[MENTION=8818]sensoy[/MENTION]
Öncelikle, çap artacağı için, aracın gerçek hızı gösterge hızından fazla olur.
Öngördüğünüz değişimde, lastik çapı %3 den daha fazla artıyor. %1.5-2 üzerindeki değişimler, genelde, önerilmiyor.
İstanbul’ da ve şehir içi ağırlıklı olan kullanımda, en önemli parametre, bence, konfordur. Yanak kalınlığı arttığında, bunda belirgin artış olacaktır.
Lastik yanakları inceldiği ölçüde, sertlik ve yol tutuş artar. Ancak 55 ve 60 oranlı lastiklerin farkını, konfor parametresinde olduğu gibi, sürekli hissetmezsiniz. Aracı ne kadar limitlerinde kullanıyorsanız, aralarındaki fark o oranda belirginleşir.
Son olarak, kalın yanaklı lastiğin, kaldırım ve yol çukurlarından zarar görmesi, inceye nazaran daha zordur. Bu da, konfor parametresinde olduğu gibi, etkilerinin günlük kullanımda devamlı hissedilebilineceği bir farktır, bana göre.