merhabalar 2011 model 42000 de 1,6 TDİ aracım var , son üç aydır sürekli problem yaşadım önce carter tapa pulundan yağ kaçağı vardı uğraş sonucunda garanti kapsamında carteri değiştirdim çatlak çıktı, antifiriz devir daim pompası terleme yapıyor ve antifiriz eksiltiyor diye pompada değişti garantiden allahdan, trigere kadar söktüler ama zor bir işmiş . bu a raçalar genelde problemsiz diye biliyorum ama bu benim şansızlığım oldu heralde .
benim iki sorunum var servisde arıza kaydına rastlanamadı bir şey de bulunamadı
1.malum ankara soğuk araç ısndıktan sonra hararet 90 da bile şehir içi trafikde aracın rölantisi uznca bir süre 10 da bir türlü 8 e inmiyor , bir kısm DPF devreye girdiğinde olur diyor ama bana çok mantıklı gelmiyor birde aracım yakıtı 20 yıldır aynı yerden alıyorum Vpover+GTL ve mutallaka her stop etmeden ve hareket etmeden önce turbo ömrü ve aşınma problemi için 2 dakika beklerim.
diğer problemim debriyaj ile ilgili 1 den ikiye atarken özellikle devir yukarıda 10 ad iken kavrama noktasının üzerinde bir gıcırtı sesi var sanki yağsız kalmış iki dişli birbirine sürtüyor gibi . aynı olay durup geri vitese takıp giderken tekrar durmak için debriyaj fren yaptığımdada var işin ilginci bu sadece yukarıda bahsettiğim devir 10 da iken yapıyır devir normalde iken 1-2 kez oldu iki olayın birbiriyle nasıl ilişkisi var bilemiyorum bu konuda servis belirli yerleri yağladı yine arıza kaydı yok bir şey bulamadı
şanzıman yağ seviyesi mi acaba kestiremiyorum bu konuda tecrübe ve önerileri olan arkadaşlar varsa ve paylaşırsa çok sevinirim. severek ve uzun süre araştırarak yurtdışı şikayet sitelerine bile gitmiştim bu arabanın genel durumu için aldığım bu arabadan iyice soğudum artık
teşekkürler