası da torpido bilginiz olsun
3 ampüllü güzel bir aydınlatma olmuş ön konsol gece baya bir aydınlanıyor,
Direksiyondan radio ve ses kontrolü,
Cruze kontrol,
Ayar tuşları Trip,
Ve devasa bagaj hacmi,